BAB 7⛓️

14 0 0
                                    


   " So guys, today Nadine start latihan, aku nak korang latih dia, aku... nak kena gerak kejap tapi tak lama, lepastu kita bincang.. so aku gerak dulu, korang take care nadine okay"

   Aniq keluar sementara aku menjalani latihan, so yea fighting!.

   " So nad, aku nak kau try punch this punching bag.. "

   " Okay! " Aku memulakan aksi latihan pertahanan diri.

   " Macam ni? "

   " Yes Good, not bad.. before this kau pernah join apa apa latihan pertahanan diri ke? like tekwando, silat or anything else? "

   " Before this tak pernah join apa apa pertahanan diri, but at weekend... Adik atok aku dia polis, selalu datang bawak orang orang dia untuk train diorang dekat kawasan rumah... Sebab kawasan rumah aku luas so yeah why not... One day atok ask me to join and try Muay Thai, aku okay je then try lah... Not bad and actually best to learn Muay Thai, pengalaman kan! that's why aku boleh pertahankan diri aku, boleh pukul orang. "

Aku memperjelaskan pengalaman aku mengikuti latihan Muay Thai walaupun tidak lama mengikuti latihan.

    " Ohh that's good, so kau teruskan dulu aku nak masuk kejap..kalau kau nak rest.. kau boleh rest dulu, after this yang lain akan train kau okay! "

   " Okayy! Aku sambung dulu nanti aku rest "

Semasa aku menjalani latihan, phone aku berbunyi.

KRING ~ KRING ~ KRING ~

Aku berhenti daripada meneruskan latihan kan mengangkat panggilan telefon.

   " Hello? "

   " Assalamualaikum nadine? Ni aunty ni! Aunty Zulaikha.. "

   " Waalaikumussalam, ye aunty! Ada apa yaa? "

   " Nadine apa khabar? Sihat? Nadine dekat mana? "

   " Nadine baik je alhamdulillah, Nadine dekat rumah kawan sementara sebab ibu dengan abah outstation kan hehe. Aunty pulak apa khabar? "

   " Nadine... "

Terdengar suara aunty Zulaikha meleret sayu...

   " Ye? Aunty kenapa? Aunty okay tak ni? "

   " Aunty nak mintak maaf Nadine.. ibu abah Nadine dah takde.. "

    "J..jap! A..apa yang aunty cakap ni? Kenapa dengan ibu abah? "

   " Ibu abah Nadine dah takde, ibu abah dah meninggal dunia... "

   " Apa aunty cakap ni? Tak mungkin? "

Nadine sedikit terjerit, sehingga suaranya kedengaran yang lain.. mereka pun bergegas menuju ke arah Nadine.

   " Aunty minta maaf nadine... "

   " Aunty apa aunty cakap ni! Aunty tipu nad kan? Aunty! Aunty tipu nad " air mata nadine mengalir deras, tidak percaya apa yang aunty Zulaikha katakan...

   " Aunty tipu nadine, aunty tipu nadine... " Nadine terduduk menangis..

" Nadine! Nadine kenapa ni? "

Safwan sempat sambut Nadine semasa terduduk... Nadine menangis sambil memukul mukul lantai.

   " Aunty tipu! Aunty tipu! Korang semua jahat! Korang kata nak jaga ibu abah... Korang tipu korangg TIPUU! Aarghhh (sambil memukul mukul tangan safwan) "

Mafia !Where stories live. Discover now