BAB 2⛓️

15 0 0
                                    


Dalam perjalanan pulang ke rumah, pergerakan ku terhenti. Simpang sebelum jalan ke rumah ku, terdapat sebuah rumah besar yang agak mewah tetapi tuan rumah nya jarang berada di kawasan tersebut.

" Tolong lah lepaskan aku... "

Terdengar satu suara yang meminta rayuan... Tetapi mustahil untuk orang lain dengar kerana rumah mewah itu terletak agak jauh daripada rumah rumah yang lain.
Aku lalu jalan situ sebab lebih dekat dan tak perlu ambil jalan jauh untuk sampai ke rumah.
Aku cuba pergi lebih dekat dengan kawasan rumah tersebut, kot kot lah ada something happened

" Cepat! Selesaikan dia! "

" Hah! "

Aku agak terkejut dan mata aku membulat memikirkan apa sebenarnya yang berlaku.

" Baik aku bla daripada sini... "

Aku cuba untuk tidak menghiraukan perkara tersebut dan meneruskan perjalanan pulang ke rumah apabila aku menoleh kebelakang tiba - tiba...

" Ehem, kau buat apa kat sini? "

Lelaki berpakaian formal serba hitam tiba tiba muncul di belakang aku.

" E.. err t..takde apa, aku cuma lalu nak balik rumah... "

Terketar ketar aku menjawab

" Ikut aku... "

Lelaki tersebut terus menarik kuat tangan aku

" Ehh taknak! Lepas lah "

" aku tahu kau dengar semuanya "

" Ehh... D.. dengar apa? Aku nak balik lah.. "

Aku cuba menepis tangan lelaki itu

" Kau jangan nak tipu lahh, KAU IKUT AKU! lepas ni giliran kau pulak! "

Aku terbentak selepas di tengking lelaki itu...
Aku buntuh, yang aku boleh harapkan hanyalah kekuatan aku untuk melawan dia dan larikan diri..

" TAKNAK LAH! lepas lahh "

" Eiii kauu DIAM! Lahh, kau ikut aku sekarang! Mesti boss aku suka, masih mentah! HAHAHAH "

Dengan senyuman sinis dan ketawa jahanam dia, aku takut... Aku takut lepasni aku dah tak hidupp nama je orang gelar brutal, tapi hadap perkara sebenar takut...

" EII SI*L kau lepas lahh!! "

Aku menepis lagi tangan lelaki tersebut dengan kuat dan cuba guna kekuatan aku.
Aku terus berlari selepas genggaman terurai.
Tetapi baru saja aku hendak berlari, tudung aku pulak di tarik, kali ini aku hilang sabar dan cuba berhadapan dengan lelaki tersebut.

" Kau nak lari mana budak? Hah kau nak lari mana perempuan! "

" Kau jangan ingat aku perempuan takut lah dengan lelaki macam kau hah?! "

" Ohh.. kau tak takut? Sini kau... "

Baru saja dia hendak tampar, aku sempat mengelak dan beri tumbukan padu sekali dekat muka dia.

" Tak guna! "

Malangnya dapat juga dia pukul aku hmm..
Adegan pukul memukul antara aku dan dia berterusan, aku sudah tidak larat dan bnyak pukulan yang aku terima dan banyak lembam..
Aku hanya bertawakal, dan tidak d sangka aku menghentak kuat sebatang pada tengkuk penyangak tersebut. Batang kayu yang aku temui rasanya milik lelaki tu juga kerana mempunyai ukiran...

Black yakuza?

" Yess akhirnya, tumbang jugak engkau lelaki jahanam!! "
" Ya Allah.. macam mana aku nak balik dengan keadaan aku yang macam ni "

Aku tidak menghiraukan, aku terus berlalu pulang ke rumah, tiba tiba sebuah kereta hitam berhenti di hadapan aku...
Ya Allah apalah nasib aku harini, adakah aku akan tetap hidup selepas hari ini?

Seorang lelaki berpakaian formal serba hitam turun daripada kereta dan menuju kehadapn aku.

" kau pukul lelaki tu? "

" E.. err y..yaa "

Terketar ketar aku menjawab

" Masuk dalam kereta aku sekarang "

" Taknak! "

Aku membentak, aku takut apa yang akan jadi seterusnya...

" Kalau kau nak terus hidup, kau masuk kereta cepat "

Dia merendahkan suaranya.

" T..tapi! "

" Kau takut? Kau nak takut kenapa? "

" Errr.. Pakaian kau... "

" Lelaki tu kumpulan black yakuza, black yakuza tu musuh aku.. kau jangan risau, aku bukan orang kumpulan tuu "

" Black yakuza? "

" Mafia. "

Aku terdiam seketika.. aku pukul mafia weyy!

" Dah jom masuk kereta "

" Eh, k..kejap. Nah "

" Ni bukan ke barang black yakuza? Dia pukul kau guna ni ke? "

" ehh t..tak, aku yang pukul dia guna tuu... "

" Ouhh.. good, bawak barang tu masuk kereta untuk bukti "

Kami berlalu daripada kawasan tersebut. sebelum aku di hantar pulang, kami sempat singgah ke sebuah kedai untuk membeli ais dan beberapa bahan first aid, untuk meredahkan lebam dan membersihkan bahagian yang luka.

" Ni rumah kau? "

" Yup, terima kasih hantar pulang "

" Wait, no phone kau "

" No phone? Untuk apa? "

" Aku akan call kau untuk beberapa pertolongan, sebab nanti aku akan mengaku yang aku pukul salah sorang black yakuza "

" Hah? Tapi nanti kau kena pukul macam mana? "

" Takpe aku dah biasa, aku taknak kau terlibat apa apa berkaitan mafia, lagi lagi black yakuza."

" O.. okay "

" Tapi kau tetap akan terlibat, cuma dengan aku... Sebab aku perlu pertolongan kau supaya diorang percaya yang aku belasah orang dia, kalau jahanam tu still hidup lepas kau belasah dia, kau tak akan terlepas... "

MALAM

Malam yang suram bagiku, selepas parents tengok keadaan aku, mereka tidak percaya apa yang aku kata, aku takut untuk jujur... Aku taknak parents aku buat report, dia dah tolong aku, aku harap parents aku tak buat sebarang report.
Aku cuma beritahu yang aku jatuh atas jalan raya sebab ada motor yang tak bertanggungjawab dan hampir di langgar.

Terngiang di fikiran ku apa yang di katakan lelaki tuu, " kau tak akan terlepas".
Aku harap dia betul betul bantu aku keluar daripada terjebak dengan mafia.

" Hmm siapa nama dia ekk? Haih takpe lah, nasib dia nak tolong aku, kalau tak aku mungkin dah tak hidup, atau family aku huru hara..."
" Noo aku taknak something happened dengan family aku... "

Aku menangis seorang diri, sehingga aku memaksa diri mengeluarkan semua air mata. Aku tak tahu apa yang jadi dengan family aku bila dapat tahu, dan apa tindakan Black yakuza... Harap lelaki itu tadi dapat membantu.




















Sorry kalau part ni bosan dan ada typo🌵.

Mafia !Where stories live. Discover now