BAB 3⛓️

12 0 0
                                    


Hari terakhir berada di sekolah sebelum cuti sekolah penggal pertama bermula.

" Weyy guys dah nah cuti lah... Hmm lama kot dua minggu tuu, nanti aku rindu korang huhu "

" Eh haah lah zee, hmm nanti masa cuti kita video call ekk "

" HAII GUYS!! Mesti rindu korang nanti "

" Hah baru kau nak muncul rin? Haihh dah nak cuti sekolah baru kau nak layan kitaorang ? Hmm "

nirah mencelah, buat buat merajuk dengan rin.

" Alaaa sorry lerr.. aku kan busy ikut pertandingan menyanyi tu heheh "

" Haih dah dah tauu semua rindu, tapi takyah lah over sangat, dalam dua minggu tu pun kita chat 12/24 jam tauu tak, pastu nnti kita jumpa lah balik buka sekolah "

" Ehh cikgu datang, jom duduk tempat kita "

Pelajaran seterusnya di mulakan. Semasa pembelajaran di jalankan, tiba tiba kami berhenti seketika kerana seseorang berpakaian formal serba hitam datang dan menuju ke kelas kami. Ingatkan salah seorang guru di sekolah ini...

Aku menajamkan pandangan, melihat siapa yang menuju ke kelas kami.
Dalam sedar tak sedar aku menundukkan pandangan dan berpaling berpura pura sedang tidur.

" Assalamualaikum, boleh saya berjumpa dengan nadine? "

" Nadine! Ada orang datang nak jumpa kamu keluar kejap "

Semua mata mata sedang memandang aku, mungkin agak menghairankan kerana seseorang yang tidak dikenali dan berpakaian formal serba hitam datang untuk bertemu aku. Mungkin lebih menghairankan lagi sebab lelaki itu muda dan jujur dia handsome yang memikat... Ramai yang tergoda dengan gaya dia auchh.
Aku berdiri dan berjalan menuju ke luar kelas dengan muka yang agak masam mencuka...

" Ya ada apa? "

" Kau dah okay? Lebam dan luka semua dah elok? "

" Kau datang sini sebab nak tanya tu je? dan kenapa kau pakai mcm ni? Mafia memang formal sepanjang masa ke? "

Aku sedikit berbisik semasa menyebut "Mafia"

" Ehem... Takde lah aku ada sebab juga datang sini "

" Tak masalahnya kenapa sampai kelas aku? Semua orang pandang kot! "

" Diorang pandang sebab aku handsome... Lagi kau takyah lah kesah sangat diorang pandang, kalau dorang tnya senang je kau jawab, aku ni abang kau "

" Haihh semua tahu yang aku takde abang "

" Ouhh ye ekk? Kalau mcm tu kau cakap lah abang sepupu kau ke? Tak pun ehem... Paling senang kau kata lah aku ni boyfriend kau, habis sekolah kau dah nak kawin dengan aku "

Dengan senyum gurauan sinis nya membuat aku menyampah, tau lah handsome takyak nah acah sangat nanti susah hmmm.

" Ishh kau ni agak agak lah, tau lah handsome eee acah lagi "

" HAHAHAHA lek lah, tak salah pon kalau semua tu betul enn? HAHAHA "

" eee diam lah kau, hah apa sebab kau datang sini selain tnya aku okay atau tak? "

" Aku nak kau tumbuk aku "

" Hah? "

Aku sedikit terjerit dan mataku membulat terkejut, gila ke datang sini tetiba nak mintak belasah pulak.. asal mamat ni ekk

" Pehal pulak kau nak suruh aku tumbuk kau, dekat sekolah ni nanti apa pulang orang kata "

" Aku nak kau tumbuk supaya Black yakuza percaya yang aku belasah orang dia, lepas aku belasah lelaki jahanam tuu "

" Hah yaa black yakuza, orang yang aku belasah tuu dia sedar ke macam mna, mesti lah dia tau pompuan yang tumbuk dia takkan lelaki "

" Yang tu kau jangan risau, aku dah uruskan dia... "

" Kau... "

" Shussh diam lah kau nak orang lain dengar ke! "
" Dah cepat, tumbuk muka aku "

" Ishh taknak lahh, nampak nampak ni nanti apa orang kata, Kang kawan aku dah tknak kawan dengan aku, kata pukul orang yang lebih tua dari aku, tak hormat orang tua "

" Mana ada aku tuaa, aku muda jee hensem lagi ramai yang tergoda ehem... "

" Eii dah lah, aku taknak tumbuk kau "

" Kan aku dah kata aku perlu pertolongan kau jugak "

" Tapi ni kan sekolah... "

" Aku ambil kau lepas sekolah, aku hantar kau balik, sebelum sampai rumah kita pegi taman berdekatan, kau belasah aku dekat situ... Takde orang nampak "

" T..tapi "

" Dah takde tapi tapi, kau tunggu aku datang jemput kau pulang sekolah. Takde alasan. "

" Aku balik dulu "

Belum sempat aku kata apa apa dia dah bla.

PULANG SEKOLAH

" Wey nad aku balik dulu ehh byee "

Seperti biasa nirah pulang ke rumah terlebih dahulu daripada aku.

TETT! ~
( tak tau mcm mna bunyi hon kereta HAHAHA )

Kedenganran bunyi hon kereta, seseorang turun dari kereta dan memanggil ku.

" Nadine Batriesyah Ahmad! Cepat sikit... "

Mamat tadi datang untuk mengambil aku untuk menyelesaikan yang tertangguh dekat sekolah tadi.

" Hah okay kejapp! "

Kami berlalu dari sekolah dan terus menuju ke taman yang berdekatan dengan rumah aku. Kami agak berhati hati memastikan tiada salah seorang ahli black yakuza berada berdekatan, kerana rumah dia tidak terlalu jauh dengan kawasan sini.

" Kejap! Sebelum aku tumbuk kau, macam mana kau tahu nama aku? "

" Mafia. Mafia senang je nak dapat maklumat siapa siapa yang dia nak tau "

" Ohh okayy, eh tapi aku nak tahu nama kau apa! "

" Aniq Mikael bin Dato Rafiq "

" Ohh okay "

" Dah cepat tumbuk muka aku "

" Betul ni? Aku tumbuk ekk? "

PANG!

Muka aniq aku pukul dengan kuat nya.

" Weyy err sorry aku tak sengaja terkuatkan"

" Bagus"

" Bagus? Tak sakit ke? "

" Takpe, aku kuat.. dah biasa kena belasah "

" Heh acah, yela "

" Okay lah, aku nak kena selesai dengan Black yakuza. Nanti malam aku chat kau "

" Okayy "

" Aku gerak dulu "

" Aniq! Hati hati tauu! Aku taknak lah sebab aku kena kena belasah, aku taknak sebab aku kau mati atau... "

" Uish kau ni, takde lah.. aku tak akan mati punya, jangan risau nanti kalau ada apa apa aku datang kat kau "

" Emm okay, take care. "

" Don't worry. "





















Sorry kalau part ni bosan dan ada typo🌵.

Mafia !Where stories live. Discover now