8. - Typical Mak Mentua? -

73 7 10
                                    

Jin: Miss dah book dekat mana nak stay?

Kini diorang dekat mall yang baru nak dibina dekat kawasan pekan kecil di Terengganu. Diorang check site sepanjang tengah hari dan selepas tu berehat dekat tempat yang disediakan untuk diorang disitu.

Heera bangun untuk bercakap dengan beberapa pekerja yang perlu kan tandatangan dia untuk mula kan beberapa kerja.

Suri: No, not yet.

Sunny: Heera are still clueless that we are bringing her to Hoseok's home.

Yoongi: Tak terfikir nak bagi tahu dia?

Suri: Uhu... no. Boleh prank dia. At the same time I don't want her to throw tantrum.

Sunny: Nanti yang drive kereta tu Hoseok tau, kalau dia throws tantrum dalam kereta tu macam mana?

Suri: Serve her right and sorry Hoseok in advance.

Hoseok: Saya?

Jin&Yoongi: *ketawa*

Sunny: *mengeluh* We'll decide where to stay after the dinner.  Ayah Hoseok--- I mean, Uncle Putra... will he be there?

Hoseok: Tak Miss. Maybe dalam 2 hari lagi baru Ayah saya balik.

Sunny: Noted.

Heera yang tadi pergi bercakap dengan pekerja kini dah datang balik. Dia duduk sebelah Sunny yang tengah check paper dekat tangan.

Heera: They said everything is good, nothing to worry. I signed the papers too. *kemas barang*

Suri: *tenung muka Heera* you git a bit... sunburn.

Heera penat jadi dia malas dah nak kisah muka dia yang sunburn sikit.

Heera: Ignore. Aku penat.

Suri: *ketawa* Tan lah kau nanti.

Heera: Tan sexy okay? *bisik dekat Suri*

Suri: *ketawa*

Sunny ketawa sebab tengok yang tiga orang lelaki tu confused tak dengar apa yang dua orang tu cakap.

Suri: Great, we should call it a day then?

Sunny: *tengok kertas* Hmm finish. Good work everyone.

Jin: Kita akan jumpa balik untuk dinner dan bertolak lah.

Heera: Nak pergi mana lagi? *pelik*

Yang lain: Makan.

Heera: Ok... 

Senja tu diorang semua keluar check out hotel dan masuk dalam kereta, macam biasa Yoongi dengan Sunny, Jin dengan Suri dan Hoseok dengan Heera. Hoseok pandu kereta di depan dan kereta lain follow.

Diorang masuk jalan kampung yang agak gelap sebab tak banyak lampu yang kelihatan. Heera dah tak sedap hati sebab kiri dan kana yang dia nampak hanyalah sawah padi dan gelap. Dia pandang Hoseok yang tenang memandu macam jalan tu tak menyeramkan.

Heera: Kita dekat mana ni? Dan apa kita buat dekat sini? I thought kita nak pergi makan...

Hoseok: *senyum* Kita nak pergi lah ni.

Heera: Dekat tengah-tengah sawah padi, awak biar betul.

Hoseok: Betul lah. *ketawa*

Heera: Jung Hoseok... tak lawak. *takut* 

Hoseok: Miss, diorang dekat belakang... jangan lah risau. Trust me and calm down?

Heera: I am pretty calm right now as compared to how I would normally behave? Okay?! Only because I trust you.

♡ TAKDIRKAN ♡Where stories live. Discover now