14. - 7 Hari Mencintai Ku (6) -

102 8 25
                                    

Jimin: Mak! Angah dah balik ni.

Mak Amina: Ye ye.

Jimin: Mana yang lain Mak?

Mak Amina: Abah macam biasa lah, dia pergi kebun tengok pokok-pokok dia tu. 

Jimin: *tengok dekat luar* Mana pergi kereta Abang Long? 

Jin: Abang Long kau bawak Kak Heera pergi jalan-jalan. 

Suri: Rasanya pergi tengok sekolah lama dia rasanya.

Sunny: Ouh, patut la excited semacam. 

Jimin: Abang Long ada cakap yang Kak Heera pernah satu sekolah dengan dia dan hyung-hyung.

Mak Amina berhentikan pergerakan dengan kata-kata Jimin. Sunny dan Suri juga letak sudu yang nak menyuap Mi ke dalam mulut. Jimin cuak bila Yoongi dan Jin pandang dia dengan pandangan yang agak menakutkan untuk Jimin.

Suri: Kejap. Sekejap...

Sunny: I know yang Heera pernah sekolah dengan Hoseok, untuk sementara.. Itu pun Uncle Adam yang sebut. Yang pasal Hyung-hyung awak satu sekolah sekali--

Suri: Kitaorang tak pernah dengar? More importantly, kenapa tak ada orang bagi tahu pun?

Sunny: And I don't think yang Heera ingat or tahu?

Jin: Hoseok muda setahun dengan kitaorang, jadi kitaorang tak beberapa tahu. Kan Yoongi?

Yoongi: *angguk* Kitaorang tak ambil tahu pasal junior. Kalau kitaorang tingkatan 5 masa tu, Hoseok 4... Heera mesti tingkatan 2.

Suri: Ouh, okay. But still, kenapa kitaorang tak tahu pun?

Jin: *ketawa* Awak, penting ke? Kitaorang bukan kenal Heera pun.

Suri: Hmm, betul juga.

Jimin cuba untuk naik atas nak mengelak dari soalan-soalan. Mak Amina jugak meminta diri untuk pergi tengok Pakcik Putra dekat luar.

Jimin: Aha Jimin naik atas la. *nak naik atas*

Yoongi: Jimin.

Jimin: *berhenti* Ya-ya?

Yoongi: Bagi hyung kunci motor. Hyung nak pakai.

Jimin: *bagi dekat Yoongi* Nah, hyung.

Yoongi: Hmm. Thanks.

Sunny pandang Jimin yang dengan laju naik ke atas bilik. 

Yoongi: Miss?

Sunny: *pandang Yoongi* Ya?

Yoongi: Nak pergi tengok tak dekat mana Ayah saya pernah kerja? Ada banyak benda saya nak cerita pasal tempat tu.

Jin: *terus pandang Yoongi* 

Sunny: Boleh je kalau awak nak bawak. Dekat mana?

Yoongi: Adalah. *senyum*

Sunny: Okay. *tersenyum* 

Yoongi: Saya tunggu awak dekat luar.

Yoongi keluar meninggalkan Jin dan Suri. Sunny juga minta diri untuk naik atas ambil topi sebab dia takut panas.

Suri: *sentuh bahu Jin* Kenapa awak tense?

Jin: Huh? *pandang Suri* *senyum* Eh tak ada lah. Saya teringat saya kena buat something je.

Suri: Ouh, okay. Lepas ni saya nak pinjam basikal semalam boleh?

Jin: Nak main ke?

Suri: *angguk*

♡ TAKDIRKAN ♡Where stories live. Discover now