* Warning: violent/keganasan.
Mention of: sharps object.
////////////////////////////////////////////
Sunny: Huh?
Suri: Sorry?
Heera: Wait, what?
Yoongi,Hoseok&Jin: BUKANNNNNNNNNNNNN.
Putra dan Mak Amina tahan nak gelak bila anak-anak jantan diorang semua jawab serentak macam tu. Eun, Jungkook, Y/n, Jimin dan Nini berdiri depan tiga orang Abang tu dengan muka "Ingat kitaorang nak percaya?".
Jimin: Apa yang bukan?
Eun: Betul. Apa yang bukan?
Nini: Kalau Abang cakap bukan, Nini nak explanation pasal benda ni. *angkat sebelah kening*
Jimin: ELABORATE.
Kook&Y/n: *angguk*
Jin: Kan Abang dah cakap ni boss kitaorang? Kitaorang datang sini untuk tengok site.
Hoseok: *angguk* Lepas tu Abah Abang jemput Miss datang rumah sebab diorang cuti satu minggu. Kebetulan je nak tidur rumah Mak... Adik dengan Angah kan dah tahu? Y/n dengan Kook pun. Kan dah tahu?
Jimin: Memang lah Angah dah tahu... Tapi Angah jadi curiga bila Nini cerita yang dia pun pernah nampak 3 orang Kakak ni dengan Hyung-hyung dekat KL.
Eun: Ada apa-apa yang Abang Long tak bagi tahu kitaorang ke?
Hoseok: Tak. Tak ada. Tu je la. Kan? *siku Jin*
Jin: *angguk*
Jungkook: Hyung? *cari Yoongi* Yoongi hyung?
Diorang semua cari Yoongi dan tetiba diorang dengan bunyi air dekat luar. Diorang semua keluar tengok Yoongi tengah basuh ikan dan siput tadi.
Jungkook: Hyung?
Eun: Apa Abang buat tu?
Yoongi: *pandang yang lain* Daripada Abang layan korang punya soalan yang tak masuk akal tu, baik Abang buat kerja.
Nini: Abang Yoongi! *hentak kaki*
Sementara budak-budak tu punya perhatian beralih kepada Yoongi dekat luar, Heera dan 2 orang Miss tu ambil peluang untuk lari dan pergi mandi. Mak Amina dan Putra tak habis nak tahan ketawa, tapi diorang berdua biarkan je anak-anak itu bergurau dekat luar.
.
.
.
Mak Amina: Ha, letak dalam bekas tu. Boleh bagi sikit dekat Kak Senah dengan Kak Bedah. Yang lagi satu bekas boleh bagi Ummi simpan nak makan bila-bila.
Suri dan Sunny lalu masuk dapur tengok Mak Amina tengah mengarah Jin dan Yoongi. Dua orang jejaka itu sendang menutup bekas Tupperware untuk diberikan kepada jiran-jiran dan Ummi. Heera, Hoseok dan dua orang budak sekolah menengah itu sedang kemas dekat ruang tamu depan untuk makan malam.
Suri: Mak masak apa ni?
Mak Amina: Mak masak ikan tadi tu la.
Suri: Ouh.
Sunny: Dah siap kemas dah semua dekat atas Mak.
Mak Amina: Ouh, dah siap ye? Erm... Kita nak hidang dan makan dulu ke? Atau nak tunggu Abah dengan Angah balik?
Tadi selepas senja, Nini mengambil keputusan untuk pulang ke Hotel niat tak mahu mengganggu makan malam keluarga Hoseok dan yang lain. Lagi pun esok Nini ada shift pagi jadi dia menolak dengan baik pelawaan Mak Amina dan yang lain untuk makan malam bersama.
YOU ARE READING
♡ TAKDIRKAN ♡
ФанфикTak, tak mungkin... Ego, Ego kau yang rosakkan kau. Ego kau lagi hebat dari cinta kau, betul? Kau gila la! Nama watak dari novel: ♡ HIKAYAT CINTA SANG PUTERA ♡ ♕ & ♡ SIAPA? ♡ ♕