9. - 7 Hari Mencintai Ku (1) -

97 6 38
                                    


- 5:30 pagi -

Mak Amina: Eun! Bangun sayang, jam tu dah sepuluh kali berbunyi!

Suri terjaga dengan jeritan Mak Amina yang agak kuat dari dapur, semalam dia tidur pukul 12: 30. Cukup lah tidur 5 jam bagi Suri yang dah terbiasa tidur lebih lewat daripada tu.

Suri: Eun... *goncang Eun sikit* Bangun, Eun kena pergi sekolah.

Eun: Hmm... *menggeliat* pukul berapa dah..? 

Suri ketawa sebab kecomelan Eun yang bertanya kepada dia dengan mata masih lagi terpejam. Suri lalu kalih ke sebelah katil dan tengok jam dekat telephone pintar dia.

Suri: Erm, lima setengah.

Eun: Lima setengah... Lima setengah...

Suri: *angguk* Eun nak pakai bilik air dulu ke?

Eun: Lima setengah... lima setengah... *mamai lagi* Kejap, LIMA SETENGAH?! Adik dah lambat! 

Eun dengan itu pecut mengambil tuala yang tergantung belakang pintu lalu berlari ke bilik air yang dalam rumah. Suri ketawa dengan sepenuh hati melihat perangai Adik Hoseok di pagi hari.

Suri juga dengan cepat ambil baju dan tuala untuk masuk bilik mandi selepas giliran Eun. Suri mengucapkan selamat pagi dekat Mak Amina yang tengah memasak didapur, tak beberapa terkejut yang Sunny dah siap mandi berpakaian terduduk di meja makan sambil mengadap laptop.

 Suri mengucapkan selamat pagi dekat Mak Amina yang tengah memasak didapur, tak beberapa terkejut yang Sunny dah siap mandi berpakaian terduduk di meja makan sambil mengadap laptop

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Suri: Selamat pagi, Mak.

Mak Amina: Selamat pagi. Awal nya bangun semua, tak penat ke sayang?

Suri: Hehe tak tahu macam mana boleh bangun lah Mak. 

Mak Amina: Alamak, Mak punya suara kuat sangat ke tadi?

Suri: Tak tak. Suri memang senang terjaga pun. 

Mak Amina: Sunny nak makan? Minum kopi atau teh ke sayang?

Sunny: Tak pe Mak. Nanti yang lain bangun kita makan sama-sama lah Mak.

Mak Amina: *senyum* Ye lah. Busy ye semua.

Sunny: Maaf Mak, tak boleh nak elak... nanti kena marah. *gurau*

Mak Amina: Siapa nak marah anak Mak ni?

Suri: Hakim. *ketawa*

Sunny: *terketawa* Haah, Mak.

Mak Amina: Hakim?! Haish, bahaya nya kerja kamu orang semua ni!

Suri&Sunny: *ketawa*

Diorang pandang dekat suara yang tertawa bersama mereka. Heera yang baru sahaja siap tadi kini turun bawah dan berdiri sebelah Mak Amina.

 Heera yang baru sahaja siap tadi kini turun bawah dan berdiri sebelah Mak Amina

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
♡ TAKDIRKAN ♡Where stories live. Discover now