Suri: Uwahhh aku penat.
Suri tanpa memikir dua kali melabuhkan punggung dekat atas katil lalu baring telentang tanpa membuka baju coat. Heera dan Sunny baru masuk bilik sebab dia jadi peneman Sunny sebagai tempat Sunny mengimbangkan diri untuk berjalan.
Heera: Wah wah wah.. pergi tukar baju dulu. Kotor-kotor naik atas katil.
Suri: Aku nak mandi tub, so lepas ni baru tukar baju.
Sunny: Pergi lah mandi! *tepuk punggung Suri*
Heera: Entah.. aku dah penat ni, lepas ni nak kena keluar makan dinner pulak.
Hari ini ialah hari ke lima diorang pergi check perkembangan persiapan cawangan yang hendak dibuka dia Johor Bahru dan juga Kuantan. Untuk Hari ke lima, diorang di Kuantan.
Sunny: Suri, our site check didn't even reach a week.
Suri: Yeah. *main phone sambil meniarap atas katil*
Sunny: Then why 2 weeks outstation? I forgot to ask about that.
Suri: Lah.. kan uncle cakap... the other 7 to 8 days, kita cuti. Maksudnya, enjoy! *senyum*
Sunny: I see.
Heera: Dah rancang ke dekat mana kita nak 'enjoy' satu minggu tu?
Suri: Terengganu. Kita duduk lah Terengganu.
Sunny: Aku tak kisah, but any specific reason?
Heera: *tolak Suri sampai jatuh katil*
Suri: AHHHHH! This is abuse!
Sunny: *ketawa*
Heera: Sunny, kau tanya kenapa? Jawapan dia, si pakcik Putra tu... ajak kita datang rumah dia dan tiga orang mamat tu nak balik kampung diorang waktu cuti tu.
Sunny: So, kau tak nak pecah dengan tiga orang tu? *tanya Suri*
Suri: *angguk* Sebab nanti kan kita balik KL sama-sama jugak. Aku tak ada kampung please aku nak tengok jugak kampung macam mana. Kebetulan pula tiga orang tu dan Ayah Hoseok ajak datang rumah jumpa orang rumah dia, jom sewa homestay dekat situ seminggu?
Sunny: Kau serious?
Suri: *angguk*
Heera: *tenung Suri* Kau dah bincang something dengan Jin kan?
Suri: Hehe bukan bincang... aku minta cadangan, dia bagi. Tu je.
Sunny: Rapat betul dengan si P.A sejak dua menjak ni eh?
Heera: Ish kau ni! *pukul Suri guna bantal*
Suri: Sorry, tapi biarlah aku dengan Jin at least kawan lepas kerja.. bukan macam korang berdua, sikit-sikit professional. Iye-iye je.. kalau professional pun takkan kawan lepas kerja tak boleh? Borak je lah macam biasa.
Sunny: Case kau lain.
Heera: Exactly.
Suri: Tapi whatever, aku nak stay Terengganu. Kalau tak nak duduk kampung uncle Putra... at least duduk dekat bandar. Kau tak nak tengok ke sekolah lama kau huh Miss Heera?
Sunny: *interested*
Heera: Aku nak tapi... aku tak ingat dah dekat mana.
Suri: Kan Hoseok ada, dia kan kawan satu kelas kau? Mana tahu dia boleh tolong tunjuk? Mana tahu ada sweet memories dekat situ yang kau tak ingat.
Heera: Aku harap lah.
Sunny: Sudah dengan berharap sebelum aku baling tongkat ni, dua-dua pergi mandi. Toilet ada satu je.
YOU ARE READING
♡ TAKDIRKAN ♡
FanficTak, tak mungkin... Ego, Ego kau yang rosakkan kau. Ego kau lagi hebat dari cinta kau, betul? Kau gila la! Nama watak dari novel: ♡ HIKAYAT CINTA SANG PUTERA ♡ ♕ & ♡ SIAPA? ♡ ♕