3. - TERPUTIK -

53 8 14
                                    

Riz(Bodyguard): Miss, nak saya tunggu dan hantar Miss balik rumah ke?

Sunny: Tak apa lah, saya nak stay sampai pukul 11 lepas tu nanti saya balik sendiri.

Riz: Baik, Miss.

Sunny naik office dia selepas berapa Jam pergi jumpa client bincang tentang trial kerana minggu depan kemungkinan dia akan pergi outstation. Dia naik atas dan dia tengok department office dia tak terang yang maksud ramai yang dah balik cuma ada dua atau tiga orang yang stay itu pun tertidur sebab penat agaknya.

Sunny masuk bilik office dia lepas letak file atas meja dan cabut coat, benda pertama yang dia nampak ialah satu packet sushi dekat atas meja. Sunny pergi dekat packet sushi tu dan ada sticky note yang tertulis "Makan, kalau tak aku bunuh kau" Sunny terus ketawa.

Sunny: Seriously nak suruh makan pun kene ugut ke?

Sunny duduk dekat meja dan makan sushi tu.

Sunny: Hmm... sedap. Ke sebab memang aku lapar? Lantak lah.

Lepas pukul 11, Sunny kemas office dia dan sedia untuk balik rumah hantu tu lepas 3 hari tak balik rumah. Dia masuk pintu pagar yang thankfully jagar rumah tu baik sangat dengan Sunny. Sunny masuk ikut pintu dapur yang ada orang gaji bukak kan. 

Orang gaji: Cik puan. *peluk Sunny*

Sunny: *senyum* Mama dengan Papa ada?

Orang gaji: *bisik* Puan dah tidur... Tuan, saya tak tahu lah Cik puan.

Sunny: *gigit bibir* Macam mana ni?

Orang gaji: *angkat bahu*

Sunny menjengket dari dapur nak pergi naik tangga tapi ada suara yang panggil dari atas tangga.

Dato' Ilham: Sunny.

Sunny berhentikan langkah dan tengok dekat atas. Dia nampak Dato' Ilham yang silang tangan dekat dada sambil tengok dia.

Dato' Ilham: Pukul berapa balik rumah ni?

Sunny: *senyap*

Dato' Ilham: Kenapa tak jawab phone Mama call? 

Sunny: I'm sorry Papa.

Dato' Ilham: I heard from Adam, next week you have outstation with Suri and Heera. 

Sunny: *angguk* 

Dato' Ilham: I'm not gonna tell your mother that you came home this late and have to out station next week but dengan satu syarat.

Sunny: *pandang Papa dia*

Dato' Ilham: After that week, settle kan case Haziq yang Papa minta hari tu. It will benefit your Uncle Adam's company and my company too.

Sunny: But... it's against the law.

Dato' Ilham: I know you can settle that.

Sunny: *angguk kecil*

Dato' Ilham: Now go to your room before I beat the shit out of you.

Sunny: *berlari masuk bilik dia* *menangis*

.

.

.

Suri: Good Morning Minions! *senyum*

Pekerja-pekerja: Good Morning Miss! *senyum*

Jin: Selamat pagi Miss. 

Suri: Selamat pagi. *senyum*

Ai senyum dengan perangai Suri yang happy dan good mood pagi ni. Diorang semua buat kerja macam biasa dan office tu kembali bising dengan chit-chat dan orang bergerak dari sana ke sini. Jin dah masuk dalam bilik Suri untuk cakap apa yang kena buat harini sebab diorang nak kena pergi jumpa KIM.

♡ TAKDIRKAN ♡Where stories live. Discover now