13

9 1 0
                                    

England,

"Finally!" Kata Trev lalu menanggalkan sunglasses yg dipakainya. "Guys! Over here!" Suara yg tidak asing memanggil mereka. "Uncle Robert!" Kata Denise dgn gembira. "Hi Uncle Robert! How are you?" Tnya Michelle yg sunglasses smbil berjln ke arah Robert. "I'm fine! Thanks for asking!" Kata Robert smbil tersenyum. "Uncle Robert! Let's go! I really miss my home!" Kata Kevin yg menggesa Robert untuk cpt. "Wait! Where is Velvet?" Tnya Robert yg tdk nmpk kelibat Velvet. "She's not coming!" Kata Ayden dgn dingin. "Why? What happened?" Tnya Robert. "We'll talk it later at car! Let's go!" Kata Michelle dgn dingin. "Ouh ok ok! Let's go! " kata Robert lalu mereka semua menuju ke tmpt parking kereta. Dlm perjalanan Michelle menceritakan apa yg berlaku. "Ouh! Sorry to hear that! Its okay guys, she'll realise it later! " kata Uncle Robert yg cuba menenangkan mereka semua, dan kereta berhenti di dpn rumah Leo. "Thanks Uncle Robert! See you later guys!" Kata Michelle lalu turun dan masuk ke dlm rumah. "Papa! Mama! Are you home? I'm back!" Jerit Michelle yg memanggil ibu bapanya. "Michelle! " kata Crystal dari dapur lalu memeluk anakya, Michelle pun membalas pelukan Michelle. "Mama! I miss you so much!" Kata Michelle smbil memeluk Crystal, lalu mereka melepaskan pelukan. "Where is papa?" Tnya Michelle yg tidak nmpk kelibat Leo. "Papa ada kt office, kejap lagi smpai lh tu." Kata Crystal. "Ouhh! Mummy wanginya kt dapur tu! Apa mama masak?" Tnya Michelle yg terhidu bau masakan Crystal. "Ahhh! Sebab Michelle blik hrini, Mama msk special menu! King Crab cheese and Lobster Sauce! Your favourite food right?" Kata Crystal lalu menanya Michelle. "Yeahhh! Can't wait to eat! Why's papa so late?!" Kata Michelle yg merungut Leo lmbt kerana dia tidak sabar untuk makan. "Hey! Watch your mouth! How dare you gossiping me!" Kata Leo yg muncul dri blkang. "Papa! Hehehe! Hbis papa lmbt sgt smpai!" Kata Michelle smbil tersenyum. "Jalan jammed! Okay let's go to dining room!" Kata Leo lalu menuju ke dining room. "Michelle! Help me to take the food to the dining room." Kata Crystal lalu menuju ke dapur, Michelle mengangguk kepala lalu mengikut Crystal ke dapur. Setelah selesai membawa semua makanan ke dining room, mereka pun menjamu selera.

Setelah selesai makan, mereka semua membersihkan diri mereka dan Michelle mengemas brg brgnya di dlm bilik, setelah selesai mengemas dia memain telefonnya dan dia melihat IG post Velvet yg sedang dating dgn Neo, dia pun like post Velvet. Tak lama kemudian, Leo memanggil Michelle untuk ke Resting Area iaitu pondok kaca yg bersebelahan dgn kolam ikan rumah Leo, Michelle pun turun dari biliknya dan berjalan ke Resting Area, dia melihat Leo dan Crystal yg sedang duduk di sana dan dia pun duduk, angin malam bertiup. "So Michelle, how's Malaysia?" Tnya Leo kepada Michelle. "Okay, actually Michelle blm ada msa nk jln jln kt Malaysia. Michelle prnh pergi legoland je tpi tu pun sekejap je." Kata Michelle kepada papanya. "Ouh, its okay Michelle! How about we all go to Malaysia and have fun there?" Tnya Crystal lalu memegang bahu Michelle. "Yeah, papa and mama haven't been there for a while. Maybe we also can ask them to join us. How do you think darling?" Kata Leo lalu menanya Crystal. "Its a good idea dear! How about you Michelle? " kata Crystal yg setuju dgn cadangan Leo lalu menanya Michelle. "Its a good idea! When?" Tnya Michelle kepada papa mamanya. "Maybe next year, afterall you will stay here until school holidays finish right? " tnya Leo lalu menghirup teh yg dibuat Crystal. "Yeah, ouh and one more thing!" Kata Michelle lalu menepuk tgnnya, Leo dan Crystal kehairanan. "A day after tomorrow is you two wedding anniversary right, Let's me treat you two a dinner at that new 8 star restaurant." Kata Michelle smbil tersenyum dan meletakkan tgn di atas meja sambil melihat mereka berdua. "Really?" Tnya Leo smbil melihat Michelle dgn muka tidak percaya. "Yeah! Trust me papa mama." Kata Michelle. "Ok fine then, your papa and me haven't been there yet." Kata Crystal kepada Michelle. "Ok then! Ouh its already 10 p.m.! Papa mama, Michelle masuk tidur dulu. Goodnight." Kata Michelle lalu berdiri. "Okay Michelle, Goodnight! " kata Leo, "sweet dreams sweetheart! " kata Crystal, lalu Michelle mengangguk kepalanya dan balik ke bilik tidurnya.

Lusanya,
"Papa, mama! Dh siap ke belum?" Tnya Michelle dari bawah. "Yeah! Coming down!" Kata Leo yg sedang turun tangga bersama Crystal. "Wow you look beautiful mama!" Puji Michelle yg melihat Crystal yg bru turun. "Ehh ofc! Its my wife okay!" Kata Leo smbil menjeling Michelle, Michelle hanya buat muka menyampah dan Leo tertawa. Lalu mereka menaiki kereta, "You drive?" Tnya Leo yg melihat Michelle masuk ke tempat duduk pemandu. "Yeah, why?" Tnya Michelle, "Its really unusual! Thought you will call Robert. " kata Leo lalu masuk ke dlm kereta. "Yeah! Special day!" Kata Michelle tersenyum memandu kereta ke restaurant.

Bersambung

Mafia Love 2Where stories live. Discover now