4

12 2 0
                                    

Meeting Room
"Okay,kami ada benda nak bagitahu,kamu semua akan pindah ke Malaysia." kata Leo. "Malaysia? But why?" tnya Michelle.

 "Kami nk kamu berdikari and cuba cara hidup kat sana." Kata Crystal.

 "Tapi mama, i dont want." bls Michelle dgn sedih. 

"Itu je ke?" tnya Ayden.

 "ofc no, you all will be captain to your group." kata Lee. 

"Yeah, The Group adalah gabungan The Gangs and The Girls di Malaysia." Kata Paris. Mereka semua hnya diam mendengar. 

"So, bila kami akan pergi?" tnya Kevin. 

"This weekend! and your instructor will go with you to be your all advicer." kata Leo. 

"This weekend??!!!" kata mereka serentak. 

"Yeah, that all. Any question, ask your parent at home. Dh jom balik." Kata Leo lalu keluar, yg lain menyusuli dia.

One week later,
Airport,
"Bye papa mama." Kata Michelle lalu memeluk Leo dan Crystal dgn erat. 

"Take care dear." Kata Crystal.

 "Kalau ada apa apa, call kami okey." Kata Leo pula. Michelle menganggukkan kepalanya lalu melihat kwn kwnnya yg bersama dgn ibubapa mereka.

 Leo menuju kepada Max " take a good care of my daughter Max, sampai nanti bagitahu aku." Kata Leo. 

"Baik captain." Kata Max lalu menabik hormat.

 "Aku pun nk pergi Malaysia."kata Jay yg dtg dari dpn. 

"Aik bkn baru je kau pergi ke tuhari." Bls Kai. 

"Tk sma, itu urusan kerja." Bls Jay lgi. "Yelah." Kata Kai. 

"BA 81 will take off to Malaysia at 30 minute." Kata Announcer airport. 

"Haa dorang nk berlepas tu." Kata Xenon dari belakang tu. 

"Kalau mcm tu kami pergi dulu." Kata Max lalu Leo dan yg lain menggangguk kepala, Max pun kemudian memanggil The Group lalu pergi meninggalkan The Gangs and The Girls.

Malaysia airport,
"Ouch!" Kata Michelle yg terjatuh kerana dilanggar.

 "Are you okay? im so sorry. " kata org yg melanggar Michelle. 

"Oh its okay." Kata Michelle sambil berdiri. 

"Michelle! Are you okay?" Kata Velvet . 

"Okay je, tkde cedera." Kata Michelle.

 "Kalau tkde apa apa saya jln dulu." Kata org itu lalu jln. Velvet yg melihat jejaka itu terkejut dgn ketampanan wajahnya. 

"Wehy, handsomenya lelaki tu." Kata Velvet.

 "Yeke? Aku rasa biasa je." Kata Michelle.

 "Handsome lah." Tegas Velvet.

"Hmm yelah, dh jom cpt." Kata Michelle lalu menaiki kereta yg smpai.

Setelah 1 jam perjalanan, akhirnya mereka di rumah mereka di rumah banglo yg mewah. 

"Ok sini rumah kamu,barang semua dh siap tinggal letak brg brg kamu sahaja. Kalau ada apa apa blh call kami. Oh and one more thing, weapon kamu ada kat bawah tangga, kamu tinggal perlu cari button untuk dibuka je." Kata Max lalu masuk balik ke dlm kereta.

 "Finally, sampai pun! X sabar nk tidur. kata Trev yg berdiri di dpn gate rumah mereka. 

"Sebelum tidur kita cari dulu button yg instructor ckpkn tu" kata Michelle lalu menekan kunci autogate mereka.

 "Haiz, ok kapten Michelle." kata Trev sambil mengeluh. 

"Trev! Can you shut up?! Kita kena jaga identiti kita." marah Velvet sambil berjln masuk ke rumah. 

"Ok sorry sorry!" bls Trev lalu menarik luggagenya ke dlm rumah. 

Mereka semua masuk ke dlm dan autogate tertutup. Mereka semua masuk ke bilik masing masing untuk mengemas mereka dan berehat. 

Selepas 2 jam di bilik masing masing, Michelle memanggil mereka semua berkumpul di ruang tamu. 

"Okay, kita kena cari button tu, lpstu kita keluar mkn." Kata Michelle lalu menuju ke arah bawah tangga. Mereka semua mencari selama 20 minit masih belum jumpa.

 "Can't we search it tomorrow? I'm really hungry and tired." Kata Ayden sambil meletakkan tgn nya di dinding. 

"Kenapa ni?" Tnya Ayden smbil melihat dinding tu lalu menekan dinding tu, tiba tiba pintu rahsia terbuka.

 "Finally, jumpa pun. Dh tutup balik jom pergi mkn." Kata Kevin. Mereka semua pun keluar untuk mkn.

Bersambung

Mafia Love 2Where stories live. Discover now