Del 1

152 11 1
                                    

~ Rosé's Persperktiv, 2,5 år senare, 10 maj, fredag på morgonen ~

Jag vaknade av att väckarklockan ringde och jag slog av den, jag sträckte på mej och kravlade mej upp ur sängen.

Jag gick in till toaletten och tog av mej kläderna, jag klev in i duschen samtidigt som jag granskade min kropp.

Ganska blek hy, vänster arm förstörd av ärr, fötterna är små liksom händerna och ett ansikte som ser hemskt ut.

Jag schamponerade mitt ljusblåa hår och doften av hallon fyllde duschen, när jag var klar tog jag en vit handduk och virade den runt min kropp.

Jag gick ut från duschen och bort till min garderob för att välja dagens kläder, det blev ett par svarta jeans med stora hål i knäna och ett linne med en blå skjorta ovanpå.

"Godmorgon Rosé!" Jag vände på mej och där stod Mia, hon bor här med mej.

"Godmorgon Mia! Vet du vad klockan är?"

"Ja, tänker du på jobbet så börjar vi om 40 min, alltså måste vi gå om 20!" Hon log och jag nickade.

Mia är nu min bästa vän, hon och ja delar lägenhet här i los Angeles sen 2 år tillbaka.

Vi båda jobbar i en tjej tidning vilket är jätte kul, iallafall om men är 21 år och jobbar med sin bästa vän!

Jag gick in till badrummet och satte på plattången innan jag började klä på mej, när kläderna var på så sprejade jag håret med värme sprej innan jag började platta det.

När jag var klar med håret så drog ja lite masskara över ögonfransarna innan jag lämnade över toaletten till Mia, jag gick in till vårt lilla kök och började med min macka.

Jag kokade lite te och satte mej sen ner vid köksbordet, samtidigt som jag åt tog jag upp mobilen och började slö läsa på olika sociala medier.

Efter ett tag när mackan var slut men jag fortfarande satt med teet så kom ett sms, från Calum!

Jag har kvar kontakten med Ashton å Calum så vi har en lite grupp där vi pratar om vad vi gör å så.

Från Calum!: Godmorgon! Hoppas ni är taggade inför dagen för det ä ja!!

Från Ashton!: Vad tror du din jordnöt? Såklart jag också är taggad?!

Från Rosé!: Godmorgon, vad ska ni göra då?

Från Calum!: Vi ska skriva låter idag! Det kommer bli super kul!

Från Rosé!: Jah får väl önska er lycka till då, måste dra till jobbet ses!

Jag log smått innan jag stoppade mobilen i fickan och gick bort med muggen, när Mia var klar så låste vi lägenheten och gick ner.

Vi bor på 3 våningen och hissen är trasig så är tvungen att ta trapporna, när vi tillslut kom ner så hoppade vi in i Mia's bil och hon började köra mot jobbet.

"Så, har du hört 5sos nya låt?" Mia log mot mej men jag bara tittade bort.

"Du vet att ja inte vill snacka om dom!"

"Men om du älskar Michael så mycket, hälsa på dom?"

"Jag har ju berättat? Han gjorde slut!"

"Men du älskar han, eller?" Hon flina mot mej och ja bara tittade ner.

Det är sant, jag älskar han! Jag det har inte gått en ända dag utan att jag inte har tänkt på han.

"Smsa med Calum å Ashton om det!" Hon log och för att få bort den tråkiga stämningen så jag satte på radion.

||To the moon||Book 2||Where stories live. Discover now