~ Rosé's persperktiv ~
~ 7år senare, Rosé å Michael är 29år ~
Jag vaknade av skriket, jag satte mej upp men kände en hand på min axel som la mej ner i sängen.
Michael satte sig upp och gick ut från rummet, men jag satte mej också upp och gick ut från rummet jag med.
Jag öppnade dörren till vårt nyaste pojke, Jake. Han är 8 månader och är inne i en liten skrik period, som Michael så gärna vill hjälpa mej med.
"Förstod du inte att du skulle sova?" Han vände på sig med Jake i famnen och log mot mej.
"Jo, men är du säker?" Jag log och han kysste mej lätt samtidigt som Jake skrek och han försökte lugna han.
"Godnatt!" Han log och jag med innan jag gick in till sovrummet igen.
Mitt hår är lika dant som förut fast jag har rosa nu, Michael har blont igen, men fortfarande samma stil.
~ Morgonen kl. 08 ~
Jag vaknade av mej själv igen och sträckte på mej innan jag gick upp från sängen, jag hade på mej min pyjamas med shorts och en t-shirt.
Jag satte lätt upp håret med tofs och gick ut från sovrummet, jag gick ut till vardagsrummet och såg Michael ligga i soffan med Jake på sig.
Han hade hörlurar i öronen och var bara så söt, jag skrattade och tog upp mobilen.
Jag tog en bild på han och la ut på Twitter, kommentarerna rullade in om hur söt han var och jag kunde inte mer än annat hålla med.
Jag tog upp Jake i min famn och gick ut till köket, jag satte han i barnstolen och började göra iordning frukost.
Plötsligt så kände jag ett par händer på min midja och jag vände på huvudet och kände ett par läppar på mina, när vi gled ifrån varandra så log jag mot Michael.
"Har du kollat Twitter?" Jag log och han nickade samtidigt som han kramade mej bakifrån.
Jake började skrika och han suckade samtidigt som han öppnade kylen, alltså samtidigt som jag och stod och gjorde frukost så drog han ut en pizza och slängde framför Jake.
"PIZZA" Jake klappade med händerna och började äta pizzan.
Han kan säga tre ord eller typ, pizza (Ofc han är vårat barn) och han kallar Michael "pizzapappa" och mej "pizzamamma".
"Förlåt sötis men idag orkar ja bara inte med frukost, kom och dela på pizza med oss nu!" Han log och jag skrattade samtidigt som jag stoppade undan det jag hade börjat med och satte mej ner bredvid båda.
Vi började äta pizzan och Michael åt som vanligt lika gulligt, Jake har också lärt sig att äta lika dant som sin pizzapappa, så ja får torka upp efter dom sen.
"Hej! Va, ätit ni pizza utan mej?" In i rummet kom Lucy med sin skateboard under armen.
Hon la bort skateboarden och satte sig runt bordet och tog en pizza bit, Michael och jag skrattade och tog en bit till var.
Lucy är våran 6 åriga dotter och hon ska börja i skolan nu på måndag, om tre dagar alltså, hon kan åka skateboard och gör det ganska ofta.
"Då ska pappa och jag jobba i studion idag så Maya, Stella och Hannah kommer med barnvakten om 10 min!" Jag log mot Lucy som hade pizza fulla munnen och nickade, även hon har lärt sig att äta som sin pappa.
"Pizzapappa!" Jake klappade med händerna och Michael tittade på Jake. "Pizza!" Han pekade på den sista biten och Michael gav den till han.
När alla var klara så var jag påväg att plocka bort men Michael stoppade mej, han skrattade men jag fortsatte titta frågande på han.
YOU ARE READING
||To the moon||Book 2||
FanfictionEn fortsättning på min andra bok ||To the moon||Book 1|| Vad tror ni Rosé kommer göra? Vad tror ni Michael kommer göra? Kommer det påverka bandet? Kommer dom träffas igen? Vem var det egentligen i telefonsamtalet och påverkade det vad Michael gjord...