"Vi är hemma!" Jag hörde killarnas röster och vi tittade bort ifrån varandra fort.
"Vi är i musikrummet!" Calum ropade och vi satte oss ner på stolarna igen.
Dom kom in och vi ställde oss upp, jag la bort gitarren och Calum la bort basen.
"Så, ska vi prata lite?" Ashton tittade frågande på mej och Michael och jag tittade frågande på Michael.
Han nickade försiktigt och vi gick ut till vardagsrummet, alla satte säg i soffan och alla tog ett djupt andetag.
"Har någon en idé hur vi ska få ett slut på det här då?" Jag tittade frågande på killarna och Luke bet säg lätt i läppen. "Luke, berätta!"
"Kan inte du typ träffa hon, eller kanske ringa polisen?" han tittade frågande på mej.
"Polisen kan vi ju inte ringa?!" Michael brev upphetsad och Ashton lugnade ner han.
"Kan vi inte lura dom?" Luke tittade upp och allas ögon blev stora.
~ Kvällen kl.22 ~
Vi satt i soffan och dom skulle titta på en film men jag ska gå upp och jobba lite eftersom det inte blev av igår.
"Jag går upp, ska jobba lite" jag statte mej upp från soffan och gick upp.
Jag satte mej i sängen med datorn och började sätta ihop några outfits, hoppas bara jag hinner klart!
~ Ashton's Persperktiv, 30 min senare ~
"Jah ska gå på toa" Michael ställde säg upp och gick upp för trappan.
"Han kommer inte tillbaka eller hur?" Jag tittade på killarna och dom skrattade.
"Förmodligen inte" Luke log och vi andra också.
~ Rosé's Persperktiv ~
Jag satt i sängen och hade kommit på 8 outfits, två kvar nu då, jag har bestämt att jag ska göra klart alla idag, eller ikväll.
Plötsligt hörde jag dörren öppnad och jag tittade upp från datorn, där stod Michael.
"Hej, hur går de?" Han tittade in med huvudet och jag skrattade till.
"Du vet väl att jag inte bits, kom" jag flyttade mej lite så ja inte satt i mitten och Michael kom och satte säg.
"Så hur går det då?" Han tittade frågande på mej och jag kände ett litet leende spridas på mina läppar.
"Jo, 8/10 outfits klart så ja" jag skrattade och och han log. "Varför ler du?"
"Jag har saknat ditt skratt bara, eller ja hela dej!" Mina kinder rodnade lätt och han skrattade till.
"Jag har saknat dej också" jag tittade ner och kände hur klichit (stav?) det lät.
"Du?" Jag tittade upp och Michael kliade säg i nacken. "Kan inte vi börja om? Typ...."
"Det vill jag mer än gärna men jag vill fixa det här med mamma först, vi har ju en plan så det kommer gå fort" jag log och pussade han lätt på kinden innan jag ställde mej upp. "Vad är klockan?"
Han lutade säg fram över datorn och stannade upp lite, jag stängde snabbt igen datorn och han skrattade.
"Så vad var klockan?"
"11, vadåra?"
"Jag tror jag ska sova, så hoppetossa ut med dej!" Jag skrattade och han hoppade upp från sängen.
"Godnatt Rosé"
"Godnatt Michael!" Jag log och han gick ut från rummet.
Jag bytte om till pyjamas och borstade tänderna, jag kröp ner i madrassen och somnade på några få sekunder.
YOU ARE READING
||To the moon||Book 2||
FanfictionEn fortsättning på min andra bok ||To the moon||Book 1|| Vad tror ni Rosé kommer göra? Vad tror ni Michael kommer göra? Kommer det påverka bandet? Kommer dom träffas igen? Vem var det egentligen i telefonsamtalet och påverkade det vad Michael gjord...