Ik ben haar kwijt!

138 4 0
                                    


Hier ben ik weer!

Floris:

Ik liep de trap af naar beneden en daar zag ik Eva zitten achter haar laptop, ze deed alsof ze aan het werk was. Dat wist ik omdat ik haar te goed ken. Ik liep verder de Ponti in naar de keuken. Daar schonk ik een glaasje whisky in. " Eva wil je ook iets?" Ze schrok en keek me aan " uhm ja doe maar chocomelk als we dat nog hebben" ik schonk de chocomelk in een mok en liep richting Eva, ze sloeg snel haar laptop dicht en zei " dankje " ik keek haar verdacht aan " waar ben je mee bezig Eef?" "Niks hoezo ik ben gewoon aan het werk" ik vond het wel goed ik had geen zin in een kruisverhoor of ruzie, dus hier liet ik het maar bij. Het was onder tussen al half 10 en Eva was nog effe een blokje gaan lopen, zei ze maar ik wist niet of ik dat moest geloven. Anoewel ik moet niet aan haar twijfelen dat heb ik nooit gedaan. Ik hoorde de deur open gaan en er kwam gelach van boven in de Ponti vandaan. Ook hoorde ik een mannen stem. Eva kwam de trap af met een man aan haar zijde, "hé Flo uhm kijk dit is Tim hij kwam effe met me mee wat drinken." "Oké is goed ik ga slapen sorry ik ben moe" zei ik. Ik had hier echt geen zin, fijn nu had ze al een vriend en ik maar denken het juiste moment komt nog wel. Maar nu is het te laat ik ben haar kwijt. Ik deed mijn kleren uit en gooide ze op de stoel naast mijn bed, daarna liet ik me op bed zakken als een verslagen man. Ja dat was ik ook wel een beetje niet?! Na ongeveer een half uur te hebben liggen draaien in bed kon ik nog steeds niet slapen, ik hoorde Eva met Tim lachend de trap op lopen en nog geen tien minuten daarna horde ik Eva ook nog eens kreunen. Ik pakte mijn kussen en deed hem over mijn hoofd en hield de uiteinden tegen mijn oren. Ik hield van haar!
De volgende ochtend kwam ik onder en en zag ik Eva stralend aan de tafel zitten met een kommetje Yoghurt. " hé goede morgen Floris, goed geslapen?" "Hoi, nee ik heb slecht geslapen nu goed" zei ik chagrijnig en zuchtend tegelijk " jeetje wat is er met jou, heb ik iets verkeerd gedaan?"
" Nee " zei ik bod en liep weer terug naar boven om me te douchen.

Gedoucht en wel ging ik weer naar onder Eva was de vaatwasser aan het uitruimen. " sorry Eef dat ik net zo verveelde tegen je deed, maar ik heb gewoon geen goede zin sorry" ze loopt naar me toe en wilt me over mijn wang strijken meer ik draai mijn hoofd weg. " Eef niet doen!" "Hoezo niet?" " dat weet je best" "nee dat weet ik niet, wat is er nou?" "Laat me ja" ik loop naar het aanrecht, maar ze komt me achter na. En weer wil ze me vast pakken. " EVA LAAT ME JE HEBT EEN VRIEND MAAR IK VIND JE LEUK" tegelijkertijd gooi ik een bord op de vloer en hij valt in duizend stukjes. Zo voel ik me op dit moment nu ook. " Fl...Flo..dat wat je ne...net....zei....i....is....d...dat waar?" Ik laat me langs het aanrecht naar beneden zakken met mijn knieën opgetrokken " ja " zeg ik zacht op fluistertoon. Ze bukt, "maar Flo ik hou ook van jou. En Tim is niet mijn vriend hij was gisteravond mee naar boven maar hij deed me pijn en ik heb hem naar buiten gewerkt" ik kijk in haar prachtige ogen, en kom langzaam bij haar hoofd. Ik duw zachtjes mijn lippen op die van haar. En na een lange zien zeg ik "Eef ik zal je nooit pijn doen, en lach naar haar.

Fleva VerhaaltjesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu