Han ser på mig. Hans ögon är riktade på mig men han fokuserar inte med blicken. Står blixtstilla med fingrarna som trevar efter något i byxfickan.
- vad tänker du på?
Egentligen vet jag exakt vad som händer i hans huvud. Vi har gjort det här så många gånger innan. Den där gången då han trodde att jag hade varit otrogen mot honom med Dami, förra sommaren när mina föräldrar var ett klick ifrån att flytta till kusten men ångrade sig i sista sekunden och när vi hade ett tre dagar långt bråk om definitionen av ordet feminist.

Tillslut fick han tag i snusdosan som på något sätt fått plats i hans tighta jeans.
- Vet bara inte vad jag ska tro

Han gör alltid så när han är stressad eller ledsen. Börjar mitt i meningen. Tillslut får han upp locket och spottar ner snusen han hade under läppen. Min kusin från Sverige var här några veckor sedan och lämnade kvar snusen som Thomas nu hade smakat på. "Smak av tranbär och skog" stod det på förpackningen det smakar mer jord och blod enligt mig.

- Det här är så jävla äckligt!
- Snusen eller jag?
- Båda
Nu tittar han äntligen på mig, fokuserad och svimfärdig. För fem minuter sedan hade vi skämtat om att vi skulle snusa innan vi behövde gå in igen och nu stod vi och bråkade med tobaken rinnandes längs med tandkötten.
- Thomas jag tror att du borde dricka något du ser ut som skit.
- Hur i helvete har du i den så länge?
Jag tar upp kameran jag fortfarande har i handen och knäpper en bild underifrån utan att han bryr sig. Han sätter sig ner på asfalten. Jag sätter mig bredvid och håller om honom.
- Den här grejen är viktig för mig bara du vet det. Säger han in i min tröja.
- Ja jag vet förlåt att jag inte sagt något tidigare. Jag stryker honom om håret. Den råttblonda färgen och grova hårfästet, tvinnar några hårstrån mellan fingrarna så det bildar små lockar. Lyfter upp hans huvud med mina händer.
- Vi ses kanske hos mig efteråt ändå? Frågar han med ögonen fortfarande stängda.
- Ja vad tror du.
Jag drar hans ansikte mot mitt och kysser honom. Hans hand landar på min haka. Jag öppnar munnen och smakar på hans tunga, han är mjuk och varm inuti. Jag ryggar tillbaka för att se hur han mår. Håller fortfarande runt hans kinder. Han är vit som ett spöke.
- Du måste spy eller hur
- Nej
Han kysser mig hetsigt och råkar nudda snusen jag har under läppen. Med snabba armar puttar han bort mig och spyr fram på marken framför honom.

Thomas Raggi Where stories live. Discover now