0.1

196 5 0
                                    

Penny

Mobilen vibrerade, skärmen lyste upp och ett sms skymtade på skärmen.
Möt mig vid rondellen om tio
Det var allt som stod, trotts att smset var från ett nummer jag inte lagt till visste jag mycket väl vem det var från, Loke.

Detta blir säkert väldigt jobbigt för er att förstå om jag inte förklarar allt från början, frågan är bara vart jag ska börja.

23e Juni 2015 12.57

"Konserten är ikväll!" Chris hoppade upp och ner i korridoren, hon hade sett fram emot konserten sen julafton, då jag köpt biljetterna lite spontant. Något jag inte ångrar. Jag har gillat One Direction sen dagen de sökte till X-factor. Även om Zayn lämnat såg jag fram emot konserten.

23e Juni 2015 23.37

"Jag måste hitåt, pappa väntar på mig här." Följde man mitt finger kunde man se den röda volvon stå längs med vägen.
"Aha, okej, ja min pappa är där borta." Wilmas finger sträckte sig till en parkering.
"Ja, mamma har inte kommit än, så jag får väl vänta här." Suckande klickade Chris på hemknappen på sin telefon innan hon knappade in sin kod och skickade iväg ett sms till sin mamma.
"Ah, okej. Men vi ses." Snabbt vinkade jag hejdå till de innan jag skyndade mig bort mot den röda volvon.
"Klockan är tolv nu Penny, ni skulle varit klara halv elva." Pappa klickade på hemknappen och pekade på klockan.
"Jag vet, men det blev lite förseningar där inne." Svarade jag enkelt innan den röda volvon började rulla mot mitt konfirmationsläger.
Vart det lägret skulle leda visste jag inte då, och om jag hade vetat det hade jag antagligen inte åkt.

24e Juni 2015

Det var onsdag, en helt vanlig sommaronsdag. Klockan var runt halv åtta på morgonen och som vanligt var jag trött. Sakta satte jag mig upp i sängen innan jag slängde ner fötterna på golvet och reste mig upp. Jag drog på mig ett par mjukisbyxor och en bh, en oversize t-shirt över den. Jag slängde ut crocsen ur väskan och det fick bli dagens outfit. Långsamt öppnade jag dörren till mitt rum, de andra var nästan förvånade över att se mig. Jag följde strömmen bort till ett hus, där inne var köket och där var matborden. Det luktade gott av äggröra och bacon, framdukat var o'boy, juice och yoghurt. Allt såg så fräscht ut.

Vad jag inte visste var att jag på detta lägret skulle bli kär, så äckligt kär. Och det var han som satt framför mig just denna morgon, det visste jag inte.

dina sms | p.hWhere stories live. Discover now