Penny
24e Juni 2015Efter frukosten skulle vi ha morgonbön, vilket säkert låter jättetråkigt, men som faktiskt är ganska mysigt. Efter morgonbönen var det fritid i en timme.
"Ska vi dra till city?" Alex sparkade på fotbollen och vände sig om mot oss. Frågande tittade jag på tjejerna.
"Nä, jag orkar nog inte," Maja klagade och gick mot boningshuset, "kan vi inte bada istället?" Frågade hon. Alla tjejer sken upp och sprang mot sina rum för att, antagligen, byta om till badkläder.Mycket riktigt kom tjejerna, lika snabbt som de sprang in, ut ur sina rum och fortsatte i samma hastighet mot sjön.
"Jahopp," sa Alex "ska ni andra med?" Killarna kollade på varandra innan de ryckte på axlarna och nickade som svar.
Jag följde bara strömmen och hängde på killarna, tjejer är så tråkiga i längden.Väl i city, som inte var lika imponerande som det kanske låter, gick vi in på willy:s. Killarna skulle ha powerking och själv hade jag inga pengar, så det fick bli som det blev.
City bestod av ett willy:s, ett coop, en godisaffär, några resturanger och barer och massa stängda och nerlagda butikslokaler. Men det var ändå ganska mysigt att gå runt där, det blev en helt annan känsla än att gå runt hemma.När vi kom tillbaka till gården var det lunch. Efter lunchen skulle vi ha lektion, inte heller lika tråkigt som det låter. Och efter lektionen skulle vi bara mysa. Vilket ledde till att vi alla satt i killarnas rum och drack energidricka och åt chips.
Det är väl nu jag borde börjat förstå att han gillade mig, men min sega hjärna tänkte inte så långt.
Lunch, lektioner, middag, kvällsmat, fika och kvällsandakt hade passerat. Det var nu dags att sova. Men alla var i killarnas rum, åter igen drack vi energidricka och åt chips. När ledarna tillslut sa till oss att gå upp till våra rum suckade alla och sa godnatt, gav varandra godnattkramar och tjejerna gick, inklusive mig.
Väl uppe på mitt rum borstade jag tänderna, bytte om och la mig i sängen. Då man inte fick ha med mobilen på lägret försökte jag bara somna direkt. Vilket gick rätt bra.
25e Juni 2015
Det finns en kille här, han är ganska söt. Jag har gillat honom ett tag, sen första dagen jag såg honom på konfan. Men vi är för lika, han är en manlig kopia av mig. Kanske det är därför jag gillar honom.
Jag flyttade in till de andra tjejerna idag, eller ja, hälften av tjejerna. Vi har två rum. Killarna har ett stort.
Han satte sig mittemot mig på frukosten, igen. Precis som alla andra måltider. Jag borde förstått vid detta laget. Men det gjorde jag inte.
YOU ARE READING
dina sms | p.h
ChickLitdu åker på ett läger, du förväntar dig att kunna slappna av och vara dig själv. för där finns ingen du gillar, ingen du är kär i. men så kommer kvällen då du börjar hyperventilera och plötsligt inser du, du har fallit för honom. men kan två ungdomar...