Tove stod det på skärmen följt av ett sms FREEEEEDAAAAAG. Jag slog in koden och gick in på vår konversation liiiiiiaaaaaaaam skrev jag. Snabbt fick jag ett svar din lille killmagnet :p. Jag skrattade och låste mobilen, gick till hallen och tog på mig skorna.
"Hejdå mamma!" Ropade jag. Snabbt tog jag moppenyckeln innan jag gick till parkeringen för att sedan ta moppen till skolan.Halvvägs till skolan stannade jag hos Tove, smsade jag är utanför, snabba segis och väntade på henne. Snabbt svarade hon fan va tidigt du var idag då innan dörren öppnades och en Tove kom ut.
"Snyggt byggt, fräääsig kärra." Sa hon innan hon bröt ut i skratt.
"Din lillebror tittade på mulle meck igen, inte sant?" Hon nickade skrattande.Väl framme vid skolan tog vi båda av oss hjälmarna och låste mopparna.
"Sååå, vem ska du haffa idag då?" Tove kollade retsamt på mig. Jag slog efter henne på skoj.
"Tove du ska fan inte säga nått, jag har sett dina blicka mot Ludwig." Skrattade jag. Hon blev röd som en tomat i ansiktet.
"Vadå mina blickar?" Hon tittade frågande på mig "jag trodde jag var tydligare än så!" Sa hon.
"Tove du får la ge honom nån ledtråd, det är faktiskt inte så lätt för de." Hon blev, om ens möjligt, ännu rödare i ansiktet. "Ja, okejdå. Men tänk om han inte gillar mig?" Frågade hon. Jag skakade på huvudet. "Tove, Tove, Tove. Alla gillar dig." Så styrde jag min väg mot dörren. "Alla som inte gillar dig, gillar dig. Det finns ingen som inte gillar dig, Tove." Sa jag. Då detta var sanningen log hon bara stort. "Tack Penny, det gör mig verkligen glad."
Passande nog kom Ludwig gående längs skolbyggnaden. "Nu har du din chans." Viskade jag. Så kilade jag vidare mot korridoren medans Tove gick mot Ludwig.PENNY min mobil plinga till DET GICK JÄTTEBRA ännu en signal HAN GILLAR MIG en tredje men vill inte ha nått förhållande fjärde eller han vill inte ha nån status, så vi kan hålla på men inte sätta nån status på det en femte signal men det är lugnt för mig, för orkar inte berätta för mamma eller pappa. och det var den sista signalen innan Tove kom rusande genom korridoren, superlycklig, såklart. För vem blir inte superlycklig när ens crush gillar en tillbaka.
DU LIEST GERADE
dina sms | p.h
ChickLitdu åker på ett läger, du förväntar dig att kunna slappna av och vara dig själv. för där finns ingen du gillar, ingen du är kär i. men så kommer kvällen då du börjar hyperventilera och plötsligt inser du, du har fallit för honom. men kan två ungdomar...