"Jag gillar dig med." sa jag snabbt innan fröken sa att det var rast.
Chockad som jag var plockade jag bara ihop mina saker och skyndade mig till mitt skåp innan alla andra skulle in i sina.
"Vänta på mig!" ropade Tove efter mig när jag börjat styra mina steg mot matsalen. Jag stannade upp, vände mig om för att titta på henne, men just i den sekunden som jag vände mig om fick jag en äcklig känsla. Jag insåg snabbt var det var som var på väg att hända, så jag satte händerna för munnen och sprang till närmsta toalett, men om det ändå var så väl att jag hann till toaletten. Nej, så var det inte, jag fick istället vända kursen mot en soptunna."Har du varit sjuk på senaste?" Skolsyster skulle kolla hur jag mådde, jag skakade på huvudet. Min blick satt fast ner i golvet.
"Vad var det som hände?" Frågade hon, tog fram en termometer och väntade på svar.
"Jag vet inte." Jo det gjorde jag, jag visste precis.
Hon satte termometern i mitt öra och tryckte på knappen, tills ett pip hördes och hon tog ut den.
"Nej, du har normal temperatur."
"Det är en kille." Sa jag försiktigt "han sa att han gillar mig, och jag liksom gillar honom också." Skolsyster tittade på mig med förstående blick. "Jag förstår," svarade hon "blev du chockad?" frågade hon, jag nickade. "Det var därför du spydde." Sa hon konstaterande. "Ja, ja det var det nog." Sa jag "Tack för hjälpen." Jag reste mig upp och gick ut, sa hejdå och gick ner i matsalen."Vad var det som hände????" Frågade Tove. "Jag spydde, och liksom det hände en grej." Jag slet med mig Tove till ett hörn där ingen satt "han sa att han gillar mig" viskade jag. Tove sa inget, hon bara tittade på mig. Tills hon plötsligt började gapa "VA??? SA HAN????" skrek hon. "Tove, schhhhh" fräste jag. "Jaja, förlåt, men hallå?? Han sa att han gillar dig!!"
Ja, ja det gjorde han.
YOU ARE READING
dina sms | p.h
ChickLitdu åker på ett läger, du förväntar dig att kunna slappna av och vara dig själv. för där finns ingen du gillar, ingen du är kär i. men så kommer kvällen då du börjar hyperventilera och plötsligt inser du, du har fallit för honom. men kan två ungdomar...