Musiken var på högsta volym i mitt rum medans jag städade och sjöng med. Drag Me Down spelades och samtidigt som jag vek kläder flög jag omkring och sjöng med världens inlevelse.
Plötsligt plingade min mobil till Tove stod det.
"Kom ner t ica, d e nån du vill träffa som e här"
Fem minuter senare var jag på ica. Andfådd som jag var letade jag efter Tove i den lilla butiken. Så fort jag fått syn på henne, bland godiset såklart, så gick jag dit.
"Vem är det?" Frågade jag, hon vände på huvudet och tittade bort mot drickorna, och där stod Liam.
"Tog du hit mig för Liam?" Viskade jag i panik. Hon nickade. "Han såg mig och frågade om jag träffat dig på senaste" hon log "han ville umgås." Sa hon. Jag tittade på henne frågande innan hon nickade och styrde stegen mot Liam. "Tove?! Vafan gör du!?" Frågade jag medans jag följde efter henne "jag låter dig umgås med killen du haft en crush på i tre år." Svarade hon utan att vända på kursen.Förvånat tittade han på oss, ja i den hastigheten som vi kom gående i emot honom hade väl vem som helst kollat konstigt på oss.
"Hej." Sa Tove beslutsamt.
"Hej på dig du." Svarade han leende.
"Jag tänker lämna er ifred nu, ring sen." Sa Tove innan hon gick iväg.
"Ehm, ja" började jag "jag hörde att du vill umgås." sa jag. Han tog ett djupt andetag, kollade runt och tillsist sa han "jag gillar verkligen dig, och du har inte pratat med mig sen dagen jag berättade det" hans ögon började tåras "du sa att du gillar mig med, men sen spydde du och jag vet verkligen inte hur jag ska reagera." sa han tillsist. Jag suckade.
"Det verkade säkert jätteskumt, men jag har liksom gillat dig sen sexan, och det kändes bara så overkligt att höra att du gillar mig" jag andades "men samtidigt vet jag inte om jag är redo för ett förhållande" han tittade på mig "jag kom precis ut ur ett fruktansvärt förhållande och jag vet inte om jag är redo för samma saker igen." Jag ville så gärna säga att jag inte alls var rädd för ett förhållande, jag var rädd för själva sexet och för att vara så instängd så jag inte kan gilla andra killar. Han log "det är okej, vi behöver inte bli tillsammans, men skulle du vilja träffas i helgen så kan du ju ringa mig" han gav mig en lapp "vi ses imorgon i skolan." Sa han innan jag sa hejdå och började min vandring hemåt.Det var kallt ute. Det hade redan börjat mörkna, sakta men säkert gick jag mot busshållplatsen, där jag skulle vänta fem minuter på bussen.
Väl hemma ringde jag Tove. Men hon svarade inte, så jag fick prata in ett mobilsvar.
"Han gillar mig Tove, vi ska umgås i helgen, och vi kanske pussas då, vem vet. Godnatt Tove. Ses imorgon."
YOU ARE READING
dina sms | p.h
ChickLitdu åker på ett läger, du förväntar dig att kunna slappna av och vara dig själv. för där finns ingen du gillar, ingen du är kär i. men så kommer kvällen då du börjar hyperventilera och plötsligt inser du, du har fallit för honom. men kan två ungdomar...