ADLINE FARHANA
Keadaan sekeliling agak sunyi. Memang la sunyi dah Raykal cari tempat persembunyian dekat kawasan hutan. Hana cuba memotong tali ikatannya di tangan. Rayyan hanya sempat mengikat tangannya sahaja pagi tadi sebelum bergegas keluar.
Trak!
Tali ikatannya berjaya dirungkaikan. Hana berlari ke pintu dapur kerana pintu itu selalu dilupa Raykal untuk menguncinya. Dah lama Hana perasan sejak dia mula merancang untuk melarikan diri dia. Pintu itu dibuka lalu terbentang luas hutan belukar dihadapannya. Hana cepat berlari masuk ke dalam semak samun itu hingga menemui sebuah pekampungan serta pekan kecil.
" aku dekat mana ni " bicara hana perlahan. Hana mengorek saku seluarnya. Beberapa hari lepas dia sempat mencuri beberapa kepingan duit dari dompet Raykal .
" heh Raykal tu bodoh jugak sometimes. Letak dompet merata cuau!" desis Hana.
Lalu pondok telefon berdekatan didekatinya lalu memasukkan beberapa kepingan duit syiling. Nombor itu ditekannya satu satu.
"hello siapa ni?" suara seorang perempuan menjawab.
" mama, Hana ni tolong mama Hana tk tau Hana dekat mana" Hana memandang sekeliling. Dia risau sekiranya Raykal nampak kelibatmya luar dari tempat persenbunyian tu. Matanya Hana menangkap papan tanda tertulis Kg Pandan Jawa maknanya tidak jauh dari rumahnya.
" Hana Ya Allah, ok dengar ckp mama bgi tau ape Hana nampak lepastu end call terus pergi balai polis. Tunggu mama dgn papa "
"Hana nampak papan tanda Kg Pandan Jawa. Hana pergi balai tau Mama. Cari Hana kt situ"
Tit.
Hana meletak ganggan telefon tersebut lalu berjalan ke arah bangunan biru putih tidak jauh dari situ. Dia berharap kehidupannya mula berubah. Dia mahu lupakan pengalaman pahit dia sepanjang dengan Raykal.
Setibanya di balai polis itu Hana disapa oleh seorang pegawai yang memandangnya atas bawah. Hana tah dirinya agak tidak terusus sejak Raykal membawanya ke rumah dalam hutan tu.
"cik,Adline Farhana?" soal pegawai polis itu. Poster muka Hana berada di merata tempat bahkan satu negara mereka mencarinya. Namun berita kehilangan Hana tergantung sepi kerana tiada jejak.
" ye saya. Saya berjaya larikan diri dari penculik saya. Tolong saya, saya takut dia datang cari saya. Saya dah call family saya. Bagi saya duduk disini untuk berlindung" hembur Hana laju beserta air mata yang berjuraian. Dia takut akan Raykal. Hana tak mahu Raykal menangkapnya semula. Dia mahu bebas.
" ok cik saya akan bukak kertas siasatan cik dan laporan cik amat kami perlukan."
RAYKAL
Kakinya menekan pedal minyak. Keretanya laju membelah jalan. Ada dia kisah kawasan kampung atau tak. Laporan yang bary diterima membuatkn jiwanya sakit.
" Macam mana kau boleh terlepas Hana?! Aku dah pastikan semua lintu berkunci sebelum keluar" Raykal dalam geram terus pergi ke rumah di mana dia menyembunyikan Hana. Keretanya diparkir di kawasan rumah itu lalu seorang lelaki berbadan tegak ditumbuknya.
" AKU DAH CAKAP JAGA BETINA TU KENAPA KORANG BOLEH BAGI ALASAN KORANG TIDO HAH?"
Puk!
Puk!
Puk!
"sorry bos kami tak sengaja" jawab lelaki memakai baju merah .
"penat je aku byr kau ! Kata penyiasat terkenal dh byk handle kes ! Suruh jaga perempuan seorang pun kau tak pandai kan Arfan!" tempik Raykal.
Arfan, lelaki yang diupah Rayyan suatu dulu untuk mencari Hana namun dia berkomplot dengsn Raykal dengan memalsukan bukti yang diberi kepada Rayyan 2 tahun dulu. Raykal bayar Arfan 3x ganda dari Rayyan bayar dia. Sape je nak tolak bila dh kena sogok banyak macam tu.
"sekarang aku nak kau cari Hana sampai dapat aku tak kira! Tak kisah dia hidup atau mati aku nak jasad Adline Farhana tu ada dekat sini. Bunuh keluarga dia bunuh siapa-siapa yang dekat dengan dia" Raykal bertindak gila. Mamat psychopath yang boleh lakukan ape sahaja demi kepuasan dirinya.
Arfan terketar bangun lalu masuk ke dalam kereta Myvi kuningnya. Kereta itu bergerak laju keluar dari kawasan hutan.
Hey guys! Thanks kepada yang menunggu update dari azwa❤ harap korang terus stay support cerita ni sampsi habis😘 enjoy this chap😋
Azwa
YOU ARE READING
GHS SERIES 2 | GOLDDES LIFE AFTER
Teen FictionSelepas kehilangan Hana yang tiada kesudahan, masing-masing membawa haluan sendiri. Tiada satu antara mereka yg menegur. Mereka membuat perjanjian tiada persahabatan seperti dulu. Semua mesti berpecah dan membuat hal sendiri. Rayyan membawa diri ja...