Golddes|Part 8|

219 15 7
                                    

Jam menunjukkan pukul 8.00 malam. Hana keluar dari sebuah kedai menuju ke kereta Aplhard yang diparking dihadapan Butik Fabulos yang menjual pakaian pengantin serta pelamin. Hanya dia sahaja yang beria menyiapkan segala persiapan perkahwinan manakala Rayyan terus menghilangkan diri selepas pressconfrence yang diadakan 2 minggu lepas. Hana melontarkan pandangan ke arah luar tingkap. Langit yang gelap dihiasi gemerlapan bintang menemani bulan. Kalau la hidup dia seindah bulan yang sentiasa ditemani bintang pasti semua ini tak akan terjadi.

Kereta yang meluncur jalu mula berhenti. Hana melihat ke arah Pak Mahed.

"kenapa pak cik berhenti tiba2" soal Hana dengan kebingungan.

"Tuan Rayyan halang laluan" jawab Pak Mahed. Muka Hana terus bertukar riak. Apa lagi mamat ni nak? Dah 2 minggu hilang hari ni muncul nak buat masalah. Hana buka pintu kereta lalu keluar dari seat penumpang. Terpapar wajah Rayyan yang tidak berpuas hati dengannya. Apa dia bolehbuat sape suruh dia tak reti nak muncul kat butik. Ingat aku ni tunggul ke ape.

"ha kau nak ape halang jalan orang. Nasib tak ada kereta lain lalu kalau tak dah excident kat sini". Hana memandang wajah Rayyan yang masih geram dengannya.

"kau masuk kereta aku sekarang" arah Rayyan.

"TAK NAK!" Hana brpusing untuk masuk ke dalam kereta semula namun pergelangan tangannya disentap oleh Rayyan.

"aku cakap masuk tu masuk la! Belum kahwin kau dah nak melawan cakap aku" Laju tangan Rayyan membuka pintu di sebelah driver lalu menolak tubuh kerdil Hana masuk. Kemudian dia terus beri isyarat tangan menyuruh Pak Mahed berlalu pergi. Rayyan terus masuk ke dalam keretanya.

"kau ni tak habis2 nak paksa aku. Tak penat ke?" bentak Hana. Rayyan hanya diam. Matanya lebih fokus kepada jalan yang semakin gelap.

"kau dengar tak aku tengah cakap dengan kau ni" soal Hana lagi.

"boleh tak kau tutup mulut kau tu sebelum aku kiss kau?" Rayyan menejling Hana disisinya. Automatik tangan Hana naik menutup mulutnya. Bukan boleh percaya Rayyan ni ape dia cakap yang tu dia akan buat. Lalu kedua-duanya senyap sepanjang perjalanan yang tidak diketahui oleh Hana.

Rayyan memakirkan keretanya di bahu jalan. 

"Kau turun sekarang. Ada benda aku nak bincang dengan kau." arah Rayyan. Laju tanggannya membuka pintu lalu keluar duduk di boot kereta. Hana turut keluar dari kereta. Kini, dihadapan Hana tersergam pemandangan bandar yang dihiasi lampu dan gemerlapan bintang. Tidak tau pulak Hana di sebuah bandar metropolitan terdapat tempat seperti ini masih wujud alam semula jadi macam ni. 

"kau tak payah nak buat gaya first time dekat sini" tegur Rayyan apabila melihat keriangan di wajah Hana. Hana memberi jelingan kepada Rayyan.

"Kau nk bincang ape lagi? Nak cancel perkahwinan kita ni? aku ok je" soal Hana. Dia amat berharap Rayyan akan cancel perkahwinan ini kerana dia tidak sanggup mengorbankan hidupnya untuk lelaki seperti Rayyan. 

"tak, aku nak buat deal dengan kau. Lepas kita kahwin aku nak kau buat hal kau aku buat hal aku. Bilik pun asing sebab bilik aku tasha duduk" ayat terakhir dari Rayyan menesuk ke jantung Hana. Tidak sangka hubungan Rayyan dan Tasha sejauh ini. 

" sape cakap aku akan duduk dengan kau?after kita kahwin je aku akan fly ke Australia. Aku dapat offer belajar dekat sana . So, ikut kau la nak buat ape dengan Tasha and aku tak nak ambik tau hal korang dua?" dengan yakin Adline memberikan jawapannya kepada Rayyan. 

Rayyan terus terdiam di tempatnya. Dia tidak tahu mahu menjawab jawapan yang diberikan oleh Adline.

"Kau masuk kereta. Aku hantar kau balik" ujar Rayyan lalu memboloskan dirinya kedalam keretanya. Adline turut memgikuti Rayyan lalu laju kereta Rayyan membelah jalan raya yang gelap itu. 


Malam itu Adline hanya termenung di tingkap biliknya. Jam sudah menunjukan tepat jam pukul 3.00 pagi namun pikirannya masih melayang tentang hubungan Rayyan dan Tasha yang tidak dikenalinya itu. 

" Macam mana Rayyan boleh terjauh macam tu?" ujar Adline perlahan. Tidak sangka sikap Rayyan dikenalinya itu berubah 100% daripada Rayyan yang dikenalnya sebelum ini. Telefon di sisi meja katil dicapainya . Laju jari Adline mencari mencari instagram milik Rayyan lalu gambar Rayyan bersama Tasha dibukanya. Tag yang diletakkan Rayyan juga dibukaknya. Terpapar gambar Tasha dan Rayyan sedang bercuti bersama di Pulau Pinang dan juga terdapat gambar mereka berdua bercumbuan dihadapan castle di Disneyland Paris.

Cepat-cepat Adline menutup telefonnya. Setitik demi setitik air matanya jatuh. Kali ini dia sangat kecewa dengan Rayyan. Tidak sangka ape yang diberitahu oleh Raykal selama ini betul. Dia tidak tahu bagaimana kehidupannya selepas akad dilafazkan oleh Rayyan. Segala persiapan disiapkan oleh dirinya dan keluarga Rayyan tanpa diambil tahu oleh Rayyan. 






Hi guys, sorry for the late update. Azwa harap korang still tunggu untuk baca next part .Sorry guyss :')


GHS SERIES 2 | GOLDDES LIFE AFTERWhere stories live. Discover now