Rayyan merenung dirinya di dalam cermin. Fikirannya bercelaru dengan ape yang sedang berlaku. Dia tak nak kecewakan Tasha dalam masa yang sama dia tak nak kecewakan Mummynya.
" Apa nasib aku ni, Bila Hana ada mesti benda buruk always jadi dekat aku" tangan Rayyan menumbuk cermin di depannya.
"Aku akan buat kau menyesal Hana" Rayyan tersenyum sini. Dia mula merancang untuk menghancurkan kehidupan Hana yang sudah hancur.
"Rayyan! Siap cepat pegi office Tan Sri Zahim!!" Laungan Tengku Juwita membuatkan Rayyan lari seperti lipas kudung untuk bersiap. Lagi lambat lagi kuat bebelan Tengku Juwita. Sabar je la dapat mak suka membebel ni.
Kemeja biru disarungkan ke badan kemudian dipadankan dengan seluar slack berwatna beige diikuti warna yg sama beserta blazer biru yg sama dengan bajunya. I-watch disisi katil di pakai kemudian dia meneruni tangga rumahnya.
"Hensemnyaaa anak mummy ni. Baru betul bakal pewaris MKRZ Holding! Graduate cepat sambung degree sambil tu belajar buisness dengan Daddy oke?" Pesan Tengku Juwita.
"ye la mummy ku sayang" jawab Rayyan meleret. Penat dengan bebelan Tengku Juwita di pagi hari.Sarapan yang terhidang di hadapan mata dijamah oleh Rayyan. Kemudian Tengku Muhkriz yang siap memakai kemeja berserta blazzer dan tie turut turun untunk makan bersama keluarga kecil itu.
Di Office Tan Sri Zahim,
Rayyan duduk berhadapan dengan TengkuMuhkriz yang berwajah serius .Seram sejuk dibuatnya.Rayyan menggosok tangan yang berada dibawah meja. Dia bukan boleh kalau Tengku Muhkriz dan mula membuat muka macam tu.
"Daddy tau ape kamu rancang Rayyan, tolong sangat jangan mainkan perasaan anak orang. Kalau kamu tak setuju cakap jang paksa. Daddy tau kamu dah ada girlfriend. Jangan buat Adline macam tu. Dia baru je sihat , emosi dia masih tak stabil lagi. Kesan pukulan Raykal masih tak hilang lagi kat badan dia. Jangan kamu tambah luka dia pulak Rayyan." Tengku Muhkriz memberi nasihat khas buat satu-satunya anak lelakinya ini.
Rayyan menelan air liurnya.Terasa tersekat di kerongkongnya. Dia tau pesanan Daddynya ini bukan pesanan yang biasa. Nahas dia kalau buat Hana terluka.
Tok!Tok!Tok!
Ketukan di pintu memberhentikan perbincangan dua beranak tersebut.
"Tengk, Tan Sri Zahim panggil Tengku untuk masuk ke bilik mesyuarat sekarang. Sidang media akan bermula lagi 10 minit." ujar pembantu Tan Sri Fahim yang berada dalam lingkungan 30an itu.
"ok baik, terima kasih"ujar Tengku Muhkriz.
"Dah jom. Ingat pesan Daddy, tak nak cakap tak nak. Kejap lagi bagi keputusan cepat ." Tengku Muhkriz meningatkan anaknya kembali. Makin berubah muka Rayyan dengan pesanan akhir Tengku Muhkriz. Makin tertekan Rayyan dibuatnya dengan masalah Tasha yang merajuk dengan dia sejak Hana muncul ni nak kena bagi keputusan last minute pulak.
'Aku tak nak kahwin dengan Hana tapi dalam masa yang sama aku tak nak kecewakan Mummy dengan Daddy. Penat la fikir macam ni. Kalau aku kahwin dengan Hana Tasha macam mana pulak? Hana ni pun satu dari awal aku kenal dia dekat Golddes macam-macam dia buat dekat aku. Lepas satu satu hal jadi.' desis Rayyan dalam hatinya. Dalam tak sedar Rayyan dan Tengku Muhkriz dah tiba di dalam bilik mesyuarat yang dipenuhi dengan wartawan dari pelbagai steen tv dan rancangan tv yang terkenal. Mereka menantikan berita sensasi mengenai seorang pewaris Golddes yang hilang 2 tahun lalu.
Rayyan mengerling Hana yang duduk di sebelah Tan Sri Zahim beserta senyumannya yang dibuat-buat. Rayyan yakin gadis itu turut rasa tertekan dengan pilihan yang dia ada tapi Hana masih cintakan dia. Tiba-tiba mata Hana turut mengerling ke arah Rayyan yang sedang memandangnya.
YOU ARE READING
GHS SERIES 2 | GOLDDES LIFE AFTER
Teen FictionSelepas kehilangan Hana yang tiada kesudahan, masing-masing membawa haluan sendiri. Tiada satu antara mereka yg menegur. Mereka membuat perjanjian tiada persahabatan seperti dulu. Semua mesti berpecah dan membuat hal sendiri. Rayyan membawa diri ja...