Chan dan Yuyu masih lagi didalam bengkel membuat sculpture mereka sedangkan yang lain sudah mulai pulang. Senior Bora dan Lucy juga ingin pulang."Chan, Yuyu.. Tak nak balik lagi?" Tegur senior Bora.
"Belum, sikit lagi nak settle dah" balas Yuyu dengan senyuman.
"Hmm jangan pulang lewat sangat tau"
Yuyu dan Chan mengangguk faham dan melambaikan tangan kepada senior Bora. Mereka berdua kembali membuat sculpture. Chan mengambil peluang untuk tanya Yuyu kenapa dia diam sangat semalam. Yuyu mengeluh dan menjawab.
"Saya teringatkan kawan baik saya, Reyna. Kalau saya tak jumpa San hari tu, dia tak kan kena bunuh"
"Kena bunuh?" Chan ingin tahu
"Ya.. Sampai sekarang saya tak boleh lupakan apa yang saya lihat" Yuyu cuba untuk kuatkan diri
"Uhm boleh saya tahu dengan lebih detail?"
"Hmm it's all happen 2 years ago. Saya, Reyna dan San kawan rapat sebenarnya. Reyna dan San dah couple 3 bulan lebih. Reyna happy sangat sebab dia dah lama sukakan San. One day, San ajak saya jumpa sendirian dekat apartmennya, katanya dia ada something nak suruh saya buat.. "
[ Flashback ]
"Ada apa hang nak jumpa aku ni?"
"Masuk lah dulu, pasal Reyna" jawab San sambil mempelawa Yuyu masuk kedalam rumahnya.
Tanpa berfikir panjang, Yuyu hanya masuk kedalam rumah San. San menjemput Yuyu untuk duduk di sofa. Yuyu hanya mengikut.
"Uhm.. Sebenarnya.." San teragak-agak untuk cakap.
"Ada apa ni San? Gaduh dengan Reyna ke?" tanya Yuyu.
"Sebenarnya... (Perlahan-lahan San memegang tangan Yuyu) aku dah lama sukakan hang Yuyu"
Yuyu sangat terkejut mendengar luahan San itu.
"Aku dah lama suka hang, aku nak confess dekat hang tapi bunga yang aku hantar dulu dapat dekat Reyna. Aku tak sanggup nak lukakan hati dia dan hancurkan persahabatan kita jadi aku pura-pura jela couple dengan dia. Macam-macam cara aku buat supaya nak putus dengan Reyna dengan cara baik tapi tak berjaya, Yu. Aku tak boleh nak sayang dia, Yuyu. Aku confess dekat hang sekarang sebab aku nampak hang ada terima surat confess dari someone. Aku tak mahu lihat hang dengan orang lain, Yuyu"
YOU ARE READING
NO MORE WAITING !
RomanceA girl who just moved to City A because of her past trauma, ready to start new life. She still get annoyed by her ex , San and her college rich guy , Ryan. She keep ignore them and just fangirling. She then met a guy at her brother's Yoongi, booksto...