Seděli jsme v poslední lavici a čekali na profesora, až zahájí hodinu lektvarů. „Dobrý den, žáci." „Dobrý den, pane profesore." Odpověděla celá třída sborově. „Výborně. Na této hodině budete rozděleny do dvojic, jak určím já." Z katedry vytáhl černý sešit s našimi jmény. „Slečna Miriam a Gina. James a Timony." „Je to Timothy." Opravil ho chlapec usedající vedle Jamese. „To je hezké. Další je...Mary Lou? Kdo je Mary Lou Wheelerová?" Zdvihla jsem ruku do vzduchu. „Doufám, že nejste jako váš bratr, slečno. A k ní se přidá třeba pan Maxn." „Připravte se na výbuch!" Ozval se Malfoy sedící vedle Thany. „Eadlin a ty." Ukázal na modrookého kluka v koutě. „Ethan." Připomněl mu chraplavým hlasem a zaujmul židli vedle hnědovlásky.
„Tvá první noc?" Zeptala se Hazel, když jsme se všechny ve večerních hodinách válely v posteli v pyžamech a já pila z flašky vodku, kterou jsem sem propašovala. „Zahrajeme si nikdy jsem." Navrhla Ari a sedla si do tureckého sedu. „Nikdy jsem neměla nic s holkou." Hazel si ode mě převzala flašku a lokla si. Pak si lokla Ari a po chvíli váhání jsem si lokla i já. „Vy všechny jste měli něco s holkou?" Zeptala se překvapeně Eadlin. „Eh, Eadlin? Já jsem lesba." Objasnila jí blondýnka a opřela se o zeď. „Já si s jednou dala jenom pusu." „S kým?" Zeptala se zvědavě Hazel plná alkoholu. S Eadlin jsme si vyměnili pohledy, načež to holkám okamžitě došlo. „Byl to můj první polibek." „Jako vážně?" Vyprskla Ari smíchy a jemně do mě kopla. „To už je půlnoc?" Postěžovala si Hazel a skopla mě z postele. „Jdu spát!" Vyhnala i holky a zavrtala se do peřin. „Jasně." Také jsem se uvelebila a zavřela oči. „Dobrou noc." Popřála nám všem Eadlin.
„Malu, vstávej!" Lomcovala se mnou Ari, když se mi zrovna zdálo o mluvících botách. „Ještě pět minut." Otočila jsem se na pravý bok, zatímco Eadlin pobíhala po pokoji a oblékala se. „Pojď už!" Eadlin už byla oblečená a upravená, když jsem vylézala z postele. „Dělej!" „Snažím se, tak na mě laskavě neječ."
Za dvě minuty nám začíná hodina a mi teprve vyběhli ze dveří. „Pohni zadkem!" „Eadlin, dneska mě štveš."
Sesunula jsem se na židli a snažila se nechat oči otevřené. „Co tě nechalo vzhůru?" Šťouchl do mě laškovně Maxn s úsměvem na tváři. „Tvé chrápání, které bylo slyšet i přes čtyři kamenné zdi. To mě nechalo vzhůru." Ironicky jsem se usmála a poplácala ho po tváři.
První hodina byla celkem nuda. Probírali jsme růženín. Skoro celou hodinu jsem prospala na Maxnově straně lavice. „Můžeš se alespoň přestat tak roztahovat?" Stěžoval si každých pět minut.
„...strašně se mi líbil. Nikdy bych si nemyslela, že se používá k tolika věcem." I když už bylo po hodině, přednášku profesora jsem si vyslechla znova od nadšené Eadlin. „Mám tě ráda, Eadlin. Fakt, že jo, ale sklapni." James, který měl přes moje ramena přehozenou ruku, a kterého jsem pevně držela kolem pasu, se zasmál.
„Konec zábavy!" Druhou hodinu do učebny energicky napochodoval profesor Callen a hodil po dvou žačkách štos papírů. „Napíšeme si test, abych si ověřil vaše znalosti." S Malfoyem jsme si vyměnily vystrašené pohledy, jelikož v předchozích ročnících během hodin bylinářství jsme spolu byli většinou za školou. Přede mnou přistál papír se sedmi názvy bylin. Uchopila jsem do pravé ruky tužku a přečetla si první bylinku. Pampeliška. Na to jsem znala odpověď. Hluchavka. To jsem také znala. Heřmánek. Jsme snad ve školce? Lamium. Není to heřmánek v latině? Zbytek názvů pro mě bylo naprostou záhadou a dokonce jsem pochybovala, jestli je to česky.
„Do příští hodiny to opravím a rozesadím vás podle znalostí." S Jamesem a Eadlin se můžu rozloučit. I s Maxnem, kterému kupodivu bylinky vždycky šly.
Eadlin vystřelila z učebny a já se vydala s Jamesem do jídelny.
Na jeden talíř jsem nandala donut, koláčky a nějaké ovoce a meloun. „Pozdní snídaně?" „Brente!" Omylem jsem strčila do jednoho z táců, který spadl na zem a rozbil se o podlahu. „Sakra." Zanadávala jsem a začala uklízet střepy. „Strašně se omlouvám. Vážně jsi řekla Brente místo Bože?" Zvedla jsem hlavu k chlapci s kudrnatými vlasy a s dolíčky ve tvářích, který mi pomohl. „Timothy! Ahoj." Zavrtěla jsem hlavou a vstala. „Není ti nic?" Starostlivě si mě prohlédl. „Ne, v pohodě." Spěšně jsem se na něho usmála a ze stolu si vzala plný talíř. „Můžu jít s tebou?" Otázal se, když jsem se otočila k němu zády. „Pokud nemáš nic lepšího na práci."
Potichu jsme kráčeli vedle sebe chladnou chodbou. V normálních okolnostech si přeji, abych nebyla upovídaná, ale dnes to bylo naopak. Hledala jsem jakékoliv stéblo, za které bych se mohla chytit a začít konverzaci, ale nic mě nenapadalo. „Jak jsi napsala ten test?" Úlevně jsem vydechla, když se ozval Timothiho hlas. „No...K čemu vlastně potřebujeme bylinkářství?" Změnila jsem téma a máchla rukou ve vzduchu. „Slova profesora Callena zněla, aby jsme poznali, kdyby se nás někdo pokusil omámit, přechytračit, nebo dokonce zabít!" Vztyčil ukazováček a zvednul jedno obočí přesně tak, jak to profesor Callen dělal dennodenně. Se smíchem jsem zavrtěla hlavou a vyběhla těch několik schodů, které nás dělily od Zmijozelské lóže. Zastavila jsem se před mými dveřmi a pohlédla na chlapce, který se mě pokoušel dohnat. „Měl by jsi přestat zanedbávat hodiny tělocviku." Mrkla jsem a opřela se o dřevo. „V tom případě by jsi měla přestat být tak matoucí." Zkoprněla jsem a pokrčila nos. „Vidíš? Nemožné." Protočila jsem nad ním očima. „Musím jít nakrmit Eadlin." „Jo, jasně." Zasmál se a zmizel ve svém pokoji. „Měj se!" Křikl před tím, než zavřel dveře. „Jsi tu?" Vstoupila jsem do dívčího pokoje. „Tady v koupelně!" Sedla jsem si na postel a zakousla do melounu. „Chceš?" Nabídla jsem Eadlin, když vyšla celá voňavá z koupelny. „Myslela jsem, že snídaně-" „Nechávají tam jídlo pro ospalce, nebo pro ty, kteří mají hodiny později." Objasnila jsem a sledovala, jak se Eadlin zakousla do jednoho z koláčků.
Odnesli jsme prázdné talíře a pokusili se najít kluky, aby jsme se zabavili.
„Hledali jsme vás!" Zasmála se Eadlin, když jsme se konečně setkali s kluky. „My hledali tebe." Připustil nervózně James a poškrabal se na paži. „Kde je Malfoy?" „Naštval se na jednoho kluka a perou se."
ČTEŠ
Mary Lou
FantasyMalu a její parta se vrací zpět do Bradavic. Co když se naše hlavní hrdinka rozhodne přejít na druhou stranu mostu a ublíží Eadlin? -Co když za všechno může jen jeden jediný člověk? Pokračování knihy M a l u. Obsahuje vulgarismy