Bab 22🌷

3.9K 348 38
                                    

Assalamualaikum,  Angel  baby.  Abang  dah  selamat  sampai  ke  rumah.  Abang  harap  Angel  boleh  berehat  dengan  tenang.  Jangan  stress  -  stress.  Abang  akan  pastikan  semuanya  berjalan  dengan  lancar.  Bye.  Xoxo  -  Suami  Angel  buing  buing.

AKU  tersenyum  sebaik  saja  membalas  mesej  yang  dihantarkan  oleh  Afwan.  Ya  Allah,  comel  betul  bila  aku  baca  mesej  dia.  Sungguh,  mesej  yang  dihantar  Afwan  dulu  dan  sekarang  tak  pernah  ada  beza  langsung.

Tapi,  hugs  and  kisses?

Afwan  gatal!

Waalaikumusalam.  Angel  tak  stress.  Angel  relax  je.  Afwan  pun  janganlah  tertekan.  Angel  ikut  saja  apa  yang  terbaik  untuk  kita  -  You.

Seusai  membersihkan  tubuh,  aku  terus  saja  membuka  langkah  menuju  ke  arah  ruang  tamu.  Sengaja  aku  mahu  melihat  Aisyah  belajar  bersama  -  sama  dua  orang  kawannya  itu.

“Kak  Angel  tak  berehat  ke?”  Soalnya  dengan  nada  yang  cukup  prihatin.

Aku  mengukirkan  senyuman  manis.

“Dah  terlalu  lama  berehat.  Kak  Angel  nak  tengok  Aisyah  study  dengan  kawan  -  kawan.  Dulu,  Kak  Angel  pun  suka  belajar  sama  -  sama  sebab  lebih  mudah  untuk  hafal”.  Tuturku  seraya  melabuhkan  punggung  di  atas  sofa  bersebelahan  dengan  Aisyah.

Aisyah  tersenyum.

“Kak  Angel  sambung  belajar  di  mana?”  Soal  Baim.

“Tak  sambung  belajar.  Kak  Angel  cuma  duduk  di  rumah  aje  selepas  habis  SPM”.  Balasku  dengan  nada  yang  cukup  selamba.

“Tapi,  Aisyah  beritahu  kami  yang  result  Kak  Angel  cemerlang!”  Pintas  Fazhel  pula.

Aku  ketawa  kecil.

Memanglah.

“Kak  Angel  tak  minat  nak  belajarlah.  Tapi,  Aisyah,  Fazhel  dan  Baim  janganlah  tiru  perangai  Kak  Angel.  Lepas  habis  SPM  kena  sambung  belajar  lagi  - lagi  yang  lelaki  sebab  nanti  Fazhel  dan  Baim  nak  berkahwin”.  Terangku  dengan  lembut.

“Kahwin?  Kak  Angel  sudi  berkahwin  dengan  saya?”  Soal  Fazhel  penuh  berharap.

Pak!

Aisyah  mengetuk  kuat  kepala  Fazhel  menggunakan  kotak  penselnya.

“Sakitlah,  Aisyah!” 

“Jangan  mengurat  Kak  Angel.  Bakal  abang  ipar  aku  lagi  hensem  dari  kau  tau!  Dia  charming.  Kau  tu  goblin!”  Bidas  Aisyah  dengan  penuh  yakin.

“Aku  hensemlah!”

“Tak  langsung!”

“Aku  hensem.  Jika  tak  kenapa  kau  suka  usya  aku  lama  -  lama?  Aku  tahulah  kau  selalu  terpesona  dengan  kekacakkan  aku.  Aku  juga  bangga  dilahirkan  menjadi  seorang  lelaki  yang  kacak”.  Omel  Fazhel  dengan  penuh  bangga.

“Euw.  Aku  rasa  nak  muntah!”  Aisyah  menjulingkan  mata  ke  atas.

Aku  ketawa  kecil  melihat  mereka  berdua.

“Mereka  memang  begini,  Kak  Angel.  Saya  sentiasa  mendoakan  supaya  suatu  hari  nanti  Fazhel  dan  Aisyah  disatukan”.  Ujarnya  dengan  nada  mendatar.

AFWAN: Mine, Angel!Where stories live. Discover now