Bab 23🌷

3.7K 373 14
                                    

MINGGU  berganti  minggu. 

Tak  sangka  hari  yang  selama  ini  dihitungku  telah  pun  tiba.  Babah  memilih  untuk  menikahkan  kami  di  sebuah  masjid.  Aku  telah  pun  menjadi  isteri  Afwan  sementelah  berminggu  -  minggu  babah  dan  dibu  membuat  persiapan  bersama  -  sama  Afwan. 

Sejujurnya,  aku  sangat  -  sangat  bersyukur.

“Angel  baby…” 

Aku  mengangkat  wajah  memandang  Afwan  yang  menyeru  namaku.

“Kenapa  ni?  Angel  tak  suka  jadi  isteri  abang  ke?”  Soalnya  dengan  nada  yang  cukup  lembut.

Aku  menggeleng  perlahan.

Aku  mencapai  tangan  Afwan  lalu  aku  mencium  lembut  tangannya bitu.  Afwan  juga  membalas  ciuman  aku  dengan  melekapkan  bibirnya  itu  pada  dahiku.

Aku  tersenyum.

Selesa.

Sentuhan  Afwan  sangat  hangat.

“Terima  kasih  sebab  sudi  ambil  Angel  jadi  isteri  abang  walaupun  Angel  ni  dah  tak  suci  lagi…”

“Taklah.  Abang  yang  patut  ucapkan  terima  kasih  sebab  Angel  baby  sudi  memilih  abang  sebagai  suami.  Angel  dan  abang  sama  -  sama  bertuah  sebab  kita  ni  saling  memiliki  dan  dimiliki.  Lagipun,  Angel  ialah  bunga  yang  indah  selalu  diimpikan  abang  sejak  dulu”.  Tuturnya  sambil  mengusap  lembut  pipiku.

Aku  tersenyum.

Aku  juga  sentiasa  mengimpikan  untuk  menjadi  isterinya.  Kini,  hajat  kami  berdua  sama  -  sama  tercapai. 

“Tentang  walid  tu…”  Aku  memulakan  bicara.

“Angel  janganlah  risau  tentang  walid.  Kita  buat  saja  macam  apa  yang  dirancangkan.  Walid  mungkin  tak  suka  kita  berdua  bersama  -  sama  sebab  dia  nampak  bayangan  masa  lampau.  Tapi,  jika  kita  berdua  ada  anak.  Tentu  saja  walid  akan  lembut  hati.  Abang  berani  jamin  pada  Angel”.  Ujar  Afwan  dengan  penuh  semangat.

Aku  mengemam  bibir.

“Sekarang,  abang  nak  tuntut  janji  Angel”. 

Aku  terkebil  -  kebil.

Janji  apa  pula  yang  aku  dah  buat  dengan  dia  selain  daripada  menjadi  isteri  dia?

“Angel  janji  dengan  abang  yang  Angel  nak   panggil  abang  ni  dengan  gelaran  abang”.  Tuturnya  seraya  menyentuh  lembut  hidungku.

“Ab-abang…”

“Kuatlah  sikit.  Abang  tak  dengar  pun  suara  Angel”.  Sengaja  dia  mahu  mengusikku.

“Abang”.

Afwan  ketawa  kecil.

“Comelnya  Angel  baby.  Tiba  -  tiba  rasa  nak  ajak  Angel  mandi  dengan  abang  pula”.  Tutur  Afwan  dengan  senyuman  yang  cukup  nakal  membuatkan  liur  yang  ditelanku  terasa  kelat.

Af-Afwan  ni  gatal.

Dia  merapatkan  wajah  kami  berdua  seolah  -  olah  dia  mahu  menciumku.

Sudah  semestinya  aku  mengelak  dengan  pantas.

Afwan  ketawa  kecil.

“Abang  tahu  Angel  masih  belum  bersedia.  Tak  apa.  Angel  pergilah  mandi  dulu.  Abang  akan  tunggu  Angel  di  sini”.  Cadang  Afwan  dengan  lembut.

AFWAN: Mine, Angel!Where stories live. Discover now