{ Rosalie }
Ik zit naast Bas, mijn vader, in de auto. We rijden door de lange en drukke straten van Miami. Ik zit al een half uur lang in de auto, luisterend naar de saaie muziek die mijn vader op heeft gezet maar gelukkig zijn we er bijna. Ik ga naar een kostschool, maar op een of andere manier heb ik er echt heel erg veel zin in! Maar ik denk dat dat ook komt omdat ik een nieuwe start wil maken! Gewoon alles achter me laten en opnieuw beginnen. Ik heb namelijk een nogal nare en vervelende periode achter mijn rug. Maar ik zet mezelf er over heen en ik geloof er in dat alles goed komt!
We rijden een lange oprit op en dan komen we aan op een reuzachtige parkeerplaats met een nog groter gebouw voor mijn neus. Het zijn eigenlijk 2 gebouwen, om precies te zijn. De school en het verblijf denk ik. Het gevoel dat ik hier nog heel erg lang kan zitten doet me pijn. Niet omdat ik mijn vader zo erg ga missen ofzo, hij is misschien wel de persoon die ik het minst ga missen van allemaal. Maar het doet me vooral pijn om te weten dan ik mijn beste vrienden, Lucas, Laura, Lotte en Bram waarschijnlijk een hele lange tijd niet meer ga zien, en ik weet eigenlijk ook niet echt hoe ik het zonder hun moet overleven hier, maarja, het kan allemaal niet anders. Want Bas moest persee naar Miami verhuizen, omdat hij Nederland zat was, maar ook omdat hij hier beter zou verdienen. Hoe erg ik ook tegen heb gestribbeld, ik moest mee, van hem.
Ik maak de autodeur open en ik stap uit de auto. Ik loop naar de achterklep van de auto en ik trek hem omhoog om mijn koffers eruit te halen. Ik pak er een koffer uit en Bas pakt haalt mijn andere koffer en mijn tas uit de auto, ja ik heb veel kleren en natuurlijk moest alles mee, want ik weet niet of ik ooit nog terug naar huis ga, terug naar Bas. Eigenlijk hoop ik dat hij nooit meer terug komt. Maar daar kan ik helemaal niks aan doen of veranderen.
Ik loop de trap op naar een deur waar een bordje met ingang boven staat, dus dat zal wel de ingang moeten zijn. Ik maak de grote hoge deur open en ik ga naast allemaal andere mensen staan, die hier ook moeten wachten tot ze worden omgeroepen. Ik ga naast een lange jongen met bruin haar staan. Hij ziet dat ik naast hem ga staan en hij glimlacht. "Ben jij ook nieuw hier?" vraag ik aan hem. Hij moet lachen en zegt uiteindelijk; "Nee, dit is mijn tweede jaar hier, maar ik moet hier wachten omdat ik weer een nieuwe kamer krijg." "Waarom een nieuwe kamer?" vraag ik hem. "Ik heb weer eens ruzie gehad met één van mijn kamergenootjes, maar maak je maar geen zorgen hoor, het is echt een nerd en hij verdiende gewoon een paar klappen." zegt hij. Ik ben een beetje geschokt van zijn antwoord maar ik laat het niet merken. Het blijft stil en dan roepen ze een naam om. 'Jack Smith' galmt er door de ruimte heen. De jongen naast mij loopt naar de receptie toe en even later komt hij teruglopen met zijn nieuwe kamersleutel. Hij loopt naar gang C, en ja, alle kamers zitten in een gang, en elke gang heeft te maken met het niveau dat je gaat doen. Dus je komt altijd bij iemand van het zelfde niveau op de kamer. Ik ben nog even aan het dagdromen totdat ik mijn naam door de microfoon hoor gaan. "Rosalie Johnsen? Hier is de sleutel van jou kamer." zegt de man achter het glas van de receptie terwijl hij de sleutel aangeeft. "gang C, kamer 22" zegt de man nog snel voordat ik al weg loop om mijn koffers te pakken en ze mee naar mijn nieuwe kamer te slepen. Ik hoop dat mijn kamergenootjes een beetje aardig zijn, en dat ik een beetje met ze op kan schieten. Ik loop naar buiten toe om mijn koffers ,die Bas en ik uit de auto hadden gehaald, mee te nemen naar mijn nieuwe kamer. "Ik ga" zeg ik tegen hem terwijl ik hem een snelle knuffel geef. "Vergeet niet dat je altijd welkom bent in mijn huis he." zegt Bas terwijl ik hem van me afduw en mijn koffers pak. "doei" zeg ik nog snel tegen hem wanneer ik met mijn koffers naar binnen loop, naar mijn nieuwe kamer.
Ik loop gang C in en ik sta even stil als ik voor kamer 22 sta. Ik adem diep in en uit en dan maak ik de deur open. Ik stap naar binnen en ik zie een meisje op een bed zitten, verder zie ik alleen nog een ander opgemaakt bed en er zijn nog 2 bedden die leeg zijn, eentje die nu van mij is, en eentje die van iemand is die nog moet komen. Ik besluit maar mijn spullen naast het bed van het andere meisje te leggen en ik plof neer op mijn 'nieuwe' bed. Ik blijf even liggen en dan besef ik me pas dat ik me nog niet eens heb voorgesteld aan het meisje dat naast mij slaapt, dus ik ga rechtop zitten en sta daarna op. Ik loop naar haar toe en ik ga naast haar op het bed zitten terwijl ik begin te praten, "Hey" zeg ik, waarop ik een "hoi" terugkrijg. Ik hoor een kleine trilling in haar stem. "Ik ben Rosalie, eerstejaars hier, en ik slaap de rest van het jaar naast jou." zeg ik en het meisje dat naast mij zit moet lachen en zodra ze uitgelachen is stelt ze zichzelf voor, "Ik ben Sarah, ik ben 16 jaar, en ik ben dus ook eerstejaars hier." Zegt ze, Sarah dus. Ik ben blij dat Sarah dus ook eerstejaars is, want dan hoef ik niet in mijn eentje door de school heen te dwalen op mijn eerste lesdag, die over 9 dagen pas is, maar oke. "Weet jij wie er op die andere bedden slapen? Of wie daar komen te slapen?" vraag ik uiteindelijk maar na en ongemakkelijke stilte. "uuhm, ik weet alleen dat op dat opgemaakte bed een jongen ligt, van ongeveer onze leeftijd, en op dat andere bed ligt nu volgensmij nog niemand, maar ik denk dat daar een jongen komt te liggen, omdat die andere jongen dan alleen is. Maar ik weet het niet zeker, de kans is ook groot dat het gewoon een meisje is." zegt ze terwijl ze op haar rug gaat liggen.
Ik slaak een zucht en ik loop terug naar mijn 'nieuwe' bed en ik leg mijn koffers op het bed. Ik rits de eerste koffer open en al mijn broeken en joggingsbroeken en sportbroeken en al die shit komt tevoorschijn. Ik schuif mijn kast open en ik zie een aantal planken, 2 lades, en een rek. Ik besluit mijn shirts, truien, vesten en jassen op te hangen aan het rek, mijn broeken op de planken te leggen, mijn onderbroeken, bh's en hemden in een van de lades en mijn sokken in de andere lade. Ik pak mijn broeken en ik leg selecteer ze op lengte en daarna stapel ik ze op en leg ik ze op de planken. Ik hang ook al mijn vesten en shirts netjes in de kast en dan gaat de kamerdeur open. Er loopt een lange, dunne jongen naar binnen. Hij heeft nette kleren aan en hij draagt een zwart rond brilletje op zijn spitze neus. Hij heeft mooie donkerbruine ogen die door zijn bril nog meer opvallen. Hij glimlacht een beetje verlegen wat hem wel een beetje schattig maakt. Ik loop naar hem toe en ik steek mijn hand uit. Hij pakt mijn hand vast en ik stel mezelf voor. Hij doet hetzelfde: "Ik ben Jimmy, 16 jaar, en ik ben hier ook eerstejaars." zegt Jimmy dus. Hij klinkt heel erg verlegen, maar ik denk dat dat nog snel gaat veranderen en ik hoop dat hij hier zich ook thuis gaat voelen, want ik heb nog niet heel veel types als hem gezien, en al bijna helemaal niet op onze afdeling, Havo. (Niet dat mensen die havo doen dom zijn, want ik doe zelf ook havo)
Jimmy loopt naar het laatste lege bed en hij zet zijn kleine koffertje netjes naast het bed en hij pakt zijn koffertje netjes uit en legt alles netjes in zijn kast. Ondertussen ben ik verder gegaan met het inrichten van mijn kast en ik leg alles op de goeie plaats neer.
Als ik klaar ben met het inrichten van mijn kast loop ik samen met Sarah onze kamer uit. We volgen maar gewoon een hele grote groep met mensen die hier waarschijnlijk tweedejaars zijn, want ze weten precies welke kant ze op lopen. Uiteindelijk komen we uit bij een hele grote ruimte waar heel beel banken staan, een tv, een biljardtafel, een voetbaltafel, een boekenkast en er is zelfs een bar waar je drank en frisdrank of sap kan halen. Er is natuurlijk ook wel een winkeltje waar je gewoon eten en drinken kan halen, maar die is om de hoek.
Sarah en ik ploffen samen neer op de bank en we kijken naar de tv, waar iemand een film op heeft gezet.
Ik sta voor mijn kast en ik pak er een handdoek, een zwart shortje, een basic lichtgrijs shirtje en een schoon setje lingerie uit en ik loop naar de douche. Ik leg mijn spullen neer op de wc en ik stap onder de douche en ik laat de warme, zachte stralen over mijn rug heen lopen en ik smeer de shampoo goed in mijn lange blonde haar. Na een minuutje of 2 spoel ik mijn haar uit en ik stap uit de douche. Ik trek de kleren aan die ik al had klaargelegd en ik loop de kamer weer in en ik zie dat de jongen die op het andete bed slaapt er ook al weer is. En fuck, het is de jongen die naast mij in de rij stond te wachten op op de kamersleutel, Jack Smith. Ik zeg zachtjes 'hoi' en ik glimlach naar hem. Hij glimlacht terug en dan staan zijn kapot mooie ogen weer gericht op zijn mobiel. Wauw, zijn ogen zijn echt kapot mooi, wauw. Nee fuck, Rosalie je mag niet zo denken. Hij is vast en zeker een klootzak, vergeet niet wat hij toenstraks tegen je zei. Zeg ik in mezelf en ik loop door naar mijn bed en ik ga erop liggen en ik trek een deken over mezelf heen. Fuck, ik moet nog wat in mijn dagboek schrijven. En ja, ik heb een dagboek waar ik alle belangrijke dingen in opschrijf. Ik doe het al sinds dat ik 12 ben, dus al mijn prive dingen staan er in, al mijn ruzies met iedereen, al mijn problemen, want dat waren dingen die ik op dat moment belangrijk vond. Maar goed, ik pak mijn cowboysbag, waar ik mijn dagboek in heb zitten en ik haal hem eruit. Ik pak een pen en ik begin te schrijven: 'Lief dagboek, ik ben zojuist begonnen aan mijn nieuwe start, mijn nieuwe begin, waar ik zelf bepaal wat ik ga doen.' Ik klap mijn dagboek weer dicht en ik doe hem weer op slot en ik stop mijn sleuteltje weg, op een plaats waar niemand hem ooit zal vinden. Ik zeg nog snel 'weltrusten', sluit mijn ogen en ik val in een diepe zachte slaap.
Het eerste hoofdstuk van mijn nieuwe boek! Laat weten wat je er van vind! Tips/tops of verbeteringen zijn welkom en mag je in de comments zeggen!
JE LEEST
Een nieuw begin ❤️
Teen FictionRosalie Johnsen? Hier is de sleutel van jou kamer. 'Lief dagboek, ik ben zojuist begonnen aan mijn nieuwe start, mijn nieuwe begin, waar ik zelf bepaal wat ik ga doen.' >>>>>>>>>>>>>>>>> Rosalie Johnsen, een meisje van 16 jaar dat verhuist van Neder...