{ Rosalie }
Ik stop snel mijn laatste boeken in mijn tas en ik loop samen met Sarah naar school toe. Vandaaf is onze 'eerste' schooldag van het jaar, en we hebben direct les. We hebben vandaag les van 10:10 tot 14:00, dus dat is een korte dag. Ons eerste lesuur hebben we aardrijkskunde van Mevrouw Bakker. We hebben les in lokaal 328, op de derde etage. Als we eenmaal het goeie lokaal hebben gevonden zien we een vrouw van ongeveer 40 jaar in de deuropening staan. Ik schud haar hand en ze steld zichzelf voor als Sabine Bakker. Ik ga naast Sarah zitten, die al een plekje had uitgezocht achterin het klaslokaal. Ik zet mijn tas op de grond en ik praat nog even met Sarah voordat de les begint.*TRRIIINNNGGG TRRIIINNNGGG TRRIIINNNGGG* galmt de bel door het lokaal heen. Het is 14:00 dus we zijn uit. Het enige wat we hebben gedaan in de lessen was luisteren naar wat de leraren/leraressen over zichzelf vertelde. Ze hadden allemaal niet heel veel over zichzelf te verrellen dus we hebben een groot deel van de 'lessen' niks gedaan, wat wel even fijn was. Morgen hebben we weer andere leraren en leraressen dus dan zullen we ook nog weinig of niks doen.
Ik laat mezelf op mijn bed vallen en ik haal al mijn boeken uit mijn schooltas om ze vervolgens op mijn andere boeken te leggen. Ik laat een zucht en haal mijn mobiel uit de oplader. Ik lees al mijn appjes en reageer op al mijn prive appjes die ik heb ontvangen.
"De trainingstijden hangen in de kantine" zegt Jack die net de kamer binnen komt gelopen met een mobiel in zijn handen. "Weet je hoelaat en op welke dagen ik moet trainen?" vraag ik aan hem. Hij schudt zijn hoofd en loopt naar zijn kast toe en haalt er een voetbaltenue uit. "Ik weet wel dat ik om 7 uur moet trainen, maar dat van jullie mogen jullie zelf maar bekijken in de kantine." zegt Jack terwijl hij zijn voetbalspullen in een grote sporttas doet. Ik zucht vraag aan Sarah of ze mee gaat naar de kantine om de trainingstijden te bekijken. Sarah knikt en ze staat op om haar schoenen aan te doen. We lopen onze kamer uit en doen de deur weer dicht.
Ik zoek alle lijsten af, waar ook de teams op staan, naar mijn naam. Als ik na een tijdje zoeken mijn naam heb gevonden kijk ik naar de trainingstijden. Er is maar 1 meisjes hockey team, dus ik hoef niet te kijken in welk team ik zit. 'Hockey meisjes, dinsdag 19:00 - 21:00. donderdag 20:00 - 21:45' lees ik van het blaadje. Ik maak er nog even een foto van en loop dan naar Sarah toe die ook al heeft gezien wanneer ze moet trainen. "Ze gaan me eerst testen om te kijken of ik bij groep 1 of 2 kom." zegt ze met een zucht. "Komt wel goed, meer dan je best doen kan niet." zeg ik om haar te motiveren omdat ze best onzeker is.
"Ga je mee naar de stad om hockeyspullen te halen?" vraag ik aan Sarah omdat ik me nu pas besef dat ik al mijn sportspullen heb verkocht. "Ja tuurlijk!" zegt Sarah vrolijk en we lopen samen naar de bushalte toe, want het centrum is nog wel eventjes lopen. Ik check in met mijn ov-kaart en ga op een van de stoelen zitten. Sarah komt naast mij zitten en de bus vertrekt.
Een aantal haltes en 10 minuten verder zijn we in het centrum en Sarah en ik stappen uit. Ik heb het hier vaak genoeg gezien op foto's maar nu is het allemaal nog groter en mooier. Ik maak een foto en stuur hem in een groep met mijn vrienden en vriendinnen uit Nederland.
"Rosalie: wow jongens kijk hoe gaaf het hier is
Rosalie: Afbeelding
Lucas: wow
Lotte : ooomg "Ik stop mijn mobiel weer terug in mijn tas en samen met Sarah loop ik verschillende sportwinkels in.
We stappen de bus uit met allebei, ja, Sarah heeft ook nog nieuwe turnspullen gehaald, 5 tassen vol met spullen. 1 tas met broekjes en shirtjes, een tas met schoenen en een hockeystick, en nog 3 tassen met gewone kleren omdat we het niet konden laten om nog even te gaan shoppen, want we waren er toch. Tevreden lopen we over de lange oprit naar de ingang van de kostschool. Ookal ben ik hier nog niet heel lang, ik voel me hier thuis,alsof ik hier altijd al ben geweest.
Sarah maakt onze kamerdeur open en we lopen de kamer in. Ik zet mijn 5 tassen op mijn bed en ik ga op de bank zitten. Een diepe zucht verlaat mijn lippen als ik zie dat het al 22:00 is geweest. Ik loop naar mijn bed en ik pak snel mijn tassen uit en leg de nieuwe kleren in mijn kast. Ik trek mijn pyama aan en poets nog even snel mijn tanden en haal mijn makeup van mijn gezicht af en ga dan in mijn bed liggen. Ik kijk nog even snel op mijn mobiel en val dan in een rustige slaap.
₩₩₩₩₩₩₩
Heeey ik heb weer een nieuw hoofdstuk voor jullie! Hij is iets korter en een stuk saaier als alle andere hoofdstukken maar ik beloof jullie dat het volgende hoofdstuk weer langer en leuker gaat worden!
Doeeii
(donderdag 20 augustus 2015)
JE LEEST
Een nieuw begin ❤️
Novela JuvenilRosalie Johnsen? Hier is de sleutel van jou kamer. 'Lief dagboek, ik ben zojuist begonnen aan mijn nieuwe start, mijn nieuwe begin, waar ik zelf bepaal wat ik ga doen.' >>>>>>>>>>>>>>>>> Rosalie Johnsen, een meisje van 16 jaar dat verhuist van Neder...