SHEN JIN : " OF COURSE YOU ARE NOT LIKE XIUYUAN ! YOU INTERFERED WITH XIUYUAN ARBITRARILY , MADE RUONAN SAY HARSH WORDS TO XIUYUAN AND PUSH HIM AWAY! YOU DIDN'T SEE HOW SUFFERING XIUYUAN WAS TODAY! WHY DID YOU SEPARATE THEM IF YOU REALLY THINK OF HIM? "
CHU XIUMING : " I'VE MADE UP MY MIND , DON'T WORRY ABOUT IT. "
SHEN JIN: " I'VE MADE UP MY MIND TOO , DON'T WORRY ABOUT IT. HUMPH!"
WITH SAYING THAT SHE GOES TO HER ROOM. IN HER BEDROOM SHE TALKS TO HERSELF.
SHEN JIN: " I'VE CONFIRMED XIUYUAN'S AFFECTION , BUT I STILL DON'T KNOW RUONAN'S THOUGTHS. XIUYUAN TAKE ME AS HIS SISTER IN LAW. AND HE DOESN'T HAVE PARENTS. WHY DON'T I PROPOSE THE MARRAIGE FOR HIM? I'LL GO TOMORROW , GOOD IDEA! GOOD NIGHT. "
CHU XIUMING : "[HIMSELF] I SHOULDN'T GIVE IN ON XIUYUAN'S MATTER , I MUST THINK FOR THE BIG PICTURE ."
THE NEXT DAY SHE INVITES RUONAN AND TALKS ABOUT RUONAN'S MARRAIGE.
SHEN JIN : " RUONAN , HAVE A SEAT , HERE. "
RUONAN: " AH? LORD JIN YOU ARE HAVING SO MANY ISSUES AROUND HERE . JUST SPLIT IT OUT , WHAT'S IT THIS TIME? I'M QUITE BUSY IN MY STORE. "
SHEN JIN : " THEN I'L BE FRANK , I'M PROPOSING A MARRAIGE OFFICIALY ON BEHALF OF MY BROTHER IN LAW TODAY. "
RUONAN : " BROTHER IN LAW ? WHO IS THAT? "
SHEN JIN : " CHU XIUYUAN ."
RUONAN : " BUT DIDN'T YOUR GENERAL SAY THAT CHU XIUYUAN IS HIS LIUTENANT ? "
SHEN JIN : " MAYBE HE DIDN'T MAKE IT CLEAR . ANYWAY , I.M PROPOSING FOR XIUYUAN . MY HUSBAND AND I WILL TREAT YOU WELL IF YOU MARRY HIM. "
RUONAN : " BUT YOUR HUSBAND DID TELL ME TO STAY AWAY FROM HIM. "
SHEN JIN : " THAT'S A MISTAKE. PLEASE DON'T MIND IT. I'VE KNOWN XIUYUAN FOR A WHILE . HE IS HONEST , SINCERE AND KIND. YOU WILL BE HAPPY IF YOU MARRY HIM. I JUST WANT TO KNOW THAT DO YOU REALLY DON'T LIKE XIUYUAN AT ALL? IF YOU CAN'T DECIDE IT NOW , PLEASE GIVE HIM MORE TIME. YOU WILL LIKE HIM. IF YOU SPEND MORE TIME WITH HIM. "
RUONAN : " I MAY BE A WOMAN , BUT MY BURDEN IS NO LESS THAN A MAN ."
SHEN JIN : " YOU ARE NOT MARRIED , YOUR FAMILY IS NOT HERE , WHY DO YOU HAVE HEAVY BURDENS? "
RUONAN : " HAVEN'T YOU ALWAYS BEEN CURIOUS ABOUT WHY MY STORE CAM HAVE A 20% DISCOUNT SO LONG? "
SHEN JIN: " SURELY I AM. ! "
RUONAN : " DARE YOU GO TO A PLACE WITH ME? "
SHEN JIN: " SURE! "
KIDS : " SISTER RUONAN . HOW ARE YOU ?"
RUONAN : "[TO THE VILLAGERS] DID THE TONICS I GAVE YOU WORK? "
OLD WOMAN : " I'M PRETTY GOOD , YOU SHOULD SAVE YOUR MONEY. "
RUONAN : " I'M FINE. JUST TAKE IT. NOT A BIG DEAL ."
YOUNG WOMAN : " THANK YOU SO MUCH. LADY , PLEASE DON'T MIND . WE ARE FAMILIAR WITH BROTHER NAN. YOU DON'T KNOW IT I WAS PREGNANT WHEN MY MAN FELL DOWN FROM A CLIFF AND DIED ON A TRIP. I'D BE DEAD TOO. WERE IT NOT FOR RUONAN TO TAKE US IN . WE SHOULD ALSO RETURN HER KINDNESS . EVEN TO BE SLAVES IN THE AFTERLIFE ! BROTHER NAN HAS BEEN SO KIND TO US. "
RUONAN : " THAT'S ALL THE PAST , DON'T MENTION IT . "
YOUNG WOMAN : " WE CAN'T FORGET ."
RUONAN : " BY THE WAY , THIS IS THE MONEY FOR REPAIRING YOUR HOUSES. TAKE IT. "
YOU ARE READING
GENERAL'S LADY
Historical FictionTHIS STORY TAKES PLACE IN ANCIENT CHINA . THE STORY TELLS ABOUT A YOUNG LADY NAMED SHEN JIN COMING FROM A ROYAL FAMILY IS FORCED TO MARRY THE GENERAL DEMON CHU XUMINGAND LATER THEY FALL IN LOVE WITH EACH OTHER.