CHAPTER 28

33 1 0
                                    

RECAP

AT NIGHT ,  CHU XIUMING WALKS OUTSIDE AND GLANCES AT THE MOON. WHILE SHEN JIN LIES ON THE BED TAKEN CARED BY ROUNAN.

NEXT DAY , AT THE IMPERIAL COURT ,  A FEW OFFICIALS AND OFFICIAL SITU FRAMES CHU XIUMING AS A CRIMINAL.  

ONE OFFICIAL : " YOUR MAJESTY ,  IT IS STRANGE THAT SHEN JIN OF THE DUKE RUI IS MISSING ."

THE EMPEROR : " HAVE YOU FOUND ANY CLUES? "

SECOND OFFICIAL : " I'VE SENT PEOPLE TO THE GENERAL'S MANSION , BUT THEY FOUND NOTHING.  BUT GENERAL CHU  HAS BEEN BEHAVING WEIRDLY  RECENTLY. "

THIRD OFFICIAL : " YOUR MAJESTY ,  I THINK IT WAS HIM WHO SAVED SHEN JIN . I'VE HEARD HE HAS BEEN TRAINING  SOLDIERS , I'M AFRAID HE WILL BETRAY. "

THE EMPEROR : " CHU XIUMING DARES TO TRAIN SOLDIERS IN HIS MANSION? "

OFFICIAL SITU : " YOUR MAJESTY ,  THE HAWK HAS BEEN LIVING IN PEACE  WITH US  THANKS TO THE BRAVE CHU ARMY WHICH HAS NOT BEEN DEFEATED FOR YEARS . HOW COULD GENERAL CHU BETRAY US? "

SECOND OFFICIAL : " YOUR MAJESTY ,  GENERAL CHU CAME BACK WITHOUT  YOUR ORDER ,  HE NEITHER COMES TO MEET YOU NOR GOES BACK.  HE DOESN'T BEAR YOUR WORDS IN MIND.  YOUR MAJESTY  HAS BEEN VERY MERCIFUL FOR NOT ARRESTING HIM. "

THE EMPEROR : " I DIDN'T ARREST CHU XIUMING  BECAUSE  HE HAS MADE CONTRIBUTIONS  ON THE BORDER. NOW ,  HE HAS BECOME SO ARROGANT! "

FIRST OFFICIAL : " PLEASE ARREST CHU XIUMING RIGHT NOW FOR THE SAKE OF OUR COUNTRY AND OUR PEOPLE! "

THE EMPEROR : " PASS MY ORDER ,  ARREST EARL OF YONGNING  ,  CHU XIUMING , RIGHT NOW! "

ALL THE FOUR OFFICIALS : " YOU ARE WISE , YLUR MAJESTY. "

XIAO SU THEN REPORTS IT TO CHU XIUMING .

XIAO SU : " HIS MAJESTY HAS PASSED AN ORDER TO ARREST YOU , THEY WILL BE HERE IN AN HOUR.  YOU SHOULD GO NOW. "

CHU XIUMING : " I KNOW.  YOU MAY GO. "

XIAO SU : " GENERAL , HAVE YOU MADE UP YOUR MIND? IS IT TRUE THAT  YOU WILL REBEL? "

CHU XIUMING : " IT IS TRUE.  XIAO SU , YOU ARE THE ONLY ONE I CAN ASK FOR HELP ."

A MAN : "[TP AN OFFICIAL] MY LORD ,  GENERAL CHU  SENT A MESSAGE THAT HE WILL TAKE ACTIONS TODAY ."

OTHER OFFICIAL : " GOOD. GENERAL ZUO ,  GET PREPARED NOW. "

GENERAL ZUO : " YES."

GENERAL ZUO  : " WE WILL ALL FOLLOW YOUR ORDERS ."

CHU XIUMING : " I'VE RISKED MY LIFE FOR THE COUNTRY.  BUT NOW THE EMPEROR  DISORTS  THE TRUTH  AND WANTS TO ARREST ME . YOU WANT TO SEEK JUSTICE IN THE PALACE WITH ME . I , CHU XIUMING ,  WILL NEVER FORGET THIS. "

GENERAL ZUO : " LET'S GO."

CHU XIUYUAN : " BIG BROTHER , WHAT'S THIS ALL ABOUT? "

CHU XIUMING WALKS AWAY WITHOUT RESPONDING TO XIUYUAN. 

A  OFFICIAL MEETS OFFICIAL SITU AT HIS MANSION AND PLANS SOMETHING EVIL.

A OFFICIAL : " MY LORD ,  WHEN THIS MATTER IS SETTLED ,  CHU XIUMING WILL BE KILLED AT THE SPOT . NONE OF DUKE RUI'S FAMILY SHALL SURVIVE. TRUST ME , MY LORD. I'LL FOLLOW THE ARMY AND KEEP AN EYE ON THEM. IF IT FAIL , I'D TAKE THE RESPONSIBILITY  ALL BY MYSELF AND YOU WON'T GET INVOLVED. "

A EUNCH : " YOUR MAJESTY ,   WE GOT A BIG PROBLEM. "

THE EMPEROR : " WHY ARE YOU SO PANIC? "

AN EUNCH : " GENERAL CHU AND HIS ARMY HAS BESIGED THE PALACE ,  THEY ARE GOING TO BREAK IN. "

GENERAL'S LADYWhere stories live. Discover now