𝔸𝔸♡︎06

38 9 0
                                    

"EMMA, EMMA, EMMA"

"Hehh, asal yang gelabah sangat ni?" soal Emma, tiba-tiba saja rakannya tu datang dengan memanggil-manggil namanya.

"Weh kau aku ada cerita panas ni tahu tak" ujar Ayma teruja.

"Bawa besabar la mak nenek oi, letak beg tu dulu" ujar Maya. Ayma pun meletakkan beg yang digalasnya itu di atas meja.

"Hah pe dia hot story kau tu?"

"Cuba teka aku balik dengan siapa semalam?" soal Ayma kepada Maya dan Emma. Mukanya tatkala itu tak lari dengan riak teruja.

"Ha kau semalam aku pesan lepas balik call tapi satu habuk pun kau tak call eh" kata Emma lalu mencubit peha Ayma.

"Aduh, sakit laa" dia menggosok pehanya yang dicubit Emma itu. "Aku bukan tak nak call, phone aku habis bateri. Balik terus cas lepas tu tertidur" terang dia.

"Emm ye la tu"

"Iya la, hah lantak la pasal call tu. Ni aku nak beritahu dengan siapa aku balik semalam ni"

"Apa yang excited sangat nya, tak dengan abang kau, dengan grab ke umi kau yang datang ambil?" tanya Maya.

"Mana adalah bukan diorang"

"Habis tu? Kau balik dengan Mikael?"

"Pandai la kau ni Ma, takde maknanya aku nak excited kalau aku balik dengan dia"

"Habis tu dengan siapa?" soal Emma. Ayma tersengih, nak sebut pun dah happy ni kan nak cerita.

"Aku balik dengan kawan abang aku semalam" kata dia malu-malu.

"Ye kawan abang kau, lepas tu?" soal Emma tanpa perasaan. Ayma terkejut, haih tak dapat ke budak ni lembab betul kawan dia ni.

"Asal yang kau ni loading lama sangat, kawan abang dia yang dia cerita hari tu la yang hot tu" kata Maya yang faham akan situasi itu. Mata Emma membulat tanda terkejut.

"Serious la Ay?!"

"Nampak muka happy aku ni ada menipu?"

"Weh serious la? Macam mana do kau boleh balik dengan dia?"

"Ha itu la orang kata jodoh"

"Jodoh kepala lutut kau"

"Hahaha aku gurau je la Maya ni pun, macam ni semalam kan hujan lebat lepas tu aku tunggu la sampai hujan berhenti walaupun hakikatnya memang tak berhenti. Lepas tu dia datang, dia kata abang aku suruh dia ambil aku sebab abang aku busy ada meeting. So dia pun datang la ambil. Yang bestnya first dia panggil aku Ay tau"

"Ceh aku pun panggil kau Ay" celah Emma dengan muka menyampah nya.

"Halah dia panggil tu lebih bermakna dengan suara dia yang garau tu, aishhh"

"Heh dah berangan, lepas tu?"

"Second, dia payungkan aku sambil bawa beg laptop aku ni hah" terang dia lalu memeluk beg laptopnya itu.

"Ha, ha lagi"

"Third, dia buka kan pintu untuk aku and dia protect kepala aku daripada terhantuk"

"Fulamak, mesti kau acah-acah princess kan, abang-abang kau pun tak layan kau macam tu"

"Sudah semestinya"

"Lepas tu yang paling aku happy adalah dia siap belikan hot chocolate dengan MCD tau dekat aku, sumpah gentle gila. Lepas tu kan dia bagi coffee dia dekat Mikael tau sementara Mikael tengah tunggu kakak dia, nampak tak betapa caring nya dia dekat situ"

AYMA AYLEENWhere stories live. Discover now