Hoofdstuk 7

176 2 0
                                    

POV Skyler
Het is de dag van de Kwalificatie. Lando was best wel goed in de trainingen voor zijn eerste weekend in F1. Ik sta naast hem terwijl hij zijn helm en alles aan doet. "Klaar voor?" vraag ik. "Ja, wel nerveus" zegt hij, wat net aan verstaanbaar is. "Komt goed. Gewoon rustig blijven" zeg ik. Lando loopt naar zijn auto en stapt in. Ik ga bij de data schermen staan en wacht tot Kwali begint.

Q1 is begonnen en Lando doet het geweldig. Hij doet het zo goed. Hij is snel voor wat McLaren de laatste seizoenen deed. Misschien is Lando de persoon die McLaren nodig heeft. Q1 is bijna voor bij en Lando gaat door naar Q2. De hele garage is blij voor hem.

Q2, Lando is weer zo super snel. Niet normaal. Hij rijd dat een tijd sneller dan de Mercedesen. De garage gaat uit hun dak. Niet normaal hoe hij het doet. De Mercedesen rijden dan wel weer onder zij tijd door maar nogsteeds. Hij heeft een snelheid van een Mercedes. Dat is best wat.

Lando is door daar Q3. Dit is geweldig. Ik ben zo trots op hem. De checkered flag zwaait en Lewis is P1. Lando zit achter hem en zet een tijd neer voor P8. Dat is geweldig. Nu hopen dat hij daar blijft. En hij blijft op P8. Morgen begint hij gewoon op P8!!! Ik ren naar de radio die met Lando verbonden is. "Mag ik?" vraag ik en Jarvis geeft me de headseat. "Lando, wat een geweldige Kwalificatie heb net neer gezet. Ben zo trots op je" zeg ik blij door de radio. "Sky? Ben jij dat?" vraagt hij. "Ja, muppet ik ben het" zeg ik. "Dank je Sky! Iedereen dank je, echt dit is geweldig!" zegt hij blij. Het hele team kan hem natuurlijk horen en ze juichen.

Lando stap zijn auto uit en loopt gelijk naar me toe en trekt me in een knuffel. "Je was geweldig" zeg ik. We laten elkaar weer los en Lando begint met zijn helm afdoen. Ik pak ondertussen zijn water fles en pet. Ik geef de pet aan hem als hij klaar is en doet hem op. "Dank je Sky" zegt hij en pakt de water fles aan. "Geen probleem, je was geweldig vandaag" zeg ik. "De auto was geweldig goed, dit is al een goede start" zegt hij als we de garage uit lopen. We lopen de drukke paddock in. "Hebben we interviews?" vraagt hij. "Ja, de standaard" zeg ik als we richting de pers lopen. Lando begint zijn intervieuw met Sky Sport en ik ga even aan de zijkant staan. Dan voel ik een hand op mijn schouder. Ik draai me om en Daniel staat achter me. "Danny hey" zeg ik. "Hey, hoe gaat het?" vraagt hij. "Goed goed, Lando deed het geweldig vandaag dus team is super blij" zeg ik. "Ja hij is goed. Ben benieuwd wat hij gaat doen in de toekomst. Maar ik wou even wat vragen" zegt hij. "Vanavond gaan we voetballen bij het hotel. Komen jij en Lando ook?" vraagt hij. "Wie is we?". "Max, Pierre, Charles, Alex, Carlos, George en ik" zegt hij. "Tuurlijk zijn we er bij" zeg ik. "Leuk, nou ik moet gaan. Zie jullie vanavond" en Daniel loopt naar zijn intervieuw. Lando is klaar en komt weer bij me staan. "Hoe gaat het met Daniel?" vraagt hij als we verder lopen. "Goed, vanvond gaan ze voetballen met een paar van de jongens. Ik heb gezegt dat we ook komen" zeg ik. "Leuk, even chillen voor de race morgen" zegt hij. "Ja, hier is de volgende interview" zeg ik en Lando gaat bij de microfoon staan.

Na nog een heel uur interview hebben moeten doen kunnen we eindelijk gaan. Lando en ik lopen richting de motorhome want onze spullen liggen in zijn kamer. Dan komt Jon aan rennen. "Skyler, dit moet je zien" zegt hij hijgend van het rennen. Hij houd zijn telefoon naar me uit. Het is een filmpje met Max. Hij staat bij Ziggo. Ik laat het afspelen. "Dus Max, veel fans vroegen zich wat af. Jij en Skyler Evens, de PA van Lando Norris zijn veel samen gezien. Zijn jullie twee wat?" vraagt Jack in het Nederlands. Max moet lachen. "Haha nee, Skyler is mijn nichtje van mijn vaders kant. Haar moeder is mijn tante en was getrouwd met een Engels man. Skyler en ik zijn een tijdje wel samen opgegroeid dus we hebben een goede band samen. Maar nee we zijn niet samen. We zijn familie" zegt hij en het filmpje stopt. "Wat zei Max?" vraagt Lando. "Hij heeft Jack vertelt dat we familie zijn" zeg ik. "Wacht je bent niet boos?" vraagt Jon nog moe van de sprint. "Nee, het werd eigenlijk wel eens tijd. En heb jij geen conditie ofzo? Je bent een personal trainer" zeg ik en loop langs Lando naar zijn kamer. "Ik bent niet gewent om een sprint te trekken van de garage naar de motorhome oke" zegt hij. Ik open de deur van de kamer en pak mijn tas. Lando pakt zijn spullen en pakt de auto sleutels. "Ik rij" zegt hij tegen Jon. Ze zijn samen gekomen en ik met een andere McLaren. Ik pak uit mijn tas mijn sleutels en loop achter de twee jongens aan die ruziën over de sleutels. Als we de motorhome uit lopen is de paddock al rustiger. We lopen richting de uitgang en gaan naar de auto's. Lando heeft uiteindelijk nogsteeds de sleutels. "Zie jullie zo weer" zeg ik en stap de auto in. Ik leg mijn tas op de stoel naast me en doe mijn gordel om. Ik start mijn spotify want de er staat een hele file bij de uitgang dus kan nog wel even duren. Het nummer 3 Nights van Dominic Fike begint te spelen. Ik zing zachtjes mee. Lando zou zeggen dat ik mooi kan zingen. Ik moet glimlachen bij die gedachte.

Let's Race | Dutch LN Fanfictie [TIJDELIJK STIL GEZET]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu