POV Skyler
De dag van de race. Ik sta in de garage en kijk naar het scherm. Alle coureurs staan op op de start en wachten tot ze de formatie lap mogen doen. De auto's rijden weg voor de formatie lap. Alle mensen van de teams lopen weg na de laatste auto. Zak komt bij me staan. "Hopelijk word dit een goede race" zegt hij. "Ja hopelijk" zeg ik. Iedereen staat klaar op de grid. De lampen gaan aan. De motoren starten. De lichten gaan uit en iedereen is weg. Dan vliegt de frontwing van Daniel van zijn auto af. Bottas gaat langs Lewis die Pole had. Achter de Mercedesen zijn Sebastian Vettel en Charles Leclere aan het vechten voor 3. Maar Seb duwt Charles een beetje het gras op waardoor Max na bocht 2 voor Charles zit en achter Vettel. Lando komt gelukkig heel uit de heftige start.Het is lap 11 en dan horen we van de engineer van Carlos dat hij de auto moet stop zetten. Er is iets met de motor. Shit dat is niet fijn. "Nu ligt alles op Lando's schouders" zegt Zak die naast me staat. "Hij kan het. Ik geloof in hem" zeg ik en kijk weer naar het scherm.
Lap 16 en de camera gaat naar de pitstop van Grosjean van Haas. Als we allemaal denken dat het een normale pitstop word gaat het linker voor wiel van Grosjean er niet op. De stop duurt dan voor je gevoel voor eeuwen. "Dat is klote" zeg ik. "Ja maar beter voor Lando" zegt Carlos die inmiddels bij de rest van de garage is gaan staan.
Bij lap 26 gaat Max de pits in. En gelukkig gaat zijn stop vlekkeloos. Red Bull heeft daar en tegen de beste pit crew voor mijn mening. Max rijd de pitlane uit en komt net achter Sebastian in de race. Iets verder op het circuit rijden heel veel van de midfield in een treintje achter elkaar. Het treintje dat Lando leid. Hij rijd nu 12de. "Hij doet het goed" zeg ik. "Ja vooral voor zijn eerste Grand Prix" zegt Zak.
Het is lap 31 en Max komt achter bij Seb op de straight met DRS. Max komt van ver en haalt het net niet in bocht 1. Maar na bocht 2 komt hij naast de Ferrari en overtaket hij Seb voor bocht 3. Waardoor Max nu op P3 staat. Dan gaan de camera's naar de garage van Renault. Het is Daniel Ric's auto die de naar binnen word gehaald. Jammer, ik had het Danny wel een mooie thuis race gegund. Dan een replay van de auto van Haas. Het is Grosjean weer, en hij rijd door bij een bocht en zet de auto stil. Het heeft te maken met dat wiel dat verkeerd ging bij zijn pitstop een paar laps terug. Dan een replay van Daniil Kvyat die weer terug is bij Toro Rosso en hij schiet door de grindbak in.
Lap 38 en Pierre die natuurlijk nieuw rijd bij Red Bull komt de pits uit. Hij komt net voor de Toro Rosso van Kvyat. Die twee komen in een mooi gevecht voor de eerste 2 bochten. Maar richting bocht 3 gaat Kvyat Pierre voorbij en gaat er vandoor. Terwijl het gevecht is het lap 39 geworden en zien we een replay van Max die nog mooi P3 heeft. Maar na bocht 1 heel even op het gras komt. Gelukkig geen schade.
Na een lange tijd geen actie zijn we bij lap 51 van 58. De twee Ferarri's staan 4de en 5de. Wat niet heel normaal is met de auto die ze nu hebben. Seb en Charles gaan rustig over het circuit met zijn twee. Misschien omdat Charles Seb niet mag battlen.
Lap 55 en Max pakt de snelste ronde tijd. Dat is tegenwoordig nieuw en kan je 1 extra punt mee krijgen. Hopelijk houd hij die snelste ronde.
Het is de laatste ronde, lap 58 en Valtteri Bottas komt over de streep en wint de Grand Prix van Australië. Lewis komt 23 seconde later over de lijn en wordt 2de en Max 3de. Lando word 12de, wat niet heel slecht is. Ik pak Lando zijn waterfles, pet en mobiel en loop richting het podium. Want daar moeten alle coureurs natuurlijk hun auto's zetten. Ik kom daar aan en zie Max net zijn helm af doen. Ik loop even naar hem toe. "Hey, gefeliciteerd met je podium" zeg ik in het Nederlands. "Thanks Sky" zegt hij en we geven elkaar snel een knuffel. Ik loop weer richting Lando die inmiddels naast zijn auto staat. Ik zwaai en Lando geeft me een zwakke begroeting terug. We lopen naar de weegschaal. Als Lando klaar is doet hij gelijk zijn helm af. Hij heeft zijn spullen aan mij. Ik geef hem dan zijn spullen. "Dank je Skyler" zegt hij als we naar de garage terug lopen. "Je was geweldig vandaag" zeg ik. "Meh ik had beter kunnen doen. Wat was er trouwens met Carlos gebeurd?" vraagt hij en neemt een slok van zijn water. "Oh motor problemen volgens mij" zeg ik. Ik voel een soort van spanning tussen ons. Denk vanwege wat gister gebeurde in zijn kamer.
JE LEEST
Let's Race | Dutch LN Fanfictie [TIJDELIJK STIL GEZET]
Fiksi Penggemar"Nerveus voor je eerste officiële race?" "Ja, maar let's race" Skyler Evens is al van jongs af aan in de auto sport. Ze kart al sinds haar 4de en begon niet veel jaren laten aan de Formule. Maar door de dood van haar vader mag ze niet meer racen. Z...