Hoofdstuk 11

145 4 0
                                    

POV Skyler
Vandaag is de dag. De dag dat ik met vol power op de baan mag rijden voor hopelijk mijn eerste Pole Position. Samen met Brandon en mam loop ik door de paddock. De 3de vrije training is net klaar en we zijn van plan om samen met wat andere coureurs wat te eten. Ik vroeg nog aan mam of ze het echt niet erg vond dat we met de groep gaan maar ze vind het juist leuk. We komen aan bij de Motorhome van Redbull want daar hadden we afgesproken. Pierre, Charles en Lando staan al te wachten. "Hey boys" zeg ik en geef ze een knuffel. "Hey Sky" zegt Charles. "Max en Alex zijn zo traag" zegt Pierre. "Hoelang staan jullie al te wachten dan?" vraagt mam. "Ik al 20 minuten" zegt Charles. "En hij was als eerste hier" zegt Lando. "Oké dan zijn ze inderdaad heel traag" zegt Brandon. Op dat moment komen Max en Alex naar buiten. "Sorry dat we zo laat zijn, moesten nog wat dingen bespreken" zegt Alex. "Geeft niet, jullie zijn er nu. Laten we gaan" zegt mam. "Wendy" zegt Max dan en omhelst haar. "Hallo Max hoe gaat het?" vraagt ze in het Nederlands. "Gaat prima, leuk om je weer een keer te zien" zegt hij. "Ja zeker. Weet je bent altijd welkom" zegt ze.

We zitten gezellig met zijn alle te eten als mijn telefoon af gaat. Ik kijk en zie dat het Sophia is. Ze woont tegenwoordig bij haar vriendje Oliver. Sinds ze weg is spreek ik haar niet zo veel als vroeger. "Ik ben zo terug" zeg ik en sta op en neem de telefoon op. "Hey Soof" zeg ik. "WAAROM KOM IK ER NU PAS ACHTER DAT JE RIJD DIT WEEKEND?! HEEL RUDE OM JE BESTE VRIENDIN NIET TE VERTELLEN" schreeuwt ze en ik moet lachen. "Ja sorry, het was last minute en toen kwam er gewoon zo veel op me af dat ik het ben vergeten" zeg ik. "Meid gefeliciteerd! Hopelijk krijg je door dit je stoel voor volgend jaar. Oh je krijgt ook de felicitaties van Oliver" zegt ze. "Dank je, we moeten een keer weer afspreken" zeg ik en ga zitten op een bankje. "Zeker, wanneer heb je weer een weekend vrij?" vraagt ze. "Weet ik niet. Ik kijk later vandaag even in de agenda en dan app ik het je" zeg ik. "Wel doen, en neem Lando met je mee. Kunnen we met zijn vieren chillen" zegt ze. "Ik ga het vragen. Ik moet weer gaan. Spreek je later" zeg ik. "Later meid" zegt ze en hangt op. Ik op en loop weer naar de tafel. Ik ga weer zitten en zo wat iedereen kijkt me aan. "Sophia" zeg ik en eet verder.

Ik sta in de garage en Kwalificatie begint over 40 minuten. Ik loop nerveus heen en weer. "Skyler please ga zitten. Je maakt me nerveus en dat gaat jou ook niet helpen" zegt James. "Sorry, ik wil gewoon goed presteren" zeg ik en ga zitten op een stoel. "I know, je gaat het geweldig doen, want je bent de beste coureur die deze baan kan rijden" zegt hij. "Thanks James" zeg ik en hij geeft me een glimlach en gaat verder met zijn werk. Ik zit op een stoel achterin de garage. Ik zie uit mijn oog hoek iemand naar me toe lopen. Ik kijk en zie Lando. "Hey, gaat het?" vraagt hij en hurkt voor me neer. "Nerveus" zeg ik. "Hey komt wel goed. Je bent geweldig op Silverstone. Je kan dit" zegt hij en legt zijn handen op mijn handen. Ik kijk hem aan en glimlach. "Dank je Lando. Je bent echt mijn grootste hulp" zeg ik. "En een van je grootste fans. Ik denk dat niemand over je mam komt maar ik kom in de buurt" zegt hij met een lach. Ik moet lachen van zijn woorden. "Dat is de lach die ik graag zie. Succes Sky" zegt hij en loopt weer terug naar zijn team. Ik kan dit.

Third person POV
Het is Q3 en Skyler staat in de garage. Zij en Lando worden als een van de eerste naar buiten gestuurd. Lando heeft de rode soft band onder zijn auto en Skyler de gele medium band. Skyler gaat achter Max de baan op.

Een paar rondjes in en Lewis heeft op het moment de snelste ronde van een 1:24.616 met Valtteri achter hem. Skyler zet aan voor een flying lap en begint haar ronde op de rode soft band. Ze gaat super snel. Paars eerste sector. 0.572 sneller dan Lewis in die sector. Ze passeert Max onderweg en rijd een paarse sector 2. Nu is ze 0.482 honderdste sneller dan Lewis. Ze gaat super snel. Sneller dan dat ze ooit op dit circuit heeft gereden. Het voelt alsof ze vliegt. Dan ziet ze de laatste bocht voor start finish. Ze haalt de bocht mooi en geeft gas op het perfecte moment. En ze zet de nieuwe snelste tijd neer en het snelste baan record ooit. Een 1:22.936 en haar naam staat boven aan de lijst. Nog maar 3 minuten voordat Q3 voorbij is. Hopelijk is het genoeg. "Skyler dat was de snelste ronde ooit. Een 1:22.628" zegt James. "Wooowww let's go boys!" schreeuwt ze blij. "Q3 is nog niet over. Nog niet te veel hopen" zegt James en Skyler rijd rustig over de baan. Alle jongens passeeren haar op hoge snelheid. "Hopelijk is het genoeg" denkt Skyler terwijl ze rustig achter Daniel aan rijd.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Aug 17, 2022 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Let's Race | Dutch LN Fanfictie [TIJDELIJK STIL GEZET]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu