Täältä Tullaan Ruotsi

95 13 14
                                    


Time skip

Joonaksen nk

Kaikki oli pakattuna ja seisoimme keikkabussimme vieressä. Tarkoituksemme on ajaa Ruotsiin Tornion kautta, sieltä Tanskaan ja näin koko Keski-Eurooppa on meille avoin.

"Joel, ota koppi!" huusin hänelle ja heitin kitarakoteloni hänelle. Hän nimittäi seisoi tavaratilan oven edessä. Joel kääntyi ja nappasi skebani ja laittoi sen tavaratilaan.

Joelin nk

Helvetti minkä sydänkohtauksen sain, kun Porko viskasi kitarakotelonsa päin minua. Mitä sen klonkun päässä liikkui, entä jos en olisi saanutkaan sitä hiton kitaraa kiinni.

Astuin keikkabussiin. Minun jälkeeni autoon kipusi Aleksi joka oli kompastua oven edessä olevaan A. Le Coq laatikkoon.
"Kuka tän tähän jätti?" hän kysyi lievästi vittuuntuneena. Kukaan ei sanonut mitään, lopulta Niko nosti laatikon syliinsä ja repesimme nauruun.

Pysähdyimme Tornion abc:llä. Herättelin vieressäni nukkuvaa Joonasta samalla kun Niko tökki nukkuvaa Aleksia vieressään. Olli vaikutti hyvin virkeältä, Tommi taas erittäin väsyneeltä. Minua väsyttää ihan helvetisti, mutta en halua nukkua autossa. Menee muuten niskat paskaks.

Kävelimme apsille sisään. Tarkoituksena oli ostaa iha vitusti energiajuomaa, tästä on vielä matkaa. "psstt, Joel tuu tänne" Joonas suhisi hyllyn takaa. Kävelin hattarapään viereen. Kyseenalaistan kaiken tuossa ihmisessä. "Miks sä suhiset" Kysyin tältä. Joonas laittoi sormen suuni eteen. Mitä vittua Porko nyt taas. Kun Niko ja Olli kävelivät ohitse Joonas säikäytti heidät. Nikon kiljaisu oli jotain mitä kaikkien olisi pitänyt kuulla. "Nyt vittu rauhotutte" Tommi sanoi samalla katsoen kolmioleipä valikoimaa. Tommi vaikuttaa hyvinkin väsyneeltä. Ei siinä, olisin itsekin väsynyt jos olisin istunut Helsingistä Tornioon asti autossa. Minähän olen, olen myös väsynyt.

En tiedä kuinka pitkään olemme ajaneet, olemme kuitenkin jo reippaasti Ruotsin puolella. Jalkojani kihelmöi. Nukuin jossain vaiheessa varmaan 2 tuntia. Kun avasin silmäni Olli ja Tommi olivat vaihtaneet paikkoja ja nyt Tommi oli ansaituilla nokosilla. Niko ja Joonaskin olivat vaihtaneet paikkoja ja nyt Niko istui vieressäni katselemassa puhelintaan.  "Mitä sä Niko luet noin keskittyneesti?" kysyn häneltä, vieläkin väkivaltaisen väsyneenä. Niko vetää puhelinta itseensä päin ja virnistää.
"Wattpadia" hän vastasi. Voi vittu mikä äijä, en voinut olla repeämättä nauruun. Aleksi ja Joonas heräsivät kun minä ja Niko emme saaneet suitamme kiinni, olihan se tarina nyt ihan vitun hauska. 


Nikon nk

Tukholmassa viimein. Autossa tunnelma oli erittäin levoton viimeisen tunnin ajan. Minä ja Joel heittelimme Porkoa tyynyillä, tiesimme että se tulisi ärsyttämään häntä, mutta pakkohan se oli vähän vielä härnätä valmiiksi väsynyttä ja ärtynyttä Porkon palleroista. Nyt vasta tajusin, että olimme ajanett Pohjois-Ruotsista Tukholmaan. Herra mun varjele, sitähän on tullut ajettua pitkästi.

Jalkauduimme viimein ulos autosta.
"Missä kajari?" Tommi kysyy kun olemme kaikki ulkona autosta.
"hyvä kysymys, Joel eiks sun pitäny huolehtia se mukkaan?" Olli kääntyy Joeliin päin ja toteaa.
"Vittuako te mua katotte, se oli kuulkaas iha Porko jonka piti huolehtia se mukaan" Joel kivahti jopa aavistuksen loukkaantuneena. Hävyttömän pitkä automatka näkyi meissä kaikissa, kaikissa muissa paitsi Aleksissa, hän seisoi kädet taskuissa ja kuulokkeet korvissa tietämättä mitä tapahtuu.
"Kyl se kuule iha Hokka sun vastuulla oli" Porko väitti Joelille vastaan ja risti kätensä puuskaan. Tiesin tasan tarkkaan, että kaijutin oli minun laukussani sillä tiesin, että se olisi muuten unohtunut
"Älkääs hikeentykö, se on mun kassis" Sanon lopulta kun kaikki näyttävät niin vihaisilta.
"Ime vittu omaas, et yhtään aikasemmin voinu sanoa" Joel ärähtää ja tökkää olkapäätäni omallaan kun kävelee ohitseni. Naurahdan ja Haen oman kassini pakun takaosasta muiden jälkeen.

Aleksin nk

Makoilen hotellihuoneessani jonka jaan Nikon kanssa. Nikon kanssa on erittäin helppo jakaa huone. Hän ei varasta peittoasi kuten Joonas. Niko herää aina tiettyyn aikaan eikä nuku pommiin kuten Olli. Ja hän ei valvo kolmeen asti ja herää kuudelta kuten Joel. Tomminkin kanssa on helppo olla samassa huoneessa, mutta hän jakaa aina huoneen Ollin kanssa. Sänky missä makoilen nyt on kyllä mukava,mutta minulla on sellainen kutina perseessä, että Nikon sänky on mukavampi. Nousen sängyltäni ja hyppään nikon viereen.
"Mikä homma?" Niko kysyy naurahtaen ja nostaa katseensa pois puhelimestaan. Tiesin sen, hänen sänkynsä tosiaan on mukavampi.
"Kuules Niko, tää on nyt mun sänky ja sä saat ihan vapaasti ton toisen" Kerron hänelle samalla sulkien silmäni.
"Toki jos sä välttämättä haluut nukkuu täs" hän vastaa.

Seuraava päivä 

Istumme bäkkärillä. Bäkkäri on kieltämättä miellyttävä. Täällä on 4 sohvaa ja jääkaappi täynnä kylmiä juomia. Kiril ja Joel puhuvat jotain yleisön suuruudesta. Niko, Joonas ja Olli tekivät jotain kummallisen näköistä ja Tommi istui ja nautiskeli lonkeroa. Tommi on hyvin tyyni, nii kuin aina.

Joelin nk

Kohta on minun ja Nikon vuoro juosta lavalle. Adrenaliini virtaa suonissani. Yleisö kirkuu hullun lailla, kuinkahan monella heistä on kuulovamma keikan jälkeen, meillä nyt sentään on korvanapit. Niko lähtee juoksemaan lavalle minä vanavedessään. Ei hitto yleisö on massiivinen.

Sanoja:739

Jollain meistä on taas aikaa kirjoittaa lukuja. Pahoittelut lyhyestä ja tylsästäluvusta :D

Our Revolution || Blind Channel Donde viven las historias. Descúbrelo ahora