ik , emma en ezra spelen doen, durf of de waarheid. aan de ene kant ben ik bang want emma gaat mij waarschijnlijk irriteren dus crossed fingers!
oke doen ,durf of de waarheid ezra vraagt emma. "uhm waarheid!" heb je een vriendin? ik luister aandachtig naar de vraag van emma tot ik besef welk spel ze aan het spelen is! ze gaat mij proberen te koppelen ik weet het nu al! ik vind het niet heel erg maarja ik ken hem niet eens 1 dag. nee lacht ezra op de vraag van emma. oke ik ben aan de beurt zegt hij. doen, durf of de waarheid aan julia! ik word op een of andere manier helemaal zenuwachtig en floep snel waarheid eruit! met hoeveel jongens heb je gezoend? vraagt ezra. * waarom deze vraag nou weer ik ben zo groen als maar kan denk ik bij mezelf* uhm 0 zeg ik en ik kijk naar beneden. emma ziet dat ik het ongemakkelijk vind worden dus zegt snel: oke ik neem juul dr beurt wel over oke deze is voor iedereen op welke sport zitten jullie? ik zit op voetbal roept ezra enthousiast. ik zit op paardrijden en voetbal zeg ik. echt wat leuk bij welke club speel je vraagt ezra. ik speel bij vv stroe dat is bij ons in het dorp ( in het echt ook. ah leuk dat ken ik wel ja zegt ezra. en ze is gescout bij jong feyenoord wist je dat!! roept emma. wow wat dat meen je niet roept ezra heel hard. sss niet te hard ik moet het nog tegen koen vertellen!! sis ik. oh sorry zeggen emma en ezra in koor. maarja het is wel zo ik kom nog niet in een hoge klasse dat komt omdat ik ook Nederlands kampioenschap mag rijden met mijn pony en daar ook veel tijd voor nodig heb! wow ik ken dus gewoon iemand die en gescout is voor de beste club en naar het Nederlands kampioenschap mag wat gaaf!! roept ezra. ja nu wel aha maar later we het over iets anders hebben lach ik. ik denk dat ik ga slapen gaapt emma. ja goed ik ook! we poetsen onze tanden en ik en emma kruipen in het 2 persoonsbed en ezra in het 1 persoonsbed. ik ben echt heel moe en val al snel in slaap.
3:47 flashback
toen ik 12 jaar was had ik een pony genaamd lilo. ik had die pony als sinds dat ik 4 was en was eindelijk zo ver dat ik samen met mijn pony mijn eerste Nederlandse kampioenschap mocht. ik was heel zenuwachtig maar ik had er zin in. ik was even aan het inrijden en mocht bijna de ring in voor mijn spring concour van 1.10 m. mijn moeder gaf mij nog een peptalk en ik mocht de ring in. de bel ging af en ik zet lilo in de galop en rijd op hindernis 1 af een perfecte sprong. de sprongen 2 , 3 , 4 ,5 ,6 vlogen voorbij in een perfecte tijd. nu moest ik goed opletten omdat ik drie hindernissen achter elkaar het met in de laaste hindernis een waterbak. ik telde mee met de sprongen van mijn pony en vloog over de eerste twee hindernissen ik richte mijn ogen op de derde en mijn pony wilt springen maar zakt door zijn knieën ik vlieg eraf heel hard op mijn schouder ik schreef het uit van de pijn tot ik lilo hoor hinneken. ik spring rechtovereind en zie mijn pony bijna dood liggen. ik ren naar hem toe maar word weg getrokken ik stribbel zo hard tegen als ik wil maar ik kan er niet bij. ik zie de dierenarts knikken naar mijn moeder en ze geeft een spuit. een inslaap spuit. mijn pony had een erge peesblesure en zal zijn hele leven pijn hebben als we de spuit niet gaven. ik zie hem langzaam wegvallen en ik trek me los en pak zijn hoofd en begin te huilen. ik kan niet stoppen alles in mij doet pijn en er komt ineens een zwarte vlek voor mijn ogen.
pov ezra
het is 3:40 ik werd wakker want ik moest naar de wc. ik loop naar de wc en even later loop ik weer naar de kamer toe en ga in mijn bed liggen. wanneer ik bijna in slaap val hoor ik opeens iemand schreeuwen ik spring op en kijk wie het is! het is julia ik loop naar haar toe en ze blijft maar schreeuwen en huilen ik zet haar rechtop neer en zet haar op mijn schoot. ze heeft een nachtmerrie denk ik. ik probeer haar wakker te schudden maar het werkt niet. ik geef haar een knuffel en probeer haar te troosten en aai over haar rug. ik hoor haar ademhaling zachter worden en ik voel iemand terug knuffelen. he gaat het? vraag ik. nee het gaat niet ik had weer een nachtmerrie over mijn oude pony zegt ze. ik heb zelf niet veel met paarden maar vind het heel zielig voor haar. kan ik iets voor je doen? ik wil graag even naar koen zegt ze. en ik loop met haar mee naar koen zijn kamer en ga daarna terug naar mijn kamer. ik ga liggen en wacht een tijdje dan komt julia ook weer terug lopen. ze huilt nog steeds ik open mijn armen en ze komt bij mij liggen. en zo vallen we in slaap.
pov julia'
nadat ezra mij naar koen heeft gebracht omhels ik koen hij weet waarschijnlijk hoe ver het is. het is niet dat ik zon meisje ben waar haar paard op 1 staat maar het was een harde klap en er gebeurde zoveel dingen! mijn pony ging dood ik kon 3 maanden niet lopen en had mijn sleutelbeen gebroken. ik ben altijd bang geweest om naar het Nederlands kampioen schappen te gaan maar wou dit jaar weer gaan maar nu ik deze nachtmerrie weer had twijfel ik erover. ik heb even geknuffeld met koen en loop weer terug naar mijn kamer. ik zie dat ezra nog wakker is en hij opent zijn armen. ik ga bij hem liggen en kruip tegen hem aan. dit voelt vertrouwd! ik val snel in slaap.
sorry voor de lange skip
1 week later
de laaste keer dat ik ezra heb gezien was de ochtend na de nacht van mijn nachtmerrie maar dat is goedgekomen! ik ,ezra en emma hebben veel geapt en zijn erachter gekomen dat we een kans hebben dat we bij elkaar in de klas komen te zitten. ook zijn we veel closer geworden en we zijn nu met z'n drieën een van de beste vrienden geworden van elkaar!!
vandaag moeten we weer naar school! we moeten eerst naar onze oude mentor en die geeft een lokaal door en daar zitten je nieuwe klas genoten. ik en emma zaten vorig jaar ook bij elkaar in de klas en dit jaar weer want we hebben elkaar opgeschreven. eenmaal in de klas komt de mentor naar ons toe en geeft het lokaal door waar we moeten zijn. we moeten naar lokaal 245b. en natuurlijk zijn we telaat we waren al laat door onze mentor maar nu kunnen we het niet vinden. eindelijk hebben we het lokaal gevonden en lopen naar binnen.
goeden dag dames zegt de man die op het bureau zit. hoi zeggen ik en emma verlegen. ik ben meneer grisnich en ik ben jullie mentor ga snel zitten en ik zal het door de vingers zien dames! zegt hij we lachen een beetje en draaien ons om. ik kijk naar rechts en zie al iemand zitten waar ik niet blij van word! tessa ze heeft een grulijke hekel aan me maar goed ik laat het achter me. opeens zie ik ezra zitten emma sprint er naar toe en gaat naast hem zitten. en natuurlijk zijn er geen tafels meer. ik kijk om mee heen om te kijken of ik mezelf ergens kan tussen propen tot ezra mij aan tikt en klapt op zijn schoot. je mag wel op mijn schoot zitten zegt hij! ik ga snel zitten en voel de vlinders in mijn buik rondvliegen. de uren daarna hebben we allemaal uitleg over de 4de klas maar ik kan mezelf er niet op focussen. ik denk alleen maar aan ezra. ik betrap mezelf erop dat ik weer zwat begin te kwijlen. we kennen elkaar niet lang maar ik denk dat ik een crush krijg op mijn beste vriend!
de les is afgelopen en we lopen naar buiten naar de fietsen. ik vind het echt leuk dat we met z'n drieën in de klas zitten zegt emma. ja ook ook heel erg zeg ik. en ezra knikt enthousiast. we fietsen een stukje met z'n drieën maar uiteindelijk moet ik rechts en hun moeten links. doei juul roepen ze en ik zie ze de bocht om fietsen. ik fiets snel naar huis.
als ik de deur los draai en naar binnenloop gooi ik mijn tas onder de kapstok en roep "HOOII BEN THUIS" hey liever we zijn in de keuken hoor ik mijn moeder roepen. ik loop naar de keuken en zie mijn ouders zitten en pak een glas drinken en vertel over mijn dag en dat ik bij ezra en emma in de klas zit. wat leuk lieverd! maar wij moeten ook wat zeggen zegt mijn moeder. oke vertel maar zeg ik. oke ik en mama moeten een maand naar nieuw zeeland voor werk zegt mijn vader. mijn ouders hebben samen een advocaten bedrijf en moeten vaak samen naar het buitenland maar ze zijn nog nooit zo ver geweest. HELEMAAL NAAR DE ANDERKANT VAN DE WERELD schreeuw ik. ja sorry lieverd het spijt ons heel erg maar het moet even. oke is goed het kan ook neit anders maar waar moet ik blijven? nou dat zaten wij ook te denken maar naar saar kan niet die moet elke dag werken dus dan ben je alsnog alleen dus je mag naar koen. en raoul moet heel dicht bij je school werken dus hij kan je wegbrengen! vind je dat goed? uhm ja is goed ik ga jullie wel missen pap en mam! snap ik lieverd maar pak snel je spullen in want morgen uit school gaan we je naar koen brengen oke? zegt mijn moeder. ja is goed en ik geef mijn ouders een knuffel en loop naar boven. eenmaal boven bel ik ezra en emma!
hoi hoi weer een supper lang deel maar liefds 1736 woorden! hopelijk is het leuk! en sorry voor het paarden stukje heb soms ineens een obsessie met paarden zit er zelf ook op dus ja hahah.!!!!
blijf stemmen xx mij <33
JE LEEST
I met you through my brother's best friend!
Randomhoi ik ben julia ik ben 15 jaar oud en ik ga na de zomer vakantie naar de 4de klas. Ik heb best een bekende broer mijn broer is namelijk koen van heest.