꧁البارت 1꧂

591 15 4
                                    

البارت١
لــ"حب أم انتقام ".

~~~~~~~~~~~.
في صباح جديد علي عروس البحر المتوسط الاسكندريه.

في" ڤيلاه سعيد المنشاوي ".
استيقظت ذات العيون الخضراء، في نشاط، كا عداتها، منذ أن اصبحت، هي المسؤله عن اسرتها، ارتدات زي العمل الخاص بها ثم نزلت إلي الاسفل.
-صباح الخير.
قالت جملتها بقتضاب وهي علي وجهها علامات الجديه والصرامه.

نظرت لها ولدتها في حزن علي حالها وعلي ما وصلت اليه ابنتها هي حتي لا تبتسم ولو مجامله وهي التي كانت لا تفارق ثغرها الابتسامه.

-صباح النور، إيه هتنزلي الشركه دلوقتي.

-آه عشان عندي شغل مهم وهمضي عقد جديد مع شركه تانيه.. ثم نهضت وهي تلملم اشياها يلا سلام.. ثم خرجت.

نظرت ولدتها في اثارها وهي تدعو الله أن يصلح حال ابنتها.
~~~~~~~~~~~~~.
أما في خارج كانت تنتظر الساق بفارغ الصبر.
-يلا يا عم محمود اخرنا.

جاء ليها الساق ويدعا بـ«عم محمود»
-حاضر يابنتي بس هطلع العربيه من الجراش.
ثم ذهب بعد أن راى علامات الغضب تعلو وجهها... بتسم علي شكلها الغاضب وتنهد بحزن عليها فهو لم يرا ابتسمتها منذ موت ابيها... عاد بعد دقائق.. يلا يا بنتي العربيه جهزه.

بعد حوالي خمسة عشر دقيقه كان يصف السياره أمام مبنا كبير الشكل والمساحه نعم فهيا شركه المنشاوي لتصدير ولاستيراد المنسوجات.

دلفت إلي شركتها بكل ثقه ثم صعدت الي الطابق الاخير حيث يقع هناك مكتب المدير دلفت إلي مكتبها ثم رفعت سماعه الهاتف وهي تتحدث بكل بصرامه.

-هاتي ملفات الصفقه الجديده ومعاهم فنجال قهوه علي مكتبي بسرعه ثم اغلقت الهاتف وعودت النظر الي الوراق.

بعد دقائق طرقت السكرتيره الباب ودلفت الي الداخل وتدعا بـ"بسمه "
-الملفات اللي حضرتك طلبتيها والقهوه وفي حاجه حصلت.

-خير
-العميل اعتذر لأنه مش هيقدر ييجي انهارده بسبب ظروف حصلت معه.

-الغي المعاد وبلغيه أن شركه المنشاوي مش بتعقد صفقات مع ناس مش بتحترم المواعيد ويلا علي شغلك واه بعد كده اي عميل يعمل زي الجدع ده الغي المعاد معه علطول عشان انا بكره الناس المستهتره.

اومت لها السكرتيره في صمت وصدمه من هذه المره هي لم ترا مثل هذه المره ابدا في حياتها.
~~~~~~~~~~~~~.

وعلي صعيد آخر في محافظة "قناة".

كان ينظر لها بغضب.

-وبعدين معاكي يابدور اديني ما غرتش ومرزوع جارك كله عشان خطرك.

نظرت له بدور بتوتر من عصبيته وتحدثت بتوتر.
-ماااا. ماهو يااا خوي مش معجوله لسه مخلصه دراسه وراجعه من برا ونفسي اجعد معاك تجوم أنت تسافر وتسبني ايه مش وحشاك يا خوي.. قالت جملتها الاخيره وهي تمسح دموعها.

حب أم انتقام حيث تعيش القصص. اكتشف الآن