꧁البارت ٣꧂

314 11 8
                                    

البارت٣لــــــ«حب أم انتقام».

‏" عَسَىٰ رَبُّكُمْ أَن يُبدِلَ أَحزانُكُم فَرَحاً قَرِيباً ".

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~.
-في شركه سعيد المنشاوي-.

بعد خروج مراد اخذت نور نفس عميق وكأنه كان محتل جميع الهواء دخل الغرفه... استرخت علي مقعدها ورجعت بذكريتها الي الماضي...
فلااااااااش باك.
-مش تفتح يا عم أنت ولا أنت أعمى.

-أنا برضو والله شكلك وحده مجنونه.

شهقت نور بصدمه.
-ننننننننعمممم يا خويااا مين دي اللي مجنونه.

-انتي.. هو في وحده عقله تمشي بشكل ده في الشارع.

نظرت نور اللي ماترتديه. وكان مكون من سولبته جينز وحذاء من الون الابيض وشعرها مصفف بطريقه طفوليه كما يقال" ضفيرتين ".

-ما حلو أهو.. وكملت بغيظ ولا قول انك غيران مني.

ضحك بقوه علي حديثهاا... فهي حقاا مجنونه.
-والله انا مكدبتش لما قولت عنك مجنونه.. أغير ايه بس يا هبله انتي... أنا راجل هغير من ست ولا منك انتي كمان... ثم دخل في هستريه ضحك مره اخري.

نور كانت اقل مايوقل عنهاا أنها مشتعله من الغيظ والغضب من ذالك الأحمق.
نظرت حولها بغضب وهي تبحث عن شئ ما... ابتسمت بخبث حين وجدت ماتريد..
-أنت يااا إلا اسمك ايه صحيح.. مش مهم خد دي هديه مني... ثم قذفت الحجر في منتصف راسه فصرخ الاخر بألم ودماء تنفجر من رأسه.

وقفت نور بصدمه وعيون متسعه من الصدمه وهي ترا الدماء تخرج من رأسه.

نور ببكاء وهي تجلس أمامه-أنا آسفة مش قصدي والله بس انت اللى عصبتني تستاهل كل اللي يجرالك.. ثم اخذت تهزه بصدمه وبكاء أنت موت ولا ايه لااااا فوق أنا اسفه والله اسفه ونبي ونبي ونبي ونبي قوم عااااا قتلته قتلته يابابا.......

-نور هانم يا نور هانم.
فاقت نور من شرودها علي صوت بسمه
-نعم خير يابسمه في حاجه.
-آه اناا بنادي علي حضرتك من بدري وانتي ولا هناا.

-معلش كنت سرحانه شويه.... خير في حاجه.

نظرت لها بتوتر وخوف كيف تخبرها عن الذي حصل مع ولدتها
تعجبت نور من توترها الظهر عليها-يابنتي انطقي خير ومالك متوتره كده ليه!.
ابتلعت بسمه ريقها بصعوبه: في مكالمه جت من مستشفي*.......*وناهد هانم   هناك وحالتها صاعبه.. وحضرتك لازم تكوني موجودة هناك دلوقتي....

وقعت تلك الكلمات علي آذن نور وكانها صاعقه وما أن استوعب ماقلته بسمه لتو حتي رقدات مسرعه الي الخارج..بعد دقائق وصلت الي المستشفي وسألت إحدى الاممرضات عن مكان ولدتها  ثم صعدات الي الاعلي ورات الطبيب يخرج من غرفه ولدتها.....

نور وهي تلهث من شده الخوف ورقد:طمني يا دكتور ماما اخبرها ايه!..

-وهو حضرتك تبقي بنت ناهد هانم....

حب أم انتقام حيث تعيش القصص. اكتشف الآن