acikca sm bazen bir grubu tuttugunda diger cikan gruplari da onlara benzetmeye calisiyor.
shinhwa'yi bir donem next h.o.t olarak tanitmislardi
tvxq ve shinee arasindaki benzerligi inkar edemeyiz mesela. ikisi de japonya marketine odakli, (iki grupta da japoncasi akici olan insanlar var bu yuzden), iki grubun da bes uyesi vardi ve iki grupta da herkes main vocal olabilecek yetenege sahipti.
exo alt gruplarla baslamasi ve uye sayisi acisindan suju'ya benziyor.
nct de alt gruplarla baslamasi ve uyelerin gruba girip cikma konseptleri sayesinde erken donem suju ve exo'yu hatirlatiyor.
the grace'i tvxq'nun kadin versiyonu olarak tanitmislardi.
f(x)'i de shinee'nin erkek versiyonu olarak tanittilar.
aespa'nin konseptini de nct'ninkine benzettiler.
bunu sadece sm de yapmiyor.
kim kwang seo orijinalinde 6 kisi olan t-ara'yi rakipleri snsd'ye benzetmek icin 9 kisiye cikartti ve eklenen uyelerden birisi hwayoung grubu batirdi.
kisaca umarim artik sm basta olmak uzere sirketlerin hicbiri birilerini birilerinin next'i yapmaz ya da iki ayri grubu birbirine benzetmeye calisarak para kazanmaya calismaz.
AYRICA BATI'YA DA AÇILAMIYORSUNUZ SAYIN SM, VAZGEÇİN ARTIK O SAÇMA SAPAN TAKTİKLERDEN GINA GELDİ,,,
ŞİMDİ OKUDUĞUN
critiques de kpop
FanficK-Pop sektöründe gelişen olaylar hakkında güncel fikirlerim. 2021 | @vopheliampired