is wendy racist?

368 14 21
                                    

bu bölümden sonra büyük ihtimalle cancellanacağım ama sori not sori.

ve sadece kendi fikrimi belirtiyorum, saygı duymanızı bekliyorum, katılmıyorsanız kitabı kütüphanenizden çıkartıp, bana unf atıp hatta sessize bile alabilirsiniz. pek de umrumda değil açıkçası BANA GÖRE doğru olan şeylerden bahsedeceğim ve doğru kelimesinin anlamı benim için wattpad'te yaptığım çoğu arkadaşlıktan daha önemli.

ilk olarak bazı kültürlere yerleşen şeyler vardır. mesela güney kore'de bir insanın teninin daha beyaz olması güzel bir özelliktir. bu bilmem kaç bin yıllık bir şey ve sırf uluslararası fanlar istiyor diye birden değişemez.

-148 IQ'lu ve yüksek EQ'ya sahip RM bile yıllar önceki bir BTS röportajında jhope ve v için onları karanlıkta göremediğini söylemişti.

-baekhyun da kai için onu karanlıkta göremediğini söyledi.

-taeyong da lucas'ı karanlıkta göremediğini söyledi.

-güzel bir özelliği sorulunca jaehyun 'beyaz tenli olmam' dedi.

bakın şimdi, bu doğru bir şey demiyorum. ama bu yüzyıllardır kore kültürüne yerleşmiş bir şey. ve bunu değiştirmek şu an için imkansız. ve onların kültürlerine yerleşmiş bir şey için ben bu kişilerin bütün kariyerlerini cancellayamam? ben bunu yapamam yani.

ve amerika-kanada taraflarına da yerleşmiş bir şey varsa o da beyaz ve siyahi insanların arasındaki davranış/konuşma farklılıklarını taklit etmek. herhangi bir amerikan stand-up programı izlerseniz bunu görebilirsiniz ki ben zamanında onlarca izledim ve hepsinde gördüm. 'blackler uçağa şöyle biner, white kızlar şöyle konuşur bla bla' ve bunu hem siyahi hem beyaz insanlar yapıyor. amerika ve kanada'daki bütün espri anlayışı bu.

doğru demiyorum, gerçek olanı söylüyorum.

ve bu ırkçı bir şey olarak ORADA kabul edilmiyor. GENELLEME olarak kabul ediliyor.

ki aksanların farklılığı hakkında ONLARCA araştırma, oyun cart curt var:

ki aksanların farklılığı hakkında ONLARCA araştırma, oyun cart curt var:

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

amerikalıları ingilizler, ingilizleri amerikalılar oynuyor. dünyanın en white insanı olabilecek kral arthur bile netflix'in bir dizisinde siyahi yapılmıştı. böyle şeyler de gerçekleşiyor.

ve wendy kanada'dan geliyor. tekrar ediyorum, orada bütün espri anlayışı buna dayanıyor. ve bu onların kültürlerine yerleşmiş bir şey. yüzyıllardır. bu normalleştirilmiş. doğru demiyorum.  ama normalleştirilmiş.

dünyada herkes aksanları taklit ediyor çünkü aksanlar arasında belirgin farklar var, evet. türklerin ingilizceyi, korelilerin ingilizceyi nasıl konuştuğu hakkında herkes gırgır geçiyor.

'türkler böyle ingilizce konuşur lol' derken türkler kendilerine ırkçılık yapmıyorlar. genelleme yapıyorlar. ben bir dil öğrencisi olarak kast edilen şekilde konuşmuyorum mesela.

bu yüzden, wendy'nin bütün kariyerini iki kere yaptığı bir şey için nasıl grup üyelerine esmer diyenleri cancellayamıyorsam, aynı şekilde cancellayamam. bana göre mantıklı ve doğru olan bu.

çünkü 'cancel culture'ın bir parçası olmak istemiyorum. bu iğrenç bir şey ve benim mantığıma hiç uymuyor.  bir insanın bütün emeklerini bana kalırsa asla ama asla kendi kültüründe normal olan bir şey yaptığı için hiçe sayamam. onlar da insan sonuçta.

düşüncelerime katılmıyor olabilirsiniz. bu size kalmış. çıkış şurada. benim için doğru olan bu. ve tekrar ediyorum, doğrularım ve doğru olarak kabul ettiğim şeyler sanaldan yaptığım arkadaşlıkların çoğundan daha önemli.

 ve tekrar ediyorum, doğrularım ve doğru olarak kabul ettiğim şeyler sanaldan yaptığım arkadaşlıkların çoğundan daha önemli

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
critiques de kpopHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin