1962'de kim sister bir charlie brown şarkısı cover'ladı ve bu şarkı billboard singles listesine yedi numaradan giriş yaparak kim sisters'ı amerikada başarı elde eden İLK koreli sanatçı yaptı.
kore dalgası, 'hallyu' terimi doksanların sonunda ilk defa bir çin gazetesinde kullanıldı.
sechs kies filmi çıkan ilk idol grubudur.
sechs kies kuzey kore'de performans sergileyen ilk idol grubudur.
sechs kies ilk alt gruplar çıkartma konseptini uygulayan idol grubudur.dönemlerinin en popüler iki erkek idol grubu h.o.t ve sechs kies'in hayranları white angels ve yellowkies arasındaki düşmanlık birçok film ve diziye konu olmuştur, zamanında üyeler arasında da pek sıcak bir ilişki olmadığı söylenmektedir. sechs kies lideri eun ji won, bir h.o.t üyesi olan kangta'yı sürekli onun sesini duymak zorunda kaldığı için nefes alışverişinden bile tanıyabildiğini söylemiştir. bu arada sechs kies üyesi kim jae duk ve h.o.t üyesi tony ise uzun yıllardır birlikte yaşamaktadır.
kore dışında ve korece dışında başka bir dilde albüm yayınlayan ilk idol grubu s.e.s'tir.
moğolistan'da ilk defa sahneye çıkan idol grubu baby vox'tur.
ilk üç büyük kız grubu olarak anılan kız grupları: s.e.s, baby vox ve finkl.
yg entertainment'ın ilk iki başarılı grubu jinusean ve 1tym'dır. jinusean, 2010'lu yıllarda show me the money gibi k-hiphop programlarında mentorluk yaparak sektöre katkı sağlamaya devam etti. 1tym üyesi teddy park, yg entertainment'ta bir yapımcı haline geldi ve 2ne1 ile blackpink'in hit şarkılarını yapan yegane isim oldu.
shinhwa, sm entertainment'ten hiçbir üye değişikliğine gitmeden ayrılan ve grup olarak isim haklarını açtıkları dava ile sm'den koparabilen tek gruptur. shinhwa, sözleşme yenileme zamanı geldiğinde sm entertainment'ın üyelerden dongwan haricinde her üyeye sözleşme göndermesi üzerine toplu bir biçimde ayrılmaya karar vermiştir.
shinhwa yeni şirketlerinde 2004 yılında yayınladıkları brand new albümü sayesinde o yıl en çok ödül alan sanatçı olmuştur.
2007 yılında shinhwa'nın her üyesi kendi şirketini kurdu.
her üyenin askerlik hizmeti bittikten sonra grup kendi şirketlerini kurdu ve lider eric ilk ceo, üyelerden minwoo ise ikinci ceo oldu.
shinhwa 2013 yılında 15. yıldönümleri için the legend continues konserini duyurdu ve 25.000 bilet beş dakika içinde satıldı, o sırada 300.000 kişinin ise bilet almaya çalıştığı raporlandı.
açtıkları davadan 12 yıl sonra grup 29 mayıs tarihinde isim haklarını elde etmeyi başardı. 29 mayıs tarihi hayranlar tarafından shindependence day olarak kutlanmaya başladı.
2018 yılında 20. yıllarını kutlayan shinhwa, günümüzde de hala en uzun süredir orijinal üyeleriyle aktif bir şekilde devam eden grup olma özelliğini gösteriyor. hayranları shinhwa changjo da en uzun süredir devam eden fandomdur.s.e.s ve h.o.t kore'de yapılan bir yardım konseri sırasında micheal jackson ile aynı sahneyi paylaşma onuruna erişmiştir.
1999 yılı ekim ayında billboard dergisinde ilk defa kpop sözcüğü geçmiştir.
güney ve kuzey kore dışında konser veren ilk kpop grubu h.o.t'dir ve bu konser çin'in pekin kentinde gerçekleşmiştir.
ilk idol reality şovu god tarafından yapıldı.
2000 yılında 11 yaşında sm entertainment tarafından keşfedilen boa, iki yıl sonra 13 yaşında çıkışını geliştirdi. isminin anlamı best of asia olan boa, sm'in japon şirket avex ile anlaşmasının ardından kariyerine japonya odaklı devam etti. 2002 yılında japonya'da listen to my heart adlı albümünü çıkartan boa, bir milyondan fazla satış yaparak listelerde bir numaraya oturdu ve japonya'da bunu başaran ilk koreli sanatçı oldu. 2005'te japonya'da 2 milyondan fazla satış yaparak o yıl bunu japonya'da başaran japon olmayan asyalı tek sanatçı oldu. 2006 yılında my name şarkısının klibi mtv'te yayımlanan ilk kpop klibi oldu.
uzun yıllar boyunca üretilmiş bir popstar olduğuna dair eleştiriler alan boa, bu tabirden hoşlanmadığını ama sm'in bugün olduğu yere gelebilmesi için gerekli ortamı ve şarkıları da sağladığını söyledi. sonra da bu eleştirilere karşı tamamen kendi yazdığı şarkılardan oluşan kiss my lips'i yayınladı ve billboard boa için iyi bir şarkı sözü yazarı olmayı vaat ettiğini yazdı.
ayrıca boa, kore kültürüne olan katkılarından dolayı kore kültür elçisi de ilan edilmiştir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
critiques de kpop
FanficK-Pop sektöründe gelişen olaylar hakkında güncel fikirlerim. 2021 | @vopheliampired