Halit
Kökeni: Halit, kaya tuzu olarak da bilinir, mineral Sodyum Klorid (NaCl), yani bir çeşit tuzdur. Taneli, lifli, kübik veya ender olarak iğne biçimli kristaller halinde şekil alır. Tipik olarak renksiz veya beyazdır ancak başka renklerde de görülebilir, açıktan koyuya mavi, pembe, sarı, turuncudan kahverengiye gibi. Halit, deniz suyunun veya tuzlu göl suyunun buharlaşmasından oluşan tortul kayaçlarda rastlanır. Sertliği 2-2,5 arasındadır. Hava ve su elementiyle ilişkilendirilir. Yengeç ve Balık burcunun kristalidir.
Tarihi: Halit insanlar tarafından yüzyıllarca kötü ruhları ve enerjiyi kovmak için kullanıldı. Aynı zamanda arınmak, temizlenmek için de kullanıldı. Alman mineralog Ernst Friedrich Glocker, tarafından 1847'de adını aldı. Dünyanın en büyük Halit madeni Kanada Ontario'daki Huron Gölü'nün yarım kilometre altındaki Sifto Tuz Madeni'dir. Ayrıca Birleşik Krallıkta da üç büyük Halit madeni vardır. Türkiye'deki önemli kaya tuzu yatakları Çankırı, Nevşehir ve Yozgat'da bulunmaktadır.
Kullanım Alanları
Sağlık Alanı Kullanımı: Halit kabızlık, mide ekşimesi, şişkinlik, mide ağrısı gibi sindirim sorunları için idealdir. Sindirimi iyileştiren, bağırsakları destekleyen ve toksik ürünlerin bağırsaktan temizlenmesine yardımcı olan mineraller ile doludur. İştah kaybını iyileştirmede yardımcıdır. Vücutta şeker isteğini önleyen insülini uyarabilir. Vücut fonksiyonlarını iyileştirmek için metabolizmayı uyarır. Mineral ve su emilimini kolaylaştırır. Elektrolit dengesinin korunmasına yardımcı olur. K vitamini açısından zengindir. Bu da bazı hastalıkların önlemede yardımcıdır. Potasyum içerir, bu da kas kramplarını önleyebilir. Halitle yapılan gargara boğaz ağrısı için iyi bir çözümdür. Öksürüğü gidermeye yardımcıdır. Akciğer kapasitesini artırır. Kan basıncını dengeler. Vücut sabununa ve yüz yıkamalarına eklediğinizde ciltteki gözeneklerde bulunan kirleri giderir, yağlı görünümü ve sivilce veya akneyi giderir. Tırnak sararması için de etkili bir çözümdür. Saç bakımında da kullanılabilen Halit, saç kırıklarını önler ve saça daha parlak bir görünüm verir. Ayrıca kilo vermede de yardımcıdır.
Büyülerde Kullanımı: Kaya tuzu, bir bölgeyi, kişiyi, eşyayı arındırmak ve kötü enerjileri kovmak için kullanılır. Pek çok ritual ve büyü öncesinde kullanılabilir. Kapı eşiklerine ve pencere pervazlarına dökülen tuz parçaları kötü enerjinin evinize girmesini önleyecektir. Aşk ve duygusal büyülerde Pembe Halit kullanılabilir.
Kişisel Gelişim Alanı Kullanımı: Halit, saflığı, dengeyi, bolluğu ve huzuru temsil eder. En bilinen özelliği, temizleme veya saflaştırma etkisidir. Ortamdaki veya kişideki olumsuz enerjileri dönüştürür. Halit ile yapacağınız meditasyonlar, olumsuz düşüncelerden kurtulmanıza yardımcı olacaktır. Günün yorgunluğunu, daha çok duygusal yorgunluk ve stresi üzerinizden atmanıza yardımcı olacaktır. Bulanık bir zihin yapısına sahipseniz düşüncelerinizi toplamaya yardımcı olur. Zihinsel enerji bakımından kendinizi eksik hissediyorsanız canlandırıcı enerjisi ile size güç verecektir. Pembe Halit, kendinizi sevmekte yardımcı olacaktır. Aslında içinizdeki, gerçek benliğinizi ortaya çıkarıp onu sevmenize yardımcı olacaktır. Kalbiniz kırıksa, hüznünüzü yatıştırır. Bastırılmış duygularınızı serbest bırakır. Mavi Halit de psişik algılarınızı açar. Halit, Saydam Kuvars ve Selenit ile kombinlenebilir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kristal Ve Şifalı Bitkiler Ansiklopedisi
NonfiksiBu kitabımda cadılar için gerekli tüm bitkilerin ve kristallerin bilgisini sunuyorum. Umarım yardımcı olurum. Yazım Tarihi: 21 Mayıs 2020