"why am i too shy?"
____________________
"haa??? ko tak pernah ajak dia dating??" taehyung tekup mulut dengan penuh dramatik setelah mendengar luahan perasaan dari jungkook. jungkook ketap bibir.
mereka berdua sedang berjalan di koridor sekolah ingin menuju ke kelas. sebabkan berjiran, mereka berdua selalu datang ke sekolah bersama sama. sekian.
"astu? selama sebulan kau dengan sejong, pernah buat apa je?"
"...bersembang?"
"haa?? pegang tangan?"
mendengarkan itu, telinga jungkook lantas bertukar warna. merah betul. dia berdehem kecil sebelum menjawab. "pernah...sekali?"
"omagad." kalini dua dua tangan taehyung guna untuk tekup mulut. tak lama kemudian, belakang kepala jungkook dicepuk.
"haritu masa confess bukan main menggedik!! masa merentas desa pun kau beria cerita kau piggy back dia!! selama ni bukan main taktau malu!!" bebel taehyung sambil bercekak pinggang.
"tu, tu lain!! sekarang lain!! ar, kau tak faham."
"apa yang aku tak faham? hey jungkook bin jeon, perempuan ni suka overthinking dan perlukan attention tau. kalau kau kurang kat bidang memberi attention, maka dia akan start overthink apa yang jadi sebenarnya. jangan sampai sejong fikir kau dah tak suka dia pulak."
jungkook laju geleng kepala. "tak!! aku suka dia je. aku suka dia sangat sampai aku takut and aku malu gila nak mampus sebab dia lawa and comel tapi tapi.."
"dah tu? kau nak lelaki lain pulak kasi dia attention??"
mata jungkook membulat. "tak!" entah kenapa muka yoongi terbayang dalam kepala.
"so, mulalah buat sesuatu, goblok!"
kedua dua lelaki itu sibuk berbalah, sehingga bahu taehyung dilanggar oleh seseorang dari belakang membuatkan dia terdorong ke depan dan hampir jatuh namun sempat diselamatkan oleh jungkook yang memegang pinggang lelaki itu.
"woi! punya luas koridor ni kau nak jugak langgar bahu aku?!" marah taehyung dengan nada tak puas hati. tapi orang yang langgar tu buat taktau je dan menonong jalan ke depan.
membuatkan taehyung kejar langkah perempuan tu dan tarik bahu dia supaya menghadap lelaki itu.
bila pandang siapa pelakunya, taehyung dan jungkook terus terpaku. mulut jungkook ternganga.
"sejong :]" sapa jungkook dengan senyuman lebar namun dibalas dengan pandangan tajam dari gadis itu.
"ish kau kenapa main pegang bahu aku ni??" bentak sejong dengan geram sambil menepis kasar tangan taehyung. dahi jungkook perlahan lahan berkerut, jantung dia mula berdebar.
kenapa dia rasa mood sejong ke laut pagi ni?
"oh sorry. eh kenapa aku yang cakap sorry? kau langgar bahu aku dulu!"
"dah kau semak jalan kat koridor ni, aku langgar lah!" balas sejong pula buatkan dahi jungkook makin berkerut dan taehyung ternganga dengan rasa tak percaya.