" Bila kau nak main basketball tapi kau pendek sangat."
/////////////////////////////////////////////////////
yan pov;
" okay, kita nak main apa?"
si presiden kelas, namjoon berkata sambil memandang semua anak buahnya yang berjantina jantan.
mereka sedang berkumpul di dalam gelanggang bola keranjang untuk menjalankan subjek pjk.
" basket."
jawab yoongi dengan malas. mulut dia yang nipis dan kecik tu sentiasa terasa berat nak dibuka bagaikan ada taetan yang menonggeng disitu.
" ar kau! balik balik main bakul! bakul main balik balik! main bola la jom!"
jimin laju membantah. bukan apa, dengan ketinggian dia yang tidak mampu menggapai ketinggian loker tu memang susahlah nak main bola keranjang. lain lah dengan yoongi, yoongi dah pro walaupun sama je tinggi dengan dia.
" entah ko! asyik bakul je! raga lah pulak!" seungkwan nak join jugak gais.
" lame lah korang ni. troli ada." vernon taknak kalah.
" apa barang troli? bakul sampah ada." hoseok pun menyambung.
" diamlah setan."
yoongi akhirnya fedap bila satu kelas pakat nak kalahkan dia. yoongi pasrah, main bola pun bolalah. lelaki itu terduduk dengan malasnya di atas lantai.jungkook dah menyengih tengok kemalasan yoongi yang tahap nak jadi malas pun malas. kemudian dia menghampiri taehyung untuk pilih team bola.
" elo pompuan! korang main basketball tau. kitorang main bola. ha papai."
jimin berkata sebelum bergayut di belakang namjoon untuk turut serta memilih team. semua budak perempuan dah bersorak.
" akhirnya! dah tak payah main batu seremban batu mambau! uyehh!"
lalu semua budak perempuan berkumpul dan membuat bulatan di tengah tengah.
" ar! dengan ini, aku melayakkan diri aku untuk jadi center team kita!"
jungkook yang sedang menyarung bip jersi itu terus menoleh ke bulatan itu tatkala suara sengau sejong kedengaran. tapi dia mula berkerut tatkala dia tak nampak kelibat sejong kat bulatan tu.
aik, tadi rasanya dengar suara sejong?
" itu namanya menempah kegagalan."
" jangan pandang rendah ya! aku boleh main bola bakul ni lagi better dari jena!"
" woi!"
dan tatkala jena berganjak sedikit untuk memukul kepala sejong, barulah jungkook nampak kelibat si pujaan hati dia tu. rupa rupanya sejong tersorok disebalik tubuh pelajar perempuan lain yang lebih tinggi dari dia.