0.5

1.7K 189 114
                                    

"Baji-san."

"Chifuyu, bana o gözlerle bakma oğlum."

Chifuyu, Baji ne zaman yanlış bir karar alacak gibi olsa böyle bakardı. Gözlerini hafif kısar, korkuyor gibi bir ifade takınırdı.

"Okula hepimiz dilekçe yazarsak eminim Kisaki atılır!"

Baji derin bir nefes verdi. "Okuldan ayrılınca başkalarına bunu yaşatacak."

Chifuyu kısa bir süre düşündü. "Hanma."

Baji anlamazca baktı.

"Kisaki bir şey yapacak, suçu Hanma'ya atacağız. Hanma okuldan atılacak böylece Kisaki de gidecek. Hatta belki vicdan azabı da çeker?"

"Chifuyu," Baji umutla bakan çocuğa doğru eğildi. "Harikasın lan sen!"

Chifuyu gelen iltifatla gülümsedi. Beş aya yakındır çıkıyorlardı fakat siyah saçlının onu övmesine sürekli heyecanlanırdı. Chifuyu'nun heyecanlanması ise Baji'yi eğlendirirdi.

"Baji-san! Baji-san! Kediye bakın!"

İkilinin oturduğu bankın önüne küçük bir kedi yatmıştı. Kabarık sarı tüyleri ve siyaha yakın gözleri vardı. Chifuyu hızla kalkıp kediyi kucağına aldı.

Baji hafif kıkırdadı. "Gördüğün her kediyi sevecek misin?"

Chifuyu aldırmayıp kediyi sevmeye devam etti.

"Böyle yaparsan kediyi kıskanacağım."

"Eh? Ne dedin?"

"Yok bi' şey."

"Hayır, ne dedin?"

"Önemli değil diyorum."

"Ama bi' şey söyledin! Eminim utanç verici olduğundan tekrar etmiyorsun."

"Duydun mu lan?"

"Biliyordum! Utanç verici bi' şey söyledin!"

Baji cevap vermeyip etrafı incelemeye başladı. Chifuyu durumu anlayınca devam etti. "Kedinin adını Bajifuyu koyalım!"

"O ne be?"

"Baji ve Chifuyu'nun birleşimi. Duyan herkes 'Ah, bu Baji ve Chifuyu'nun kedisi.' diyecek!"

Chifuyu dediği şeyden biraz utandığı için Baji'ye bakmak yerine kediyle ilgileniyordu. Baji'yse gülerek Chifuyu'nun kafasını okşadı.

"Beğendim ben!"

"Cidden mi?"

"Bajifuyu, bak oğlum buraya."

"Oha, cidden söylüyorsun!"

"Ha? Neden söylemeyeyim?"

Chifuyu dudak büzdü. "Çekinirsin sanmıştım."

Baji, Chifuyu'nun tepkisine gülüyordu. Bir süre sonra Baji'nin etkisiyle Chifuyu da gülmeye başladı. Kedi ise ikisinin kahkahaları arasında uyuya kaldı.

Belki de bu huzurun resmedilmiş haliydi.

"Kediye niye oğlum dedin ki?"

"Ne diyeyim?"

"Belki kız."

"Aç bak nerden bileyim ben?"

"Öylece bakamayız! Şu an uyuyor, bu saygısızlık olur."

Baji kıkırdadı. "Peke'ye de böyle korumacısın."

"Evet çünkü hayvanlara saygı duyuyorum."

Chifuyu trip atar gibi söyleyince Baji onunla uğraşmaya karar verdi. "Et yiyorsun ama."

Cifuyu dramatik bi' şekilde kalbini tuttu. "Çok ileri gittiniz Baji-san. Ayrılıyoruz elveda..."

Baji aynı enerjiyle cevaplamaktan çekinmedi. "Bana bunu yapma Chifuyu... Sadece ineklerin de hayvan olduğunu söylüyordum."

"Tek kelime etmeyin Baji-san, inanırım..."

Chifuyu bu repliği söylerken kahkahasını tutamadığı için Baji de gülmüştü. Zaten iki dakika ciddi kalabilseler kendilerine şaşarlardı.

*

Chifuyu'nun hayvan sevgisini sorgulamıyoruz

Kisaki Piçi / BajifuyuHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin