5

36 4 7
                                    

Adrian masuk ke dalam kelasnya.Classmate yang lain menjadi diam seketika.Adrian meletakkan kepalanya di atas meja.

"Adrian"panggil Kayla dengan sedikit berbisik.

"Awak pergi mana?"

"Adalah kau tak payah sibuk"Kayla mengangguk.

"Nanti jangan lupa bagitahu parents awak malam ni ok.Kalau dia orang tak busy lah."

"Iye.Aku ingatlah"

"Bangun.Selamat pagi cikgu syahirah"arah ketua kelas.

"Selamat pagi Cikgu Syahirah"jawab 5 Saintifik.

Pdpp berjalan seperti biasa.

********
Kringgggg

"Ok semua boleh kemas barang dan pergi rehat."ujar Cikgu Saiful.

Kelas 5 Saintifik mengemas barang barang mereka lalu keluar untuk ke kantin.

"Kayla.Jom rehat dengan kita orang.Hari ni second day kau"pelawa Aira.

"Korang berdua pergilah dulu .Nanti aku datang."Syira dan Aira mengangguk dan melangkah keluar untuk ke kantin.

*******
"Weh.Korang nak makan tak?"soal Adam.

"Kejap lagilah.Nak main game dulu."jawab Mikael.Adrian,Danish dan Mikael sedang bermain game.

"Aduh.Kalah siot"

"Hahaha padan muka!"ejek Danish.Adrian pula menjeling.

"Dahlah aku nak makan tapi malas do nak keluar beli."ujar Adrian.

"Itulah.Aku pun malas."balas Adam.

Adrian keluar dari pintu biliknya.Lalu dia terlihat Kayla berjalan ke arah kantin.

"Woi Kayla!"jerit Adrian.Namun Kayla tidak mendengar jeritan tersebut.

"Woi Kayla!Sini kejap."Kayla yang terdengar suara seperti orang memanggilnya terus mengalihkan pandangan pada Adrian.

"Sini kejap!"Adrian membuat isyarat 'datang sini'.

"Ha awak nak apa?"

"Tolong belikan kitaorang makanan.Beli nasi lemak ayam untuk 5."Adrian menghulurkan duit rm 20.

"Ok.Air?"

"Air kosong jelah beli 5 botol."

"Baik.Tunggu sat."Adrian mengangguk.

Setelah 10 minit,Kayla datang dengan 5 bungkus nasi lemak ayam dengan 5 botol air kosong yang berada di dalam plastik.

"Nah.Ni baki.Dah saya nak pergi makan.Bye Bye"Kayla menghulurkan dua plastik yang berisi nasi lemak ayam dan air mineral.

"Aik tunggu."

"Alah awak apa lagi!"Kayla membuat reaksi malas seakan merungut.

"Kau rehat dekat sini dengan kita orang.Nasi lemak satu bungkus dengan air satu botol untuk kau."Adrian menghulurkan satu polistirena yang berisi nasi lemak ayam bersama sebotol air mineral.

"Lepastu member awak lagi sorang ?"

"Haziq tak datang.Aku memang belikan untuk kau.Kalau kau tak nak rugilah sapa nak makan."

"Oh ok.Terima kasih"Kayla ingin melangkah keluar daripada bilik tersebut namun tangannya pantas dipegang Adrian.

"Makan dalam ni.Nanti kau jalan nak pergi kantin dah makan waktu."

"Taknaklah.Malulah semua lelaki"

"Kau nak malu apa.Kita orang tak buat bukan bukan lah dekat kau."

"Boleh percaya ke?"

"Senakal nakal kita orang,tak pernah lagi kita orang rosakkan anak dara orang tau."

"Yelah."Kayla melangkah masuk ke dalam bilik tersebut.

"Wah.Ada aircondlah!Katil pun ada.Tv pun ada"

"Sebab tu kita orang selalu lepak sini."ujar Mikael.

"Oh.Tapi ni sebenarnya bilik sapa?"

"Bilik kita orang lah"ujar Danish pula.

"Iyerlah tapi mana datang aircond semua siap ada katil dengan tv lagi.Tak kan pengetua nak letak semua ni , nanti makin semangat korang ponteng."selamba gadis itu.

"Parents Adrian pengaruh besar dekat sekolah ni.Dia suruhlah orang pasang aircond ,katil semua."jawab Adam.

"Pengetua tahu?Tak marah?Parents Adrian?"

"Tahu.Mula mula dia marah tapi kita orang buat derk je.Lama lama pengetua dah tak kesah.Dah banyak kali nasihat tapi tapi kita orang derk je.Lama lama pun pengetua malas dah nak ambil tahu.Parents Adrian pun tahu tapi dorang pesan jangan selalu ponteng."

Adrian masuk semula dalam bilik itu selepas mencuci tangannya.

Lalu mereka berlima makan nasi lemak ayam di dalam bilik beraircond tersebut.Untung lah Kayla ek makan sejuk sejuk ada aircond!Kantin biasa pun ada tapi dah ramai ramai tu kau rasa sejuk lagi ke?

********
"Kayla!Kau turun pergi kantin tak tadi?Kenapa kita orang tak nampak pun?"soal Syira.

"Haah.Ke kau tak turun.Penat kami tunggu."ujar Aira pula.Kayla diselubungi rasa bersalah.

"Maaflah korang.Tadi aku memang nak pergi kantin tapi Adrian minta tolong belikan makanan dengan air.Lepastu dia ajak aku makan dalam bilik dia sebab tak nak aku buang masa jalan jauh pergi kantin balik.Aku pun setuju jelah sebab betul juga apa yang dia kata tu."

"What?!Adrian ajak kau makan dalam bilik khas dia?Dengan geng geng dia yang lain?"soal Syira terkejut.

"Haah.Tapi korang jangan nak fikir lain pula.Kita orang makan je ."

"Untung dho kau!Kau orang dan perempuan pertama yang masuk bilik khas dia orang tu."kata Aira.

"Haah.Tah tah Adrian suka kau?"usik Syira.

"Tulah siap ajak datang rumah lagi.Silap silap nak jadi menantu."makin galak Aira dan Syira mengusik Kayla.Pipi Kayla sudah mula membahang.

Apahal semua orang nak ship Adrian dengan Kayla ni?Parents Kayla pun ship dorang,Syira dengan Aira pun?Aduhai!

"Ish apa korang ni.Sampai ke situ pula."

"Mana tahu"usik Aira lagi.

"Dahlah aku nak buat revision sikit ni."

"Buat revision elok elok tau.Jangan terfikirkan Adrian pula.Kat sebelah kau je.Hahaha"balas Syira.

Kayla pula membuat roll eyes dan mula membuat revision sedikit sebelum guru mata pelajaran seterusnya masuk.

Adrian and the gang?Macam biasalah masuk lewat padahal waktu rehat dah habis.Dia orang sambung lepak dekat bilik tu .

His Precious WifeWhere stories live. Discover now