7

41 3 6
                                    

Masing masing diam di dalam kelas.Kayla yang ceria kini diam memikirkan takdir hidupnya nanti.

Adrian bangun dan keluar dari kelas tersebut.

"Kayla!Kau menung apa?"soal Syira.

"Haah.Hari ni kau banyak menung dan tak ceria macam semalam."sambung Aira.

"Korang percaya tak budak 17 tahun kahwin?"tanya Kayla.

"Tak masuk akal tapi ada je jadi kat Malaysia ni."jawab Aira.

"Yep betul tu.Apasal kau tanya ni?Kau nak kahwin dah ke?"usik Syira namun Kayla tidak tersenyum malah mengeluh dan mengangguk.

Membulat mata Aira dan Syira.

"Huh?Kau nak kahwin dah ke?"soal Syira tidak percaya.Kayla mengangguk.

"Seriusly?Kau nak kahwin dengan siapa?"

"Adrian."makin terkejut Aira dan Syira dibuatnya.

"Huh?Dengan dia?Cuba cerita dekat kita orang apa yang jadi sebenarnya "

Lalu Kayla menceritakan segalanya pada dua sahabat baiknya.

*******
"Bro!Apasal nampak kusut ni"soal Haziq lalu memegang bahu Adrian yang baru masuk dalam bilik mereka.

"Kau kenapa Adrian?Aku tengok dalam kelas kau macam muram je hari ni?"soal Danish pula.

"Korang percaya ke kalau aku kata aku nak kahwin?"terbahak bahak Danish,Haziq,Adam dan Mikael ketawa.

"Korang apahal do!Aku tengah serius ni!"bentak Adrian tiba tiba.Terdiam mereka berempat.Jangan main main kalau Adrian tengah badmood!

"Kahwin?Nonsense lah"balas Mikael.

"Iye do.Tak enjoy lah nanti"respon dari Danish.

"Kau kenapa cuba cerita."ujar Adam pula.

"Parents aku suruh kahwin minggu depan"

Tergamam mereka berempat dibuatnya.

"Seriusly?"soal Haziq .

"Iyer.Tak kan aku main main pula"

"Kau kahwin dengan siapa?"soal Adam pula.

"Kayla"jawab Adrian sepatah.

Sekali lagi mereka berempat tersentak.

"Seriusly?Dengan budak baru tu?"soal Danish tidak percaya.Adrian hanya mengangguk.

"Cuba cerita apa yang jadi"Mikael pula bersuara.

"Ok cerita dia macam ni....."Adrian menceritakan semua yang terjadi pada 4 sahabatnya itu.Mereka berempat pula khusyuk mendengar.

******
"WHAT?Minggu depan?"terbangun Syira dibuatnya dek kerana terkejut dengan cerita yang diceritakan oleh Kayla.

"Iyer.Aku tak percaya lah baru 4 hari bergelar budak spm,minggu depan dah jadi isteri pula"ujarnya sayu.

"Janganlah macamtu Kayla.Anggap ni jodoh kau ok."ujar Syira lagi sambil mengusap usap belakang gadis itu bagi menenangkannya.Aira pula menggenggam tangan Kayla.

"Kau patut bersyukur tau dapat kahwin ngan Adrian.Dahlah hensem,kaya pula tu.Ramai je kat sekolah ni nak kat Adrian tapi dia orang takut nak luahkan plus Adrian tak layan."ujar Aira pula.

"Haah betul tu Kayla.Kalau aku jadi kau aku nak kahwin hahahaa"usik Syira bagi menceriakan suasana.

Kayla pula tersenyum hambar.

"Nanti datang tau wedding aku.Dekat rumah Adrian,nanti aku share location."

"Mestilah kami datang!Bestfriend sendiri kahwin kot."balas mereka berdua.Kayla kembali tersenyum lega setelah dapat meluahkan segalanya.

*********
"Uyo!Untunglah kahwin awal"balas Mikael.

"Apa yang untungnya?"soal Adrian.

"Nanti boleh dapat anak "Adrian mengetuk kepala Mikael.

"Dasar otak biru!"

"Tapi betul juga Adrian.Nanti kalau anak kau lelaki bolehlah dia mewarisi perangai nakal papa dia."usik Danish pula.

"Haah.Nanti anak kita berlima boleh kawan dan jadi pengganti The Star Boys"ujar Haziq pula.

"Dahlah.Merapu je korang ni."

"Aku jemput korang datang majlis aku.Majlis ni dekat rumah aku."

"Mestilah kita orang datang!Ketua The Star Boys nak kahwin dah kot"balas Adam lalu mereka ketawa dan sambung lepak sehingga rehat habis.

******
Loceng rehat sudah berbunyi menandakan waktu rehat sudah habis.Adrian,Danish dan Haziq masuk ke dalam kelas .Mikael dan Adam pula masuk ke dalam kelas mereka yang terletak di sebelah kelas Saintifik sahaja.

"Kayla.Tadi mama call dia kata balik ni fitting baju.Nak cepat supaya boleh cepatkan lagi pekahwinan."ujar Adrian mendatar.

"Ok."

"Kau pergi dengan aku jelah.Nanti kau call Pak Samad kata balik dengan aku lagi."Adrian meletakkan kepalanya di atas meja.

"Okay Adrian"jawab Kayla.

Kayla menyambung mengulang kaji sementara menunggu guru mata pelajaran seterusnya masuk.

********
Kini mereka sudah berada di butik pengantin untuk mencuba baju kahwin.

"Adrian ok tak?"Kayla memusing musingkan badannya.

"Erm ok"

"Alah betul betul lah!"Kayla membuat muka mimik cemberut.

"Iye sayangku.Ok sangat.Cantik"balas Adrian sambil tersenyum.

"Ok ambil yang ni jelah.Now awak pula cuba.Saya tunggu luar okay."

Adrian masuk ke dalam fitting room tersebut bersama baju melayu di tangannya.

............
Adrian keluar dengan baju melayu nye.Mana mana perempuan yang tengok Adrian sekarang ni mesti cair .

'Wah hensem gila!Betul kata Aira memang untung aku kahwin dengan Adrian ehek'

"Oi.Kau pahal?"Adrian mencubit hidung Kayla.

"Auch.Sakitlah!"Kayla mendesis kesakitan sambil menggosok gosok hidungnya.

"Ha macam mana ok tak?"

"Ok sangat!Hensem!"balas Kayla teruja.Excited!Kalau boleh esok juga nak kahwin ahahaha.

"Dah ambil yang ini je eh.Kau tukar baju then kita bayar and balik."Kayla mengangguk.

Setelah selesai menukar baju dan membuat pembayaran,mereka pulang ke rumah.

********
"Terima kasih awak.Drive elok elok tau.Bye"Kayla melambaikan tangannya sambil tersenyum manis.

Adrian pula memandang Kayla tanpa sebarang reaksi tetapi jantungnya berdegup kencang.

Setelah melihat kereta Adrian sudah mula bergerak meninggalkan kawasan rumahnya,Kayla melangkah masuk ke dalam rumahnya.

"Amboi Kayla!Senyum senyum ni.Ada apa apa jadi ke?"soal Puan Marissa sambil tersenyum "mengusik".

Bukan apa,dia tersenyum teringat akan wajah tampan Adrian.Hahaha .

"Mana adalah ma!Papa mana?"

"Papa keluar ada hal kerja kejap."

"Oh.Kayla naik dulu ye."Puan Marissa mengangguk.

His Precious WifeWhere stories live. Discover now