KAKI bergerak tergesa-gesa ke loker . Dia perlu mengambil baju PJ nya yang didalam loker lalu ditukar dengan segera .
Jika terlambat habislah dia dimarah saem kim yang merupakan guru PJK /sukan mereka .Manik -manik peluh mula menghiasi dahi licinnya .
Jauh juga tempat loker , tak dinafikan sekolah ini besar dan luas .Loker dibuka , baju PJ berwarna kelabu diambil .baru sahaja dia mahu menutup semula pintu loker , dia dikejutkan dengan sticky note berwarna merah jambu yang tertampal elok di lokernya .
Tangan laju mencapai sticky note misteri itu lalu dibaca ." Untuk aku ke ni? "
Soalnya sendiri .kepala yang tidak gatal digaru .
Pelik dengan kata -kata yang terdapat didalam sticky note .
Sudah lah tanpa nama pengirim .
Nama penerima juga tiada .Sticky note dibacanya lagi .
" Love at the first sight . Jujur aku katakan , aku mula sukakan kau "
Cis , kata -kata manis .
Sticky note dikonyok Jihyo lalu dibuang didalam tong sampah berdekatan .
Dipusing badannya kebelakang berura-ura pergi ke tandas , namun dia dikejutkan dengan kehadiran Jeon jungkook yang entah bila masa ada dibelakangnya ." Haish Kamchagiya ! Awak ni terkejut saya! "
Marah Jihyo geram .
Jungkook mengekek ketawa ." Kau terkejut macam nampak hantu je "
Jihyo menjeling kecil .
" Bila masa awak ada dekat belakang saya ? "Soal Jihyo ingin tahu , mana tahu kan jungkook curi curi baca sticky note tadi .
" Dah lama dah "
Balas jungkook tenang . Jihyo menganga .
" Awak-- "
" Kajja pergi padang , nanti saem kim marah kalau kita lambat "
Tegur Jeon jungkook lalu berlari kedepan meninggalkan Jihyo yang terkulat-kulat sendiri .
" Yah jungkook ! Saya nak tukar baju lah ! "
Jerit Jihyo , namun jungkook telah pun hilang dari pandangan .
Cepat betul lelaki itu berlari .haih..Jam tangan ditilik
Oh shit...
Dia dah lewat !
Dengan mengambil langkah yang besar dia berlari menuju ke tandas untuk menyalin baju sekolahnya kepada baju PJ .
Habis menyalin baju , dia keluar dari tandas .
Sekeliling dipandang , entah kenapa dia rasa diperhati seseorang .Kepala digelengkan laju .
" Perasan kau je tu Han Jihyo "
Getus hatinya sendiri , hanya sekadar menenangkan hati yang gundah gulana .
Tanpa membuang masa dia berlari laju menuju ke Padang .Tanpa sedar .. baju sekolahnya tertinggal disisi singki tandas .
T B C
Kerap betul author hapdet .
YOU ARE READING
STALKER UNEXIST ✓ | Thv
Mystery / Thriller" we will together , no matter what happen . " When the ghost has a feeling 'love' . p/s : cerita ni mengarut so jgn baca